Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KISS: Psycho Circus-The Nightmare Child

  12:00aktualizováno  9. července 2001 5:09
Když vám někdo řekne, že udělal hru podle prastarého comics a navíc o stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, tak se začnete obávat o jeho zdraví. No a přesně to udělali chlapíci z Third Law Interactive a zasvětili ji kapele KISS. Taky vás zajímá, jak to nakonec dopadlo?
KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Když vám někdo řekne, že udělal hru věnovanou stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, asi začnete pochybovat o její kvalitě. A když vám někdo řekne, že udělal hru podle prastarého comicsu a navíc o stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, tak se začnete obávat o jeho zdraví. Naštěstí výše uvedené se dá na hru KISS: Psycho Circus aplikovat jen částečně. Dalo by se říct, že Third Law Interactive se podařilo i z takovýchto základů postavit sice ne úplně originální, ale přesto hratelnou 3D střílečku s dobrým designem. Když uvidíte slovo KISS ve jménu hry a zjistíte, ze krabice od této hry jsou vyráběny ve čtyřech různých variantách vždy s vyobrazením jednoho ze členů této rockové skupiny, mohlo by se zdát, že tato kapela bude hrát ve hře hlavní roli. Není to až zase tak horké a hra obsahuje jen několik málo fragmentů KISS - kousky jejich písní a občas něco dalšího. V hudebním doprovodu znalci poznají hity této hudební skupiny, dostaly však bohužel zvláštní techno kabát a nemůžu říct, že by se mi líbily. Určitě tedy nic jen pro skalní fandy KISS, i když i těm vyšel výrobce vstříc a připravil jako obvykle i speciální edici, která obsahuje plakát skupiny KISS s podpisy jejich členů. Psycho Circus je prostě jen pokusem o šílenou first-person střílečku, která toho moc nového nepřináší, ale také není až zase tak úplně zatraceníhodnou.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Příběh KISS: Psycho Circus je založen na stejnojmenné knížce - comicsu Todda McFarlaneho, což by samo o sobě mělo být zárukou zajímavého děje. Ovšem u stříleček tohoto typu není většinou děj až zase tak důležitý a hra se může snadno zvrhnout v bohapusté čištění levelů od všeho co se pohne. Story samotná je docela zajímavá a stojí za to si ji přečíst, zhruba by se dalo říct, že demonická reinkarnace zla v podobě Nightmare Child se pokouší dostat na svět. Hrozí, že pokud se to povede, tak zničí celý vesmír a nahradí ho kopií sama sebe. A jako vždycky se najde někdo, komu se to nelíbí - vy. Svět se stává více a více šíleným a dostáváte se ke slovu jako jedna ze čtyř postav reprezentující příslušný živel - Oheň, Voda, Vzduch, Země (inspirováno a representováno v konečné podobě vlastně členy kapely). Postavy jsou jen mírně odlišné a před finálním zápasem s Nightmare Child musíte nashromáždit jednotlivé části výbavy, aby se z nich využitím těchto komponentů stala kopie jednoho z členů kapely se speciálními charakteristikami. A tak hledáte části oblečení členů skupiny (boty, kožené kalhoty, krunýř, atd. - celkem šest různých kusů majících odlišné vlastnosti). To už samo o sobě zní docela divně, ale není to až zase tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Dále ve hře naleznete celkem dvanáct zbraní třech typů (na mláceni, na střílení a ultimate zbraně, které odčerpávají vaši elementární energii). Každá postava má pak ještě dvě unikátní zbraně podle druhu svého živlu.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Hra obsahuje šest poměrně rozsáhlých levelů. Jednotlivá prostředí by se zdála nezasvěcenci zajímavá a dalo by se říci, že i unikátní, teda pokud jste nehráli Half-Life, Blood, Kingpin, Doom a podobně. V Psycho Circus totiž naleznete arei, které nejsou nepodobné místům právě z těchto her. Jeden z kaňonů dokonce vypadá hodně podobně - jako by Diakataně z editoru vypadl. Abych zase ale nekřivdil tvůrcům hry, musím konstatovat, že pár arei je nových a pěkných. Hra používá silně modifikovaného enginu LithTech 1.5 (obdobně jako Shogo a Blood II) a dalo by se říct, že engin odvádí dobrou práci a grafika není až zase tak špatná. Problémem je jen to, že engine je na dnešní poměry trošku zastaralý a někde je to vidět.

