Jak & Daxter: The Precursor Legacy

  12:00aktualizováno  24. listopadu 12:55
Sony pro blízké dny připravuje na trh vypustit nesmírně sympatickou 3D plošinovku s charismatickými hrdiny v hlavní roli, osvědčenými herními schématy, vynikající grafickou podobou, a pokud závěrem dodám, že tento počin má na svědomí studio Naughty Dog, fandové tohoto žánru rázem vědí, která bije.

Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Pakliže se vám líbí Rare projekty pro N64, jako je Banjo-Tooie, nebo $1#8217;s Bad Fur Day, které na uvedené platformě ukázaly moderní směr, kam se ubírají 3D plošinovky, jemuž nechybí ani silně adventurní podtext, tak v případě očekávaného PS2 titulu Jak & Daxter před sebou máte něco kvalitativně a žánrově hodně podobného. Tvůrci z Naughty Dog (samozřejmě, tito mágové mají na svědomí větší část populární série Crash Bandicoot) nám tady představují charismatickou dvojici dobrodruhů, kteří se musí postavit zlu a s vaší pomocí u Dual Shocku by se to mělo i povést. Každopádně, níže uvedené informace z této půvabné 3D plošinovky berte jako teprve první (a navýsost pozitivní) dojmy ze hraní, přičemž recenze na sebe nenechá dlouho čekat.

Ve hře se zhostíte role Jaka a jeho přítele Daxtera, který se však vinou nepříjemné nehody zkraje příběhu promění na roztomilé zviřátko, pročež se jeho pomoc omezuje toliko na stepování na rameně hlavní postavy a příležitostně silácké řeči, čímž tato dvojka do značné míry připomíná podobně laděné duo Banja a Kazooie z N64. Během vašeho dobrodružství se dočkáte rozlehlého světa, tématicky příjemně rozrůzněného a designově skvěle vymodelovaného. Opravdu, moc příjemně se na to dívá, má jediná vážná Jak and Daxter: The Precursor Legacy výhrada v tomto ohledu směřuje ke ztvárnění vodní hladiny, jež mi vodu ani moc nepřipomíná, ale jinak se na ní plave příjemně, nemluvě o potápění. Čímž se plynule dostáváme k pohybovým dovednostem našeho Ja(c)ka, mezi něž patří standardní a dvojitý skok, automatické přichycení okrajů platforem (bohužel jenom tehdy, pokud skáčete směrem vzhůru, ani opatrné kročeje vám nezaručí na okrajích útesů pád kamsi dolů, čili v tento moment vás tato schopnost opouští), chůze a běh (uvedená činnost se ovládá pomocí analogu, na směrový kříž tak zapomeňte a pravděpodobně i na podporu digitálního ovladače) - tady s prímovým kotoulem vpřed, jakési zajímavě vyhlížející plížení po čtyřech a v neposlední řadě dva typy ataku, s jejichž pomocí se musíte vyrovnat se zdejší nepřátelskou faunou a flórou, mnohdy rafinovaně maskovanou. Jinak ovládání je celkově vyřešeno velice dobře, snadno a rychle se do něj dostanete a nemám k němu žádných připomínek.

Pravým analogem si manuálně upravujete kamerový pohled na vaše plošinovkovité křepčení, tady formou otáčení kamery vůkol vaší postavy. Pro lepší povědomí o situaci tu ještě máte volbu rozhlížení se vlastním očima, kde vzhledem k terčíku uprostřed tohoto módu odhaduji, že do budoucna přibude další možnost útoku, zde nějakou zbraní na dálku! Ale jinak se kamera vcelku snaží Jak and Daxter: The Precursor Legacy poskytnout vám žádaný přehled o vašem postavení v lokaci a prozatím nebyl vážnější důvod ke stížnostem, tedy až na hloupou skutečnost, že v některých momentech je kamera fixní nebo se otočení pohledu okolo hlavní postavy nedá plně aplikovat.

