Série Medal of Honor, která vyniká syrovou válečnou atmosférou a stylovou prezentací, se od roku 1999, kdy se první díl téhle řady objevil na PSX, pohříchu příliš nezměnila. Medal of Honor: Frontline na PS2 přišel toliko s významně vylepšenou grafickou stránkou, ale paradoxně zachoval negativa dobře známá z minulosti. Tady mám na mysli zejména zoufale lineární postup vpřed a absenci multiplayeru, kterýžto byl dodatečně implementován až v pozdějších verzích pro GameCube, potažmo Xbox. Obé se však dočká důkladné revize v případě nového přírůstku do rodiny Medal of Honor s podtitulem Rising Sun, jehož se koncem roku dočkáme na všech next-gen systémech. Aby toho nebylo málo, EA ohlásili ještě jednu konzolovou Medal of Honor inkarnaci a to s výhledem na rok 2004, která bude mít přímou návaznost na Rising Sun.
Začátek příběhu Rising Sun vás zavede do Pearl Harboru během japonského náletu, přičemž hlavní hrdina se bude v člunu brázdícím zdejší vody snažit sestřelit co nejvíce nepřátelských letounů. Po hektické fázi, která může přebít známou Omaha Beach z Frontline, se věci dají do pohybu a s Griffinem se spoluúčastníte bojů o Guadalcanal, Singapur, na Filipínách a Barmě, takže očekávejte neprostupnou džungli plnou moskytů a nepříjemných překvapení. Dokonce dojde na střet u známého mostu přes řeku Kwai! Rising Sun má nabídnout deset misí, které na jednu stranu nemají nijak významně vybočovat z rámce dobře známého z minulosti. Znovu tedy dojde na frenetické střílení početné ekipy nepřátelských vojáků, příležitostné stealth manévry, eventuálně finty spojené s převlečením uniformy. Ale na tu druhou se sluší poznamenat, že herní oblasti budou nyní mnohem otevřenější, hra má konečně disponovat alternativními cestami skrze nebezpečná území a přibudou i sekundární úkoly; ovšem tím nejdůležitějším bude potřeba osvobodit vašeho bratra Donnyho z japonského zajateckého tábora.
Doufám, že tvůrci nabídnou vícero okamžiků jako byl ten zde představený, kdy střetnete civilistu v péči dvou japonských vojáků a pokud tomuto pomůžete z potíží, odkryje vám prvotně skrytou cestu vpřed (mačetou proseká listoví, o čemž však pochybuji, že byste to nesvedli sami). Též doufám v přídavek pohybových možností a s tím spojených animací, lepší interakci a taky možnosti využít nějaké dopravní prostředky, nemluvě o inteligentnějším přístupu při doplňování scény o nepřátelské elementy.
Rising Sun konečně nabídne bohaté multiplayerové vyžití, v němž nechybí klasický deathmatch, teamplay, přičemž vše uvedené má být skrze splitscreen dostupné až pro čtyři hráče - tady příliš nevěřím, že by implementace hraní pro tolik hráčů postihla i PS2 se dvěma výstupy na ovladač, ale třeba budu příjemně překvapený. Chutným bonbónkem nakonec je dlouho očekávaná přítomnost kooperativního režimu pro dva hráče, což by mělo hratelnosti výrazně napomoci!
Akurátní zbraňový potenciál a situace, nad nimiž opětovně bdí vojenský poradce kapitán Dale Dye, hráčsky stále mimořádně zajímavé téma, přitažlivé audiovizuální zpracování (údajně je použit zcela nový grafický engine), vylepšená AI (umožňující hodnověrné předvedení týmového boje na obou znepřátelených stranách) a v neposlední řadě přítomnost speciálních NPC postav slibují, že půjde o trefu do černého. Držme tvůrcům nejeden palec.