Ilustrační foto: konzole Xbox 360

Ilustrační foto: konzole Xbox 360

Konzole jako herní platforma by v budoucnu mohly zaniknout

  • 30
Ačkoliv jsou konzole v současné době dominantní herní platformou, nemusí za pár let existovat. S tímto závěrem přišel novinář Blake Snow v blogu pro americký server Fox News.

Konec konzolové éry by podle něj mohla způsobit rostoucí popularita her pro mobily a služeb, které umožní hraní na nevýkonných počítačích. Ty fungují podobně jako sledování on-line vysílání. Speciální aplikace vzdálenému počítači posílá pokyny, a hráč tak využívá jeho výkonu a přijímá od něj obraz i zvuk.

PlayStation 3

Podle Snowa by lidé v budoucnu nemuseli mít zájem kupovat drahá zařízení a hry třeba i za tisíc korun. Rozličné služby totiž v budoucnu pravděpodobně nabídnou pestrý katalog her a dostatečný výkon za určitý měsíční poplatek. Takové služby však vyžadují rychlé připojení k internetu a nejsou zatím příliš rozšířené.

Snow vychází z představy, že hry budou on-line služby, podobně jako je tomu dnes u webových e-mailů či různých aplikací přímo v prohlížeči. Takové řešení totiž nevyžaduje instalaci a aplikace jsou z jakéhokoliv počítače ihned k dispozici.

Levné tituly pro mobilní zařízení a tablety by prý mohly vyvolat nechuť k nákupu velikých titulů, které mnohdy stojí i více než tisíc korun. Menší "mobilní" hry oproti tomu často stojí jen pár desítek korun.

John Carmack, který je jedním z autorů titulů jako Wolfenstein, Doom či Quake, z prodejních statistik odvozuje, že populární mobilní tituly nevytlačí konzolové blockbustery. Oba světy podle něj mohou existovat společně.

Wii

Dodává však, že pokud mobily půjdou připojit k televizi, mohou v budoucnu nahradit konzole a jejich výkon by mohl být v dohledné době dostatečný.

"Lidé nafukují relativní výkon: iPad 2 není výkonnější než Xbox 360. Jde stále o zlomkovou sílu. Nicméně fakt, že se tak rychle přiblížil, znamená, že téměř jistě budou za dva roky mobilní zařízení výkonnější, než to, na čem dnes děláme tyhle skvělé hry," řekl Carmack pro server Industrygamers.

Podle názoru redakce zatím většina současných mobilních her nenabízí plnohodnotný herní zážitek a jsou spíše záležitostí pro občasné hráče či pomáhají zkrátit cestování. Není však vyloučené, že se situace během pár let změní a herní konzole budou překonanou technologií.


Témata: Cloud, Wolfenstein, Xbox