Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

KISS: Psycho Circus-The Nightmare Child

  12:00aktualizováno  9. července 2001 5:09
Když vám někdo řekne, že udělal hru podle prastarého comics a navíc o stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, tak se začnete obávat o jeho zdraví. No a přesně to udělali chlapíci z Third Law Interactive a zasvětili ji kapele KISS. Taky vás zajímá, jak to nakonec dopadlo?
KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Když vám někdo řekne, že udělal hru věnovanou stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, asi začnete pochybovat o její kvalitě. A když vám někdo řekne, že udělal hru podle prastarého comicsu a navíc o stárnoucí rockové kapele, ze které si dnešní mládež dělá legraci, tak se začnete obávat o jeho zdraví. Naštěstí výše uvedené se dá na hru KISS: Psycho Circus aplikovat jen částečně. Dalo by se říct, že Third Law Interactive se podařilo i z takovýchto základů postavit sice ne úplně originální, ale přesto hratelnou 3D střílečku s dobrým designem. Když uvidíte slovo KISS ve jménu hry a zjistíte, ze krabice od této hry jsou vyráběny ve čtyřech různých variantách vždy s vyobrazením jednoho ze členů této rockové skupiny, mohlo by se zdát, že tato kapela bude hrát ve hře hlavní roli. Není to až zase tak horké a hra obsahuje jen několik málo fragmentů KISS - kousky jejich písní a občas něco dalšího. V hudebním doprovodu znalci poznají hity této hudební skupiny, dostaly však bohužel zvláštní techno kabát a nemůžu říct, že by se mi líbily. Určitě tedy nic jen pro skalní fandy KISS, i když i těm vyšel výrobce vstříc a připravil jako obvykle i speciální edici, která obsahuje plakát skupiny KISS s podpisy jejich členů. Psycho Circus je prostě jen pokusem o šílenou first-person střílečku, která toho moc nového nepřináší, ale také není až zase tak úplně zatraceníhodnou.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Příběh KISS: Psycho Circus je založen na stejnojmenné knížce - comicsu Todda McFarlaneho, což by samo o sobě mělo být zárukou zajímavého děje. Ovšem u stříleček tohoto typu není většinou děj až zase tak důležitý a hra se může snadno zvrhnout v bohapusté čištění levelů od všeho co se pohne. Story samotná je docela zajímavá a stojí za to si ji přečíst, zhruba by se dalo říct, že demonická reinkarnace zla v podobě Nightmare Child se pokouší dostat na svět. Hrozí, že pokud se to povede, tak zničí celý vesmír a nahradí ho kopií sama sebe. A jako vždycky se najde někdo, komu se to nelíbí - vy. Svět se stává více a více šíleným a dostáváte se ke slovu jako jedna ze čtyř postav reprezentující příslušný živel - Oheň, Voda, Vzduch, Země (inspirováno a representováno v konečné podobě vlastně členy kapely). Postavy jsou jen mírně odlišné a před finálním zápasem s Nightmare Child musíte nashromáždit jednotlivé části výbavy, aby se z nich využitím těchto komponentů stala kopie jednoho z členů kapely se speciálními charakteristikami. A tak hledáte části oblečení členů skupiny (boty, kožené kalhoty, krunýř, atd. - celkem šest různých kusů majících odlišné vlastnosti). To už samo o sobě zní docela divně, ale není to až zase tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Dále ve hře naleznete celkem dvanáct zbraní třech typů (na mláceni, na střílení a ultimate zbraně, které odčerpávají vaši elementární energii). Každá postava má pak ještě dvě unikátní zbraně podle druhu svého živlu.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Hra obsahuje šest poměrně rozsáhlých levelů. Jednotlivá prostředí by se zdála nezasvěcenci zajímavá a dalo by se říci, že i unikátní, teda pokud jste nehráli Half-Life, Blood, Kingpin, Doom a podobně. V Psycho Circus totiž naleznete arei, které nejsou nepodobné místům právě z těchto her. Jeden z kaňonů dokonce vypadá hodně podobně - jako by Diakataně z editoru vypadl. Abych zase ale nekřivdil tvůrcům hry, musím konstatovat, že pár arei je nových a pěkných. Hra používá silně modifikovaného enginu LithTech 1.5 (obdobně jako Shogo a Blood II) a dalo by se říct, že engin odvádí dobrou práci a grafika není až zase tak špatná. Problémem je jen to, že engine je na dnešní poměry trošku zastaralý a někde je to vidět.

