Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konzole jako herní platforma by v budoucnu mohly zaniknout

aktualizováno 
Ačkoliv jsou konzole v současné době dominantní herní platformou, nemusí za pár let existovat. S tímto závěrem přišel novinář Blake Snow v blogu pro americký server Fox News.

Ilustrační foto: konzole Xbox 360

Konec konzolové éry by podle něj mohla způsobit rostoucí popularita her pro mobily a služeb, které umožní hraní na nevýkonných počítačích. Ty fungují podobně jako sledování on-line vysílání. Speciální aplikace vzdálenému počítači posílá pokyny, a hráč tak využívá jeho výkonu a přijímá od něj obraz i zvuk.

PlayStation 3

Podle Snowa by lidé v budoucnu nemuseli mít zájem kupovat drahá zařízení a hry třeba i za tisíc korun. Rozličné služby totiž v budoucnu pravděpodobně nabídnou pestrý katalog her a dostatečný výkon za určitý měsíční poplatek. Takové služby však vyžadují rychlé připojení k internetu a nejsou zatím příliš rozšířené.

Snow vychází z představy, že hry budou on-line služby, podobně jako je tomu dnes u webových e-mailů či různých aplikací přímo v prohlížeči. Takové řešení totiž nevyžaduje instalaci a aplikace jsou z jakéhokoliv počítače ihned k dispozici.

Levné tituly pro mobilní zařízení a tablety by prý mohly vyvolat nechuť k nákupu velikých titulů, které mnohdy stojí i více než tisíc korun. Menší "mobilní" hry oproti tomu často stojí jen pár desítek korun.

John Carmack, který je jedním z autorů titulů jako Wolfenstein, Doom či Quake, z prodejních statistik odvozuje, že populární mobilní tituly nevytlačí konzolové blockbustery. Oba světy podle něj mohou existovat společně.

Wii

Dodává však, že pokud mobily půjdou připojit k televizi, mohou v budoucnu nahradit konzole a jejich výkon by mohl být v dohledné době dostatečný.

"Lidé nafukují relativní výkon: iPad 2 není výkonnější než Xbox 360. Jde stále o zlomkovou sílu. Nicméně fakt, že se tak rychle přiblížil, znamená, že téměř jistě budou za dva roky mobilní zařízení výkonnější, než to, na čem dnes děláme tyhle skvělé hry," řekl Carmack pro server Industrygamers.

Podle názoru redakce zatím většina současných mobilních her nenabízí plnohodnotný herní zážitek a jsou spíše záležitostí pro občasné hráče či pomáhají zkrátit cestování. Není však vyloučené, že se situace během pár let změní a herní konzole budou překonanou technologií.

Autor:


Témata: Cloud, Wolfenstein, Xbox


Nejčtenější

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.