Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kingdoms of Amalur: Reckoning slibuje akci a začíná až po vaší smrti

aktualizováno 
Ačkoliv je to nová značka, má nemalé ambice. V otevřeném světě chce hráče zaujmout především masivními střety s nepřáteli. V nadsázce jde o Skyrim na drogách.

Moře je drsné. Zničehonic začíná bouře, která si s válečnými loděmi Ljosafarovy armády pohrává jako s obyčejnými bárkami. Blesky střídají hromy a vojáci se modlí ke svým bohům, zatímco se blíží k Mel Senshir. Ke ztracenému městu, jak ho muži nazývají. "Všichni, kdo sem vytáhli, se vraceli v rakvích," povzbuzuje nás starý muž stojící na molu. Inu, Kingdoms of Amalur: Reckoning má své momenty.

Mel Senshir je Helmovým žlebem fantasy světa Amalur, který z velké části vytvářel jeden z hlavních autorů Morrowindu, Ken Rolston. Je to obrovská pevnost se dvěma obrannými pásy, chráněná věžemi a osazená lučištníky.

reckoning

Válka na něm však zanechala své stopy. Už deset let pevnost brání světlí elfové, takzvaní Ljosafarové, proti temným hordám Tuatha. V jejich řadách se ale začíná šířit únava a pocit poraženectví.

Tvůrcům se zde daří vytvářet tíživou atmosféru konce. Hráč se bude cítit jako v Pánovi Prstenů: Dvě věže, kde se Aragorn pokouší dodat svým mužům odvahu. Také zde posedávají vojáci nemohoucně v koutech, někteří přemýšlí, co by před svým koncem ještě měli udělat, další se hecují, že budou bojovat až do posledního dechu. Moc tomu nepřidá ani skutečnost, že při hráčově příjezdu jsou zrovna vykopávány nové hroby. Že by měl muž na molu nakonec pravdu?

Zřejmě ano, protože skutečný začátek Kingdoms of Amalur: Reckoning je skutečně morbidní. Hráč zemře, je hozen do masového hrobu a následně opět oživen. Jistý trpasličí vědec mu vysvětlí, že je součástí jakéhosi experimentu, svého druhu vyvolený, který musí Amalur uchránit před zlými Tuathy.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

První úkol nám zadává přísně vyhlížející velitelka. Je třeba zabít generála Tuathů, než se mu podaří vypustit na hradby obrovské a ničivé monstrum. Takže do boje. Brzy se ukáže, že bitky jsou zřejmě nejslibnější částí celé hry. Ať už jste bojovník nebo mág, počítejte s tím, že boje budou hodně kontaktní a dynamické.

Jako mág sice nemáte takovou sílu, ale disponujete výhodou teleportu do nepřátelských šiků a zase zpět. Chvíli je tak můžete decimovat zevnitř a jakmile vám dojde energie, odkouzlíte se zpět do ústraní.

Kingdoms of Amalur: Reckoning působí místy jako Skyrim na drogách. Může se také pochlubit do značné míry otevřeným světem, ale vše zde probíhá tak nějak rychleji, svižněji a okázaleji. Týká se to právě především bojů. Jak hlavní hrdina, tak protivníci jsou opravdu rychlí. O spektakulární úmrtí není nouze. Stačí podržet klávesu útoku o něco déle a hrdina provede luxusní zakončovací úder.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Často se střetnete také s obřími bestiemi, jako například Balorem, kterého chce zmíněný generál vypustit na hradby. Monstrum připomíná Jabbu z Hvězdných válech a útočí hned několika speciálními způsoby, které je třeba co možná nejvíc eliminovat, abyste se mu dostali na kobylku.

Důležitou roli sehraje vývoj postavy. Tvůrci se v tomto ohledu drží hesla maximální volnosti a jejich hra se tak obejde bez tradičních tříd. Na jejich místo přicházejí takzvané "osudy", které lze podle libosti měnit. Například válečník zvolí osud barbara, jenž mu propůjčí bonusy k boji na blízko. Osud Akolytha zase mimo jiné přináší o 12 % rychlejší regeneraci many. Osudy doplňují tři stromy talentů a umožňují snadnou specializaci, aniž byste se museli na delší dobu vázat.

Osudy navíc zpřístupňují zajímavé vedlejší příběhové linky, po kterých se můžete vydat paralelně k hlavnímu příběhu. To bude hráče motivovat k tomu, aby si vyzkoušeli také další osudy, a tím se připojili k určité frakci.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Kingdoms of Amalur: Reckoning bude zřejmě hojně srovnáván s momentálním měřítkem svobodných her na hrdiny, The Elder Scrolls V: Skyrim. Není jisté, zda z takového srovnání vyjde kdovíjak dobře, protože se přeci jen orientuje na přímočařejší hráče, kteří si i v otevřeném světě chtějí užít nahuštěnou a dobře inscenovanou zábavu. 

Autor:


Témata: bitka, Loď, Masový hrob


Nejčtenější

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Battlefield 1
Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.