KingPin: Life of Crime

11:00aktualizováno  9. července 2001 5:03
KingPin: Life of Crime
BonusWeb doporučuje KingPin: Life of Crime

Nepříliš známý vývojářský tým Xatrix, který před několika málo lety pro všechny zemědělce připravil velice příjemnou zábavu Redneck Rampagne, vydává další skvělou pařbu. Redneck Rampage byl na svou dobu super podívanou plnou sprostých slov a peří z kuřat a slepic. Doba pokročila a engine, který si Xatrix půjčil z Duke Nukema 3D, byl zastaralý, a tak se mění nejen časy, ale i lidé... Nový design, nový lidé v Xatrix Entertaiment a samozřejmě také nový engine. Originál je Quake 2, hvězda na nebi však KingPin.

No vidíte, ani to nebolelo a jsme u jádra věci. KingPin je ten největší a nejlepší, pán celého podsvětí ve městě Radio City, třicátých let. Ve městě, které bylo živeno špinavým obchodem, ve městě, které je propleteno temnými ulicemi, ve kterých na hromadách smetí, výkalů a odpadků leží beznadějné existence. Ti, kteří nemají budoucnost. Většina města ponořená do temnoty, jen obchody se zbraněmi, noční kluby a bary žijí. Když se vrátíme o krok zpátky, do již zmiňovaných temných zákoutí, nalezneme na zemi v krvi ležet tělo, tělo člověka, o kterém si ti, kdož ho takhle zřídili, myslí že je mrtvý. No chyba lávky, a tak až se po chvíli postavíte na vlastní nohy, nemáte moc sil na to jít dál. Nutí Vás však jeden jediný fakt. Tomu, kdo Vás takhle zřídil, všechno vrátit. Cesta na úplný vrchol, k samému KingPinovi, je však daleká. Chodit po temných ulicích RadioCity jen tak nalehko, bez jediné zbraně, je jako vlézt do vody s krokodýli, a tak na začátku pomůže trubka. KingPin: Life of Crime Moc s ní nenaděláte, ovšem postupnými kroky a likvidováním KingPinových pomocníků se dostáváte jak k novým zbraním, tak i penězům. Při šacování Vámi zabitých či zmrzačených těl moc peněz nenajdete, ale do začátku to stačí. Být však opuštěnou velrybou ve špinavém oceánu to není to pravé ořechové, a tak vlastně ani není problémem najmout si kamarády na špinavou práci. S kolegy máte větší šanci na úspěch, větší šanci někomu vyhovět v nabídce či poptávce. Jednoduše Vám někdo řekne, že mu ten či onen unesl holku, druhý zase, že potřebuje získat zpět důležitá lejstra, třetí měl problémy se svým bývalým milencem. A podle hesla "udělej dobře jinému, on udělá dobře tobě" se Vám mnozí dobře odvděčí. Postupem doby, kdy vy sami stojíte na druhé straně řeky, než na té, co samotný KingPin, se o Vás pomalu ale jistě dozvídá čím dál tím více lidí kolem Vás. Někomu do oka padnete, jinému zase ne. Postupem doby, kdy však za sebou necháváte jednoho mrtvého KingPinova poskoka za druhým, vaše chuť postavit se tváří tvář samotnému "nejvyššímu" roste a Vám se sbíhají sliny na to, sednout si na KingPinovo místo. Váš cíl, který se minutu od minuty a hodinu co hodinu stává stále čím dál tím bližší.

