Uplynulo již mnoho let od První Války Hrdinů. Rytíři Xoku byli v ustaraných myslích obyvatel země nikdy nekončících bitev Bersiah již dávno zapomenuti. Smír je v nedohlednu a jedinou nadějí na znovunastolení klidu v kdysi velmi prosperujícím království, je hrstka hrdinů, vydávajících se na své dost možná poslední válečné tažení.
Kingdom Under Fire: Heroes vykračuje vstříc všem hráčům po jasně vytyčené cestě, kterou mu vyšlapal předchozí díl s podtitulem Crusaders. Opět se na rozdíl od dílu prvního jedná o masivní bitvy strategického rázu, doplněné akčními souboji hlavních postav. Pokud jste tedy někdy zmiňovanou druhou kapitolu z dnes již trilogie KUF okusili, budete jako doma. Při bližším seznámení s obsahem hry zjistíte, že se oproti minule až tolik věcí nezměnilo. Koncept předchozího dílu byl však malými detaily doladěn až k překvapivě efektivně působivému výsledku. Heroes totiž atakují na hráče daleko ucelenějším celkem, nabízejícím daleko více, než by se od „obyčejného“ pokračování očekávalo.
Bitvy jsou víceméně identické s těmi v Crusaders.
Koncept bitev zůstal nezměněn. Opět budou hlavním dějištěm masivních bitev obrovská prostranství, na kterých se proti sobě postaví vojska až o několika stech členech. Vy jako hráč si budete opět moci vybrat, za jakou ze stran se děje zúčastníte a rozhodnete, zda se naplní prastaré proroctví o hrdinech. Hratelných postav je oproti původním čtyřem z Crusaders celých sedm. Žádný z bojovníků, jejichž osudy jste prostřednictvím hratelné podoby mohli sledovat v druhém díle série KUF si však svoji roli nezopakuje. Byť je většina těchto postav v dějové lince Heroes přítomna, tak žádná z nich již ne jako hratelná postava. Této role se ujaly z části vedlejší postavy z Crusaders jako například hromotluk Rupert, či helmou halící si tvář Ellen, z části postavy úplně nové, vytvořené speciálně pro Heroes. Postupem příběhu se dozvíte o osudech jednotlivých válečníků více. Brzy zjistíte, že ve světě Heroes neexistuje jednostranné dobro či zlo. Celkově se dočkal příběh ve hře oproti dílu předešlému značného vylepšení, byť jeho kvalitu znatelně shazuje špatný překlad, doplněný průměrným namluvením postav. Daleko více se dozvíte i o Temné Legii, jejich frakcích a zjistíte dokonce prapůvod nenávisti mezi upíry a orky.Všechny kampaně pro přítomné postavy však nejsou přístupné hned od začátku a dobrá polovina z nich se odemkne až po úspěšném splnění těch předešlých. Každá postava má specifickou kampaň a nabízí mnohdy odlišný pohled i na již vámi mnohokrát dobojovanou bitvu. Každá postava též symbolizuje jinou obtížnost, což je ze samotného průběhu bitev dostatečně znát. Kompletní dohrání všech kampaní zahrnuje úspěšné splnění více jak 50 misí. Životnost tak přesahuje více jak slušných 30 hodin, což je na dnešní poměry více než solidní.
Zvukový doprovod je díky asijskému původu hry opět metalového ražení.
Bitvy jsou víceméně identické s těmi v Crusaders, byť i zde se dočkáte několika malých obměn. Bohužel největší problém z minula – neposedná kamera – přetrval i v Heroes. Mnohdy se díky sice jasně viditelnému ukazateli (aby tak ne, když po jeho vyvolání zabere polovinu obrazovky) setkáte s nechtěnou dezorientací, což je ve vyrovnaných bitvách, kde se hraje o vteřiny, značně nechtěné. Opět se dočkáte několika druhů jednotek, včetně několika nových. Nejčastěji používanými však zůstávají těžkooděnci, sapeři a lukostřelci, díky jejichž přítomnosti je danou bitvu daleko jednoduší završit vítězstvím. Nyní se oheň ze zapálených šípů šíří i po okolí a spaluje vše živé i neživé, což hře přináší další důležitý taktický prvek. Na zapojení terénu je ve hře kladen daleko větší důraz i díky několika nově přítomným pastem, do kterých můžete při zapojení lehkého strategického uvažování nalákat nepřátele. Bohužel terén bojišť není kdovíjak členitý a většina z nich opět působí velmi holým dojmem. Kopce, lesy, občas nějaká ta hradba či vodní plochy. Ty vypadají na Xboxu díky pixel shaderu opět skvěle a obzvláště efekt stékajících kapek po obrazovce je nadmíru působivý. Grafické zpracování jako takové je přitom též na velmi solidní úrovni. Postavy vojáků jsou tvořeny ze slušného množství polygonů polygonů (připomínám, že se jich mnohdy na obrazovce pohybují celé stovky a to bez jediného poklesu frameratu), hlavní postavy se přitom skládají počtu polygonů ještě podstatně vyššího. Prostředí též nepůsobí z grafického hlediska špatně, ale díky již zmiňovanému dojmu holosti na něm ani mnoho pokazit nešlo.Abychom však neodbíhali příliš od tématu bitev, tak by se slušelo ještě dodat, že nemalou roli v nich hrají i povětrnostní podmínky (nemalý efekt mají na trajektorii vystřelených šípů) včetně oslnění sluncem apod. Akční část hry pak zastupuje přímé zapojení hlavních (anti)hrdinů do přímého konfliktu s nepřátelským plukem. V tu chvíli se kamera zaměří na vůdce pluku a může začít ta pravá řež, která si nezadá ani s Ninja Gaiden Black. Nepřátele tak můžete prostřednictvím své zbraně eliminovat pomocí základních útoků i složitějších komb přímo po desítkách, a výrazně tak ovlivnit vývoj bitvy. Během jednotlivých bitev se můžete dokonce na strategické mapě usídlit v jednotlivých městech, hradech či opevněních a zvolit si strategii na následující bitvu, rekrutovat nové jednotky či nakoupit nové vybavení. Hra obsahuje celou řadu šikovných RPG prvků, díky kterým lze upgradovat skoro vše, týkající se vašich vojsk či hlavních postav.
Zvukový doprovod je díky asijskému původu hry opět metalového ražení a musím přiznat , že mým ušním bubínkům zrovna dvakrát nelahodil. Ve světě čistého fantasy tato hudba nepůsobí zrovna dvakrát přirozeně, ale alespoň že zvukové efekty jsou na vysoké úrovni. Řinčení mečů, dusot kopyt či řev orků nebo další zvukové efekty znějí v Dolby Digital 5.1 opravdu výborně a dodávají hře na atmosféře.
|
|
Byť celkově nenabízí Heroes nikterak převratné množství inovací oproti Crusaders, tak působí kompaktnějším dojmem a dotahují hratelnost až k samotnému vrcholu. Navíc je strategií na konzolích, potažmo Xboxu, opravdu málo a těch kvalitních ještě méně. Pokud máte o tento žánr opravdu zájem a nevadí vám ve větší míře přítomná akční část hry, či její přílišná podobnost s druhým dílem, je Heroes tou pravou hrou pro vás. Naštěstí je již teď jasné, že se sérií KUF nesetkáváme naposled. Phantagram již nyní ohlásil čtvrtý díl s podtitulem Circle of Moon a nezadržitelně se na evropský trh blíží i tématicky podobné Ninety-Nine Nights, též od Phantagramu.
Kingdom Under Fire: Heroes | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|