Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na komunitní financování dopadá únava, říká šéf úspěšného Wastelandu 3

  16:43aktualizováno  16:43
Komunitou financované hry zejména v prvních třech letech dokázaly vzbuzovat značné nadšení. Pět let po startu trendu však zájem opadá a uspěje již jen naprostý zlomek projektů.

Wasteland 3 | foto: BW

Dokazuje to i množství peněz, které se za prvního půl roku na serveru Kickstarter vybralo letos (8,2 milionu dolarů) a loni (20 milionů dolarů).

„Okolo let 2012 a 2013 bylo možné pozorovat to intenzivní nadšení,“ řekl Brian Fargo, šéf vývoje Wastelandu 2 i 3.

Podle Farga však komunitní financování v mezičase uspokojilo hlad po některých téměř mrtvých žánrech a vyčerpání začalo dopadat také na média, která o Kickstarteru i dalších platformách již tolik nepíšou.

Wasteland 3
Wasteland 3
Wasteland 3
Wasteland 3

Wasteland 3

Wasteland 2 patřil v roce 2012 s 2,9 milionu dolarů mezi nejúspěšnější hry na Kickstarteru. Pro třetí díl se však tvůrci rozhodli zvolit odlišnou platformu a kampaň spustili na serveru Fig, kde se můžete stát i investorem.

Rozhodnutí se vyplatilo, požadovaných 2,75 milionu dolarů totiž tvůrci vybrali během tří dnů. Pak ovšem tok peněz téměř zamrznul a během dalšího měsíce rozpočet narostl jen o dalších 370 tisíc dolarů.

Fargo proto věří, že klíčové je co nejvíce úsilí věnovat spuštění kampaně, aby hned v úvodu přilákala maximální možnou pozornost. „Pokud se vám nepodaří získat 20 % v prvních 48 hodinách, zpravidla v 90 % případů selžete,“ řekl Fargo pro server Games Industry.

Wasteland 3
Wasteland 3

Wasteland 3

Fargo situaci přirovnal k premiéře nového filmu. Pokud jde film do kin v pátek a on ho nestihne zhlédnout o víkendu, další pátek o něj už nemá zájem. A stejné je to prý i s komunitním financováním.

Zásadní je údajně chápat cílovou skupinu a dokázat ji nabídkou oslovit. „Existují lidé, kteří zbožňovali Wasteland 2. Jsou tu lidé, kteří milovali Fallout 1 a 2 a přáli si, aby třetí díl vypadal jinak než vydaná verze. A je tu publikum hráčů s láskou k izometrickému pohledu. Já ty skupiny dokážu rozpoznat a přilákat je něčím, po čem opravdu touží,“ tvrdí Fargo.

Jako veterán herního průmyslu by komunitní financování využívat vůbec nemusel. Jeho motivací je však kreativní svoboda, kterou mu tento přístup nabízí. Investoři si totiž svůj názor mohou vynucovat tím, že mu jednoduše nepošlou část peněz. S fanoušky oproti tomu probíhá rozumnější dialog.

Brzké budování komunity navíc prospívá propagaci hry. Lidé, kteří hru podpoří již během úvodního financování, totiž bývají jejími skalními zastánci. Zpravidla o ní hovoří s přáteli a hájí ji v internetových diskusích.

Komunitní financování tak vývojářům přináší řadu výhod, které při výběru peněz od investorů nemohou očekávat. S postupujícím časem je však těžší a těžší hráče zaujmout. A platformy jako Fig proto trend mohou pomoci udržet při životě.

Autor:


Témata: Fallout


Nejčtenější

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Další z rubriky

Sacred Fire
Slovenská hra získala hlas Zaklínače a uspěla na Kickstarteru

Tak trochu jiné RPG vytváří malý nezávislý tým ze Slovenska. Už teď se mu povedlo zaujmout ty správné lidi.  celý článek

Samorost 3
Machinarium, Samorost 3 a další skvělé mobilní hry jsou ve značné slevě

Další runda populární slevové akce se zaměřuje na mobilní zařízení s operačním systémem Android. Našince zaujmou asi především ceněné české hry Machinarium a...  celý článek

Ilustrační snímek
Hackněte Nintendo Switch a získáte odměnu

Prolomit softwarovou ochranu nové konzole je záležitost prestiže, ale odměna v tisících dolarů je také dobrá motivace.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.