KingPin je příjemným překvapením. Hrou, která dozajista aspiruje na nejlepší 3D Hru tohoto roku. Spojení enginu Quake 2, kterého se Xatrix ujal nad výsost dobře, stejně jako dokonalý design všech levelů. KingPin: Life of Crime Když jsem na začátku mluvil o atmosféře, o tom, že vše co uvídte ve hře Vám přijde tajemné, perverzní a nechutné, myslel jsem tím skutečnou atmosféru. Vtáhne Vás a nepustí. Stejně by se dali popsat i nepřátelé, i když pravdou je, že si s nimi vývojáři moc nepohráli. Mezi nepřáteli totiž naleznete pouze tři základní charaktery a to maníka, připomínající něco mezi Godzillou a Brandonem Walshem, dalším je potom odporný tlustoprd a nakonec i jemné pohlaví. A když už jsme u něho, mohl bych vzpomenout i KingPinovu družku Mary. Když jsem jí potkal, chtěl jsem jí pozvat na špekáčky z krémžskou hořčicí, ale ta mrška utekla, asi se bojí rakovinotvorných látek v opálených buřtících. Krom těchto třech charakterů Vás ovšem také čeká několiko roztomilých rotvajlerů, kteří si stoprocentně nechtějí jen hrát. Všichni Vaši protivníci, a to jsem ocenil snad ze všeho nejvíc, jsou rozděleni do několika segmentů, to znamená jednu jedinou věc. Nedivte se potom, že když někomu ustřelíte ruku se zbraní, on se pro ní sehne a vezme jí do ruky druhé a jede se dál. Jednodušší to bude brokovnicí mezi oči. Mluvíme tu stále o nepřátelích, proč tedy nezmínit jejich inteligenci. A musím se poklonit. Kvalita to je a to dosti vysoká. Skrývají se před Vámi, kličkují, plíží se a pokud jsou zasaženi, utíkají... a to se mi líbí.

Když jsem o něco výše mluvil o Mary a o našem špekáčkovém dýchánku, tak trošku jsem naznačil i výběr zbraní. Začátky spojené s ocelovým páčidlem, byly příjemné, ale krom něho ve hře najdete i obyčejnou pistoli, která se dá ovšem zajímavým způsobem vylepšit. Je to vůbec poprvé co na tuto vymoženost, alespoň dle mého názoru, někdo přišel. K pistoli si jednoduše přikoupíte tlumič. Je to potom pohoda, tiše a klidně zabíjet. Bez vyrválu. Dosti to připomíná odstřelovače v Commandos, alespoň jsem se při tom stejně dobře bavil. Kromě těchto, již zmíněných zbraní se můžete těšit na výbornou brokovnici, kterou už není zase tak jednoduché nabít. Příjemný je plamenomet, který vytváří naprosto dokonalý efekt. Ostatně to samé platí i u ostatních zbraní. Ad. efekty, ad. zvuky ad. celková kvalita.

KingPin: Life of Crime
Výrobce: Xatrix Entertainment
Distributor: GT Interactive
Minimální konfigurace: Pentium 200, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: Pentium II 333, 128 MB RAM, 3D karta
Verdikt: Hra aspirující na titul nejlepší 3D akční hra roku.
Hodnocení 9/10

Zbraně jsou výborně zvukově osazeny, stejně jako dialogy, které během celé hry vedete. A propo. Dialogy a samotné hlášky ve hře. Takovejch sprosťáren, tolik čunáren, zaplať panbůh, že jsem nečetl ten nedávno vydaný anglický slangový slovník. Měl jsem se učit víc anglicky. Do této chvíle jsme mluvili o samotné hře, jako takové. Multiplayer zde najdete také, i když do poslední chvíle samotný InterPlay hlásal, že možná bude chybět. Xatrix nakonec slib splnili, a tak v KingPinovi najdete jak deathmatch, druhým je potom Bagman. DethMatch je známý a všemi oblíbený, u Bagmanu se jedná zvláštní mód, ve kterém se rozdělíte do dvou týmů a hrajete si na strýčky Skrblíky.

A nakonec. Omluva. KingPin mi doma ležel hodně dlouho. Dlouho jsem odkládal jeho zrecenzovaní, ale je hotovo a Vám všem, kdož jste na tuto recenzi těšili, se omlouvám. Pokud doma sedíte a přemýšlíte nad tím, co zítra, zkuste si skočit do obchodu, kupte a nainstalujte si KingPina. Stojí to za to, nebudete se chtít odtrhnout do chvíle, kdy usednete na místo KingPina. Budete spokojeni a možná že mi i prominete a pochopíte mě..:)))

Témata: Slovník