Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrh bojového systému pro Kingdom Come byl plný obtížných rozhodnutí

  12:10aktualizováno  12:10
Ačkoliv se český projekt Kingdom Come: Deliverance pokouší o nejrealističtější zpracování šermu ve hrách, musí stále vyvažovat mezi věrným zachycením skutečnosti a zábavností. A nové video naznačuje, kolik úsilí autoři věnují vytváření bojového systému.

„Nejsem sice šermíř, ale je mi jasné, že šermování ve většině hollywoodských filmů je úsměvné,“ říká kreativní ředitel Daniel Vávra. Vývojáři proto tvorbu hry konzultují s odborníky na historický způsob boje.

Pomáhá jim například Petr Nůsek, který jako šermířský choreograf spolupracuje na vzniku filmů, seriálů i divadelních her.

Boj ve hře je nakonec pestřejší než ve skutečnosti. Rytíři se snažili šetřit energii, a volili proto nejméně náročný styl boje. Realistické zpracování by tedy mohlo vést k tomu, že by každý duel vypadal stejně. Hráč by například dvakrát ukročil doprava a ve vhodnou chvíli píchnul nepřítele do oka.

Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Rešerši bylo třeba provádět také pro dobové brnění. Zbroj totiž neváží tolik, kolik by lidé bez předchozí zkušenosti očekávali. Rytíři v ní museli zvládnout vylézt na koně a klíčová byla i přijatelné pohyblivost.

Porazit protivníka v plátovém brnění však nebylo jednoduché. Museli jste mířit mezi jednotlivé části brnění, kde oponenta bylo možné mečem seknout.

S rozvojem výzbroje se však objevovaly i nové zbraně navrhované právě pro boj s obrněným nepřítelem. Například palcáty a kladiva, kterými zbroj rozmlátíte.

Šermíři ve videu výsledek zhodnotili jako „přijatelně uvěřitelný, aby byl titul hratelný“. Techniky boje ve hře vycházejí ze skutečnosti a s dostatečně precizním provedením by fungovaly i ve skutečnosti.

Kingdom Come: Deliverance

Titul se odehrává na území středověkého Česka.

Protivníka by opravdu zasáhly či by posloužily k úspěšné obraně. Drobnou obětí na úkor hratelnosti se však staly vzdálenosti, na které šermíři útočí. Ty jsou někdy větší než při skutečném boji.

Vydání hry Kingdom Come: Deliverance je plánováno na druhé či třetí čtvrtletí letošního roku. PR manažer studia Tobias Stolz-Zwiling však prozradil, že by mohl hrozit odklad kvůli konzolové verzi.

Tvůrci prý jednají s distribucí a potenciální vydavatel může požadovat souběžné vydání pro PC i konzole. Hra však vznikala primárně pro počítače, a připravenost konzolové verze tak v současné době zaostává (čtěte více).

Autor:




Nejčtenější

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Další z rubriky

Uživatelské rozhraní konzole Xbox One
Xbox umožní vracet digitálně zakoupené hry

Microsoft začal u vybraných uživatelů testovat novou funkcionalitu, která umožní nespokojeným zákazníkům vracet digitálně zakoupený obsah. Pravidla jsou...  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.