Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kingdoms of Amalur: Reckoning vypadá pohádkově, ale přináší pořádnou akci

aktualizováno 
Kingdoms of Amalur je hra na hrdiny, která láká slavnými jmény tvůrců a velmi stylizovanou pestrobarevnou grafikou. Pastelový svět Amalur možná na první pohled připomíná pohádkový a zjednodušený Fable, ale věřte, že je to poctivý kousek.
75

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Platforma: Xbox360
Výrobce: Big Huge Games (Xbox360)

  • Nádherná grafická stylizace
  • Obrovský svět
  • Chytlavý soubojový systém
  • Dlouhá herní doba
  • Příliš generických úkolů
  • Zbytečná zjednodušování
  • Nijak zvlášť nápadité

Akční hra na hrdiny s nezaměnitelnou grafickou podobou a velmi chytlavým soubojovým systémem. Pokud by tvůrci brali v potaz rčení, že kvantita neznamená kvalitu, mohlo to být ještě lepší.

Herní karta

Kingdoms of Amalur: Reckoning

K silným stránkám hry patří zajímavý příběh, obrovský svět k prozkoumání, spousta úkolů, práce s předměty a soubojový systém, který si hodně bere z akčních bojovek.

Prvním slavným jménem, které by mohlo nalákat fanoušky fantasy, je R.A. Salvatore. Pokud máte v oblibě svět Forgotten Realms, můžete jej znát jako autora celé řádky knižních titulů z tohoto univerza. V Reckoning se podílel na příběhu a jeho vliv je do určité míry znatelný. Už samotná zápletka hry totiž zaujme.

Probouzíte se na hromadě mrtvol pod věží gnómského vědce, věnujícího se studiu nesmrtelnosti. Netušíte, kdo jste a jaký je váš úkol. Znáte jen svoji podobu, protože tu si vytvoříte v klasickém editoru během toho, co vás dva poskoci vezou vyspat mezi tlející osazenstvo.

A aby toho na vás nebylo málo, na věž právě útočí nesmrtelní Tuatha, takže vás čeká hodně ostré seznámení s okolím. Počáteční rychlé tempo se ale záhy zpomaluje, stačí se prosekat lineárními chodbami do otevřeného světa.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Nečekejte obrovské pláně bez viditelného přechodu jako třeba ve Skyrimu, Amalur sází spíš na menší, nahrávací obrazovkou oddělené oblasti. Ovšem jejich sečtená rozloha je obrovská a celý herní svět je plný malých vesniček i velkých měst, kobek a chrámů k vyplenění a monster k pozabíjení.

Jednotlivé části herní mapy se dělí do tematických oblastí, jako jsou zelené lesy, pochmurné bažiny, do nebe se tyčící skály a tak podobně. Podobnou pestrost nabízí i samotné nepřátelsky naladěné osazenstvo lokací, čímž máme na mysli příšery, které vám stojí v cestě při plnění úkolů.

Amalur se ladí do klasického fantasy, takže mlátíte přerostlé pavouky tady, otravné koboldy támhle a o kus dál zase dvouhlavé démony. Když už je o tom řeč: i samotné rasy, obývající Amalur, představují klasiku. Máme zde lidi, gnómy, několik typů ušatých elfů a podobně. Reckoning prostě není nijak extrémně nápaditou hrou, ale jednotlivé prvky do sebe pěkně zapadají a to je důležité.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Hra ovšem nezapře svoji snahu zaujmout co nejširší skupinu hráčů, což přináší celou řádku zjednodušení. Například systém vývoje postavy v zásadě nabízí jen tři typy povolání: bojovník, mág a zloděj. Všechna tři povolání však můžete poměrně volně kombinovat, což zjistíte už v úvodu, kdy si můžete vyzkoušet celou řádku různých druhů zbraní (meče, luky, dýky i třeba magické hole) a vybrat si, co vás baví.

