Kingdoms of Amalur: Reckoning

Kingdoms of Amalur: při nákupu hry z bazaru přijdete o část obsahu

  • 24
Ačkoliv má Online Pass odemykat přístup k síťové hře, v titulu Kingdoms of Amalur: Reckoning je ho třeba pro přístup k sedmi výpravám (questům) v sólo hře. Online Pass je součástí originálního balení her a zpravidla slouží právě k aktivaci síťové hry pro jeden účet. Při nákupu hry z bazaru tak již bývá použitý a za zpřístupnění daného obsahu je třeba zaplatit dodatečné peníze.

Po vlně hráčské nevole se k situaci vyjádřili i vývojáři hry. Online Pass bude v případě Kingdoms of Amalur odemykat sérii výprav nazvanou House of Valor. Je to stahovatelný obsah pro sólo hru, který bude k dispozici v den zahájení prodeje titulu.

Hráči se mohou domnívat, že půjde o obsah vyjmutý z plné hry. Mezi dokončením hry a jejím uvedením do prodeje však zpravidla uběhne nekolik týdnů a vývojáři v tomto období často vyvíjejí onen dodatečný obsah. Součástí stahovatelného obsahu je však i bonus v podobě brnění inspirovaného Mass Effectem.

"Úmysl je jasný, že?" táže se na oficiálním fóru Curt Schilling. Ten je šéfem vývojářské společnosti 38 Studios, která na titulu spolupracuje s Big Huge Games.

"Chceme podpořit hráče, kteří hře předem důvěřují, a ocenit fanoušky, kteří nám pomohou svým časem a penězi v době, kdy to společnosti prospěje," vysvětluje Schilling. "Každý by mohl počkat s nákupem Reckoning, titul by eventuálně zlevnil a 38 Studios by pravděpodobně zkrachovalo," dodává Schilling.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Vývojář proto zdůrazňuje, že pro přežití společnosti je nutné vydělávat peníze. "Jediný způsob, jak toho docílit, je vytváření her, kterých se nemůžete dočkat. Pokud to uděláme a vy hru koupíte, chceme vás ocenit senzačním obsahem zdarma jako projev díku," tvrdí Schilling.

"Společnosti se snaží najít způsob, jak vydělat peníze na hrách, které vyvíjí. Je to špatné? Pokud ano, vysvětlete mi, prosím, jak," říká. Společnost tak odkazuje na věčný spor hráčů a vývojářů o legitimitě bazarového prodeje.

Na jednu stranu je nevídané, aby uživatel neměl možnost obchodovat se svým majetkem. Na stranu druhou je software specifickým typem majetku. Na rozdíl od hmotných statků ho totiž nevyčerpáte či neopotřebujete.

Nižší cena u bazarového prodeje rozličného majetku však zpravidla odráží opotřebení daného výrobku. Výjimkou jsou však například filmy, u kterých se podobná opatření nezavádí.

Kingdoms of Amalur: Reckoning je hra na hrdiny s otevřeným světem podobná sérii Elder Scrolls. Na vývoji se ostatně podílí hlavní návrhář titulů Morrowind a Oblivion (Ken Rolston) a hra oproti Elders Scrolls má nabídnout inovativní souboje (více o hře).

Titul v Evropě vyjde 10. února pro PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Online Pass je projekt, kterým se proti bazarovým prodejům brání vydavatelství Electronic Arts a podobného systému využívá například i vydavatelství Ubisoft.