Úspěch české hry v komunitním financování: Plán splnili na 360 procent

  • 50
Byla to otázka života a smrti. Projektu Kingdom Come: Deliverance se nepodařilo získat finanční podporu tradičních vydavatelství, a zájem o titul tak muselo potvrdit komunitní financování. Pokud by se nevybrala minimální požadovaná částka, vývoj by pravděpodobně skončil.

Autoři proto na serveru Kickstarter žádali zhruba desetinu potřebného rozpočtu, zbytek má doplatit soukromý investor. Cílem bylo vybrat 300 tisíc liber, tedy téměř deset milionů korun. Nakonec se však podařilo získat 1 106 371 liber, což odpovídá zhruba 36,8 milionům korun.

Vývojáři ze studia Warhorse navíc 10. února zveřejnili kickstarterové statistiky. Češi na hru přispěli 11 procenty z celkové částky. Více zaplatili pouze obyvatelé Spojených států, kteří se na vybrané částce podíleli z 24 procent. Stejně jako Češi přispěli ještě lidé z Německa či Skandinávie.

Česká republika nicméně dosáhla suverénně nejvyššího příspěvku na jednoho obyvatele. Pokud správně chápeme zveřejněný graf, bylo to 55,2 libry na osobu. Tedy zhruba 1 800 korun.

Kingdom Come: Deliverance je hra na hrdiny odehrávající se v 15. století. Autoři slibují otevřený svět modelovaný podle skutečné české krajiny a s příběhem, který vychází z historických událostí.

Vývojáři hru rozdělí na tři části a první prý nabídne zhruba 30 hodin herního času. Vyjít by měla v průběhu roku 2015 (více o hře). Herní náplň lze posoudit ze záznamu vysílání, které proběhlo 18. února.

Úvodní vývoj financoval český podnikatel Zdeněk Bakala a Bonusweb předpokládá, že je i stávajícím soukromým investorem. Vybrané peníze mají umožnit velkolepější zpracování hry. Autoři slibují například hratelnou ženskou postavu, hudbu od filharmonického orchestru, psího společníka či rytířské turnaje.