Co je velmi příjemné, je skutečnost, že zdejší svět je plně konzistentní a při častých přechodech mezi jednotlivými hlavními lokacemi jsem nebyl svědkem žádných prodlev, loadingu a podobných projevů, které by si tvůrci na next-generation systémech skutečně již měli odpustit. Herní mechanismy mají být údajně velice variabilní, ale z toho mála, co jsem tu zatím mohl odehrát, asi tolik. Každá úroveň nabízí výčet několika úkolů nutných ke splnění, kde je v největší míře obsažena nutnost sebrání určitého počtu ikonických symbolů, což však není s postupujícím časem zdaleka tak jednoduché, jak by se prvotně mohlo zdát. Nicméně je tady několik vylepšení, např. když se na určitých místech pravidelně objevují jakési energetické zdroje, jejichž proběhnutím se nadějete jednak příjemného zrychlení vaší pohybové fáze a druhak schopnosti snadno rozbít interaktivní objekty ve vašem okolí, v nichž se mimo jiné skrývá jedna z žádaných ikon. Citelně tu však postrádám mapku dané lokace, takže platí osvědčené - co není v hlavě, musí být v nohách. Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Pokud se vyskytnou problémy tady toho typu, že jste na tom špatně s hodnotou zdraví, stačí otevřít příslušné truhličky (jež jsou v krajině opravdu bohatě osázené – a v případku vaší smrti a navrácení na začátek oblasti se znovu vygenerují) či umně zlikvidovat nějakého hejhulu a ze zůstavší energie (po zmiňovaném nešťastníkovi) se pak „dobíjíte“. Nevšiml jsem si, že by tady fungovalo nějaké autozacílení nepřítele, protože občas se mi stávalo, že jsem ve výpadu vyšel do prázdna, nicméně ani v této sféře hry není žádný zásadní problém. Jeden podařený atak zpravidla řeší většinu problémů na scéně, takže není proč litovat rány, která padla vedle (a zase tak často se nemýlíte).

Vedle plošinovkovitých mechanismů, obnášejících 12 velkých úrovní, 8 podúrovní v lokacích s nějakou konkrétní a zajímavou minihrou (rybaření, závodění atp.) se nadějete také soubojů s koncovými bossy (jsou tu dva), je tu též vděčný RPG prvek ve formě častého rozmlouvání s NPC postavami zdejšího světa, které vám dílem radí a dílem požadují nějakou tu službičku. Nutno podotknout, že rozhovory jsou stylově nadabovány a animace Jak and Daxter: The Precursor Legacy zúčastněných mají neoddiskutovatelně své kouzlo, stylizující tuhle hru do podívané pro malé i velké. S tím tak trochu souvisí i poznámka směrem k hudebnímu doprovodu, jehož je sice předčasné v tuto chvíli nějak soudit, ale svou práci zastává dobře, neboť příjemně podbarvuje vaše úsilí v jednotlivých misích.

Co jsem ještě nezmínil? Třeba působivý motiv střídání dne a noci, který tu vytváří kouzelné světelné efekty. Změny počasí, některé již obvyklé drobnosti, jako jsou kruhy na vodě při vašem prsařském plaveckém stylu nebo ťápoty v písku, skvělé pohybové ztvárnění momentu, kdy se hlavní postava brodí mělkou vodou (tak tato animace je naprosto super!), vynikající běh stínu pod našimi dobrodruhy a pochopitelně nechybí ani obvyklé ingredience tohoto typu her jako pružné trampolíny a četné pasti a nástrahy se špičatými hroty.
Nevím nevím, třebaže z toho, co jsem zatím viděl, nedosahuje Jak and Daxter komplexnosti slovutného Banjo Bandu, na druhou stranu se stejně výborně hraje (také díky jisté přímočarosti, což mohl být přese všechno určitý deficit obou dílů Banjo-Kazooie, kde jste spoustu lokací museli navštívit několikrát, než jste konečně seznali, co se po vás vlastně chce) a již dnes vypadá téměř jednoznačně na další áčkový titul pro PS2, na něhož si fandové nejenom uvedeného žánru mohou začít brousit zuby.

Jak and Daxter: The Precursor LegacyJak and Daxter: The Precursor Legacy

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 0

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 2

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...