Když bych se měl vrátit ke hře samotné, musím ještě jednou zdůraznit, že je to "jen" střílečka. Její náplní je střílení nekonečných vln nepřátel, tak jak procházíte jednotlivé levely. A že slovo nekonečné není nadnesené je fakt, stávalo se mi, že na mě vyběhlo i klidně 20 - 30 potvor najednou a nebylo se kam hnout. Tvůrci dokonce uvádí speciální podporu enginu pro zpracování velkého množství postav, hmm, kdyby radši trochu víc zapracovali na hře samotné. Z počátku se mi docela líbilo, že si můžu do sytosti zastřílet, KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child ono spustit granátek v podobě panáčka v krabičce mezi deseti potvorami je docela uspokojující :-). Tak jak Psycho Circus hrajete prvních deset minut, tak ho budete hrát dalších deset hodin, pokud to teda vydržíte. Prostě na některé potvory narazíte na každém kroku po celé hře (třeba na pavouka von Headless), ale časem vás přestane bavit opakovaně jen ničit a ničit. Občasným zpestřením jsou bossové a minibossové, zaujala mě třeba decentně obézní paní, která po mě házela kusy svého břicha nebo co to bylo. Ani není moc potřeba taktizovat nebo mít nějaký speciální cit pro boj, prostě se dá do místnosti vlítnout a vystřílet všechno, co se vám nelíbí. To by se třeba v Soldier of Fortune nebo neřkuli v Deus Ex stát nemohlo ani náhodou. Ono s rovnávat KISS a Deus Ex snad ani nejde. V KISS dávno předtím než ho dohrajete víte jak na to a víceméně už pak není nic, co by vás nějak výrazně překvapilo.

Jako skoro každá střílečka, která v současnosti vychází, tak i KISS podporuje multiplayer hru. Jestli ale očekáváte něco víc než na co jste zvyklí z Quake III nebo Unreal Tournament tak budete zklamáni, ba co víc, KISS nepřináší nic jiného než standardní deathmatch a teamový deathmatch. Je tu sice i mód nazvaný Conquest, ale jedná se jen a pouze o deathmatch s upraveným bodovacím systémem. V KISSu ani nenajdete podporu pro vyhledávače Internetových multiplayer serverů jako je například Gamespy nebo Mplayer. Stalo se mi ale, že po nalogování na jeden herní server mi spadnul celý počítač.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child

Abych to shrnul, nehledě na jednotvárný multiplayer a občasný výskyt odkazů na skupinu KISS, je hra poměrně průměrná a mělká na to, aby vás přitáhla na delší dobu k monitoru. Určitě nepřekoná Quake III nebo Unreal Tournament a myslím, že se k nim ani nepřibližuje. Hra vychází jak pro PC tak pro Segu Dreamcast, přičemž hardwarové nároky udávané výrobcem nejsou nějak výrazně krvavé, prý stačí i jen Pentium 266, 64 RAM a 3D karta. No, musím říct, ze v této konfiguraci, by asi i zapnutí minimálních detailů bylo nedostačující k dosažení plynulosti.

PS: určitě si z domovské stránky KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child stáhněte patch, který opravuje některé zásadní chyby ve hře a problémy s joystickem. Také mi bez něj například nefungovala podpora TNT2 karty.

KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child
Výrobce: Third Law Interactive
Distributor: Gathering Of Developers
Minimální konfigurace: Pentium 266, 64 RAM, 3D karta
Doporučená konfigurace: Pentium II 400 MHz, 128 MB RAM, 3D karta s 16 MB pameti
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Udělat duchaplnou FPS je docela problém a KISS je toho důkazem. Nemá čím překvapit, ale asi ani výrazně nezklame.
Hodnocení: 65%

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...