Počítat však musíte s tím, že určité typy zbraní a výbavy vyžadují určitý počet bodů, investovaných do daného povolání. Samozřejmostí jsou stromy dovedností, kde najdete aktivní věci typu nových komb a úderů, pasivní bonusy a další známé věci, jako je plížení, páčení zámků a vytváření lektvarů, či podobných produktů.

Zajímavost představují i karty osudu (kolem kterého se točí celá hra), které přidávají specifické bonusy. Systém vývoje postavy je jednoduchý na pochopení, ale zároveň bohatý na možnosti.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

To samé by se dalo vztáhnout i na soubojový systém. Pokud jste si toho nevšimli ještě na doprovodných obrázcích, Kingdoms of Amalur je zabírán z pohledu třetí osoby a boje připomínají klasické third person akce, jako třeba God of War. S tím souvisí i následující tip: pokud hrajete na PC, pořiďte si na hraní gamepad. Na něm je totiž daleko snazší kombinovat údery, rychle čarovat a zkrátka vytáhnout z dynamického soubojového systému maximum.

Na dvě tlačítka si můžete nastavit libovolné zbraně, takže nic vám nebrání zasypat protivníky sprškou šípů a jakmile se přiblíží, bleskově přepnout na meč a dočistit zbytek. Stejně tak můžete kombinovat pomalou, ale drtivou palici a dvojici rychlých dýk a tak podobně. Díky podařeným animacím vypadají bitvy vždy velmi efektně a brutální dokončovací údery vám proženou mráz po zádech.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Problémem celé hry je, že je možná až zbytečně zjednodušená. Například systém páčení zámků je hloupý a craftování příliš potřebné též není. A ačkoliv to zní divně, je hra i příliš obsahově nabobtnalá. Respektive nabízí příliš mnoho generických vedlejších úkolů typu dojdi tam a zabij příšery. Navíc záplava úkolů po čase vrhá stín hlavní příběh, který se utápí v přílišném balastu. Prostě se vám čas od času nebude chtít číst ta kvanta textu a prostě poběžíte na mapě za dalším ukazatelem.

Efektně brutální Reckoning mód

Podobně jako v tradičních akcích z pohledu třetí osoby je i zde mód, nazvaný Reckoning, ve kterém se znásobí vaše síla a ve zpomaleném záběru likvidujete protivníky ve velkém. Stačí údery nabít speciální ukazatel. Po stisknutí tlačítka se pak pohled lehce rozmaže, celý svět potemní a vaše cíle jsou zvýrazněny zářivou modrou. Protivníky úplně nezničíte, ale udržíte na hranici smrti. Tlačítkem následně spustíte brutálně vypadající likvidační útok. Protože máte jen jeden, nechte si jej až na samotný závěr Reckoning módu.

Pokud od tohoto ale ohlédneme, najdeme v Kingdoms of Amalur: Reckoning opravdu zábavnou hru. Soubojový systém je příjemně akční a chytlavý, prostředí a svět nádherně stylizované. Ostatně, na vizuální podobě se podílel i komiksový tvůrce Todd Mcfarlane, který stvořil například sérii Spawn.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Pokud tedy máte za sebou pokořený Skyrim a hledáte další fantasy dobrodružství, zkuste Kingdoms of Amalur. Kvalit hitu od Bethesdy úplně nedosahuje, nicméně vydrží vám na podobně dlouhou dobu a hlavně v něm není tolik chyb. Demo připravené jiným vývojářským týmem nejde brát úplně v potaz.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

65 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 670 čtenářů





Nejčtenější

Mads Mikkelsen  v tajemném Death Strandingu
VIDEO: Hra, nebo film? Mads Mikkelsen hraje v tajemném Death Strandingu

Ukázka z připravované hry Death Stranding vypadá lépe než mnohé filmové trailery. Jednu z postav ztvárnil herec Mads Mikkelsen, kterého aktuálně známe...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
VIDEO: Podívejte se na přepracované souboje v Mass Effect: Andromeda

Nové video z připravované sci-fi hry na hrdiny Mass Effect: Andromeda ukazuje nejenom krásu nových světů, ale především přepracované souboje.  celý článek

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.