Když bych se měl vrátit ke hře samotné, musím ještě jednou zdůraznit, že je to "jen" střílečka. Její náplní je střílení nekonečných vln nepřátel, tak jak procházíte jednotlivé levely. A že slovo nekonečné není nadnesené je fakt, stávalo se mi, že na mě vyběhlo i klidně 20 - 30 potvor najednou a nebylo se kam hnout. Tvůrci dokonce uvádí speciální podporu enginu pro zpracování velkého množství postav, hmm, kdyby radši trochu víc zapracovali na hře samotné. Z počátku se mi docela líbilo, že si můžu do sytosti zastřílet, KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child ono spustit granátek v podobě panáčka v krabičce mezi deseti potvorami je docela uspokojující :-). Tak jak Psycho Circus hrajete prvních deset minut, tak ho budete hrát dalších deset hodin, pokud to teda vydržíte. Prostě na některé potvory narazíte na každém kroku po celé hře (třeba na pavouka von Headless), ale časem vás přestane bavit opakovaně jen ničit a ničit. Občasným zpestřením jsou bossové a minibossové, zaujala mě třeba decentně obézní paní, která po mě házela kusy svého břicha nebo co to bylo. Ani není moc potřeba taktizovat nebo mít nějaký speciální cit pro boj, prostě se dá do místnosti vlítnout a vystřílet všechno, co se vám nelíbí. To by se třeba v Soldier of Fortune nebo neřkuli v Deus Ex stát nemohlo ani náhodou. Ono s rovnávat KISS a Deus Ex snad ani nejde. V KISS dávno předtím než ho dohrajete víte jak na to a víceméně už pak není nic, co by vás nějak výrazně překvapilo.

Jako skoro každá střílečka, která v současnosti vychází, tak i KISS podporuje multiplayer hru. Jestli ale očekáváte něco víc než na co jste zvyklí z Quake III nebo Unreal Tournament tak budete zklamáni, ba co víc, KISS nepřináší nic jiného než standardní deathmatch a teamový deathmatch. Je tu sice i mód nazvaný Conquest, ale jedná se jen a pouze o deathmatch s upraveným bodovacím systémem. V KISSu ani nenajdete podporu pro vyhledávače Internetových multiplayer serverů jako je například Gamespy nebo Mplayer. Stalo se mi ale, že po nalogování na jeden herní server mi spadnul celý počítač.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Abych to shrnul, nehledě na jednotvárný multiplayer a občasný výskyt odkazů na skupinu KISS, je hra poměrně průměrná a mělká na to, aby vás přitáhla na delší dobu k monitoru. Určitě nepřekoná Quake III nebo Unreal Tournament a myslím, že se k nim ani nepřibližuje. Hra vychází jak pro PC tak pro Segu Dreamcast, přičemž hardwarové nároky udávané výrobcem nejsou nějak výrazně krvavé, prý stačí i jen Pentium 266, 64 RAM a 3D karta. No, musím říct, ze v této konfiguraci, by asi i zapnutí minimálních detailů bylo nedostačující k dosažení plynulosti.

PS: určitě si z domovské stránky KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child stáhněte patch, který opravuje některé zásadní chyby ve hře a problémy s joystickem. Také mi bez něj například nefungovala podpora TNT2 karty.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child
Výrobce: Third Law Interactive
Distributor: Gathering Of Developers
Minimální konfigurace: Pentium 266, 64 RAM, 3D karta
Doporučená konfigurace: Pentium II 400 MHz, 128 MB RAM, 3D karta s 16 MB pameti
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Udělat duchaplnou FPS je docela problém a KISS je toho důkazem. Nemá čím překvapit, ale asi ani výrazně nezklame.
Hodnocení: 65%

Autor:




Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.