V „zákulisním prostoru“ Electronic Arts bylo tradičně narváno a někam se procpat chtělo značnou dávku trpělivosti i fyzické odolnosti, jelikož tam bylo horko k padnutí. Nezúčastnit se ale prezentace nového Burnoutu, to by bylo jako být v Londýně a nenavštívit Hilton.
Můžete opustit silnice a s pomocí ramp a skokánků se vydat na projížďku po střechách.
Stejně jako se Burnout nemazlí se závoděním, nemazlili se ani autoři s lipskou prezentací a vyvalili na nás informace hned od začátku. Nejvýraznější změnou, které jsme se tak trochu obávali, je přechod od pevně stanovených závodů k volnému pojetí v rámci zcela volně průjezdného města. Bohužel musíme konstatovat, že obavy dosud víceméně trvají, protože to, co jsme viděli, působilo sice na první pohled skvěle, ale stále v nás hlodají pochyby, že se bude jednat spíše o krok stranou než dopředu. Zatímco v předchozích dílech jste to sázeli jeden závod za druhým, tady je budete muset „hledat“, což bude podle našeho názoru tempo ukrutně rychlé hry lehce brzdit. Ve hře má být na 120 podniků, které budou všechny přístupné od samotného začátku, a vstupovat se do nich bude na křižovatkách se semafory, kde vás hra vždy upozorní na to, že je zde k dispozici nějaká soutěž a bude čistě jen na vašem rozhodnutí, zda do ní vstoupíte či nikoliv.Na prezentaci jsme viděli pouze zlomek celého Paradise City, ale tvůrci slibují, že jeho rozloha bude obrovská. Na přímý dotaz, zda bude rozloha odpovídat například souměstí San Andreas sice lehce nabubřelým tónem odpověděli, že jsou zde stále informace, které ještě nejsou určeny pro veřejnost, ale můžeme se prý těšit na několik tématicky laděných městských čtvrtí jako například centrum, předměstí, pouštní lokace nebo hory. Zcela volný pohyb po tomto městě pak bude ještě umocněn i tím, že pokud se vám aktuálně jetý závod nějakým způsobem znelíbí, jednoduše z něj odstoupíte a přesně na tom místě, kde jste se odhlásili, se objevíte ve free-roam režimu. A kdyby vám to stále ještě bylo málo, můžete opustit silnice, vyjet několikapatrovým parkovištěm až nahoru a dál se s pomocí ramp a skokánků vydat na projížďku po střechách.
Přibyla ale pochopitelně i spousta novinek při samotném závodění. Máme zde například nové možnosti nabíjení boostu, který se vám mohutně nastřelí třeba v okamžiku, kdy v závodě projedete skrz čerpací stanici, která mimochodem funguje i jakási rychloopravna – průjezdem se v okamžiku váš zdemolovaný bourák hodí do stavu, jako kdyby právě vyjel z výrobního pásu. Bez zajímavosti není ani online aspekt, kdy je hra v podstatě konstantně online, a má tak tedy přehled, kdo z vašich známých se aktuálně připojil. To je dnes samozřejmě již zcela běžná věc, ale abyste si zajezdili s kámoši, není zde nutné jezdit žádný závod. Můžete se jen tak volně prohánět po městě a vymýšlet blbosti. A aby vás to nepřestalo nudit ve chvíli, kdy to do vás kámoš párkrát naboří, je zde i spousta soutěžních úkolů, v nichž mezi sebou můžete soutěžit. Pokud váš kámoš dosáhne v některém ze zdejších podniků nějakého výsledku, hra vás o tom okamžitě prostřednictvím textu běžícího na spodním okraji obrazovky informuje. Účelem je pochopitelně to, abyste se všichni vzájemně stále snažili překonávat. A když vám to nepůjde, je tady koneckonců pořád ještě ona zmiňovaná možnost si vaše kámoše najít a pořádně je naremplovat. Za tímto účelem je zde implementována i podpora nové soňácké kamerky, která krátce po osudové bouračce vyfotí jak vás, tak nabouraného nebožáka, kterému se při pohledu na jeho kyselý škleb můžete doslova a do písmene vysmát do ksichtu.
Nepochybujeme o tom, že Burnout Paradise bude jednoznačnou závodní hitovkou.
Zní to skvěle co? Ano, ale pro nezřízený optimismus zde rozhodně místo není. A to proto, že ačkoliv byla na hru nabalena spousta nových prvků, jádro zůstává prakticky stejné. Na jednu stranu je to samozřejmě dobře, protože předchozí díly jasně dokázaly, kdo že je to tady králem arkádového závodění, ale na stranu druhou zatím kromě nových online možností zatím nevidíme, proč by si vyznavači drsně rychlé jízdy nemohli vystačit s některým z minulých dílů. Hru jsme si sice vyzkoušeli, ale zatím si netroufáme soudit, jak bude celkový dojem ze hry vypadat, nakolik jej ovlivní případná nová fyzika nebo jak moc Paradisu prospěje či uškodí přesun do zcela volného městského prostředí. To vše se dozvíme až při důkladnějším testování hry. S komentářem tvůrců to vše vypadá naprosto skvěle, ale jelikož se považujeme za poměrně zapálené burnoutisty, raději si ponecháváme menší odstup.Co je ovšem zcela jasné, je skutečnost, že nový Paradise naprosto úžasně vypadá. V Lipsku byl předváděn na PlayStation 3, což je mimochodem podle slov autorů hlavní platforma, pro níž je hra vyvíjena, a vypadal skutečně úžasně. I když by skeptici mezi námi mohli namítnout, že skvěle vypadaly i poslední díly, grafika Paradise je rychlá, ostrá, detailní a prakticky vše je zde interaktivní. O to více jsme zvědaví na proklamovanou rozlohu Paradise City, jímž bychom měli volně projíždět, zvláště pak v porovnání s chystaným čtvrtým dílem série GTA, která vždy udivovala rozlehlostí herního prostředí, ale grafika nikdy nepatřila k tomu, co by uchvátilo na první pohled.
Nepochybujeme o tom, že Burnout Paradise bude jednoznačnou závodní hitovkou, lidé z Criterionu již několikrát dokázali, že ukrutné závodní arkády zkrátka dělat umějí, ale že to s tak grandiózním přehledem umějí i ve zcela otevřeném prostředí a že i na nové generaci konzolí hodlají celou sérii nadále vyvíjet a ne na ni pouze nabalovat „online serepetičky“, to nám teprve budou moci dokázat. První hratelný kód proto vyhlížíme velmi netrpělivě.
Index očekávání: 85%