Age of Empires Online byl zkrátka experiment, který testoval finanční potenciál mikrotransakčního principu. A soudě podle ukončení provozu se nepovedl. Microsoft zkrátka 1. července vypnul servery.
Vývojáři totiž tradiční strategii uměle provázali s nadstavbou, ve které dovednosti i jednotky odemykáte hraním a celý koncept spíše obtěžoval. Hra vyšla v roce 2011 a o dva roky později ji vývojáři přestali aktualizovat.
K ohlášení ukončení provozu pak došlo před měsícem. K titulu se tedy již nepřipojí ani lidé, kteří za herní prvky zaplatili peníze.
"Age of Empires Online je plné drobných chyb a nedomyšleností, jakými jsou například chybějící popisky klávesových zkratek, špatné vyvážení hry či časté bloudění jednotek při hledání správné cesty. I to by však titulu bylo možné odpustit, kdyby ovšem stál na pevných základech," napsali jsme o hře v recenzi (čtěte text).