Ve včerejším článku jsme si řekli něco o prvních dojmech z hraní na nové konzoli od Nintenda se stále poněkud podivným (ale však my si zvykneme) názvem Wii, přičemž jsme se zároveň zmínili, že tuto možnost jsme získali díky večernímu posezení se samotným guru Nintendo her Shigeru Miyamotem, které bylo zakončeno právě hraním všech aktuálních novinek chystaných pro novou mašinku Nintenda. Součástí tohoto povídání pak byla i jedna velmi nečekaná věc – sám Shigi totiž poprvé oficiálně oznámil práce na další hře ze série Super Smash Bros., tentokráte s podtitulem Brawl. Ano, již vloni sice Satoru Iwata na tiskové konferenci Nintenda u příležitosti odhalení nové konzole, tehdy ještě nazývané Revolution, oznámil, že můžeme očekávat řadu oblíbených značek, a „Smash Bros. budou jednou z nich“ (následoval ukrutný jásot v sále), ale jelikož na úterní oficiální tiskové konferenci nepadlo o novém dílu ani slovo, obecně se předpokládalo, že sice vyjde, ale kdoví kdy vlastně.
Ve středu jsme se to již dozvěděli, Super Smash Bros. Brawl vyjde pro Nintendo v průběhu příštího roku. Velmi působivá ovšem byla již situace, při níž Miyamoto tuto hru představil. Zrovna mluvil o hrách, jejich vývoji, o tom, co hráči chtějí, co nechtějí, o životě, vesmíru a vůbec a pak řekl něco ve stylu „No, takže tak to zhruba vidím já, a když už o tom mluvíme a jste tady, tak se na něco podívejte.“ V tu chvíli každý čekal kdoví co, ale když se na plátně po prvních obrázcích Nintendo postaviček objevily první náznaky toho, kam to všechno směřuje, způsobilo to v sále snad ještě větší šok než kdyby na celé E3 vypnuli proud.
Smash Bros Brawl bude koncepčně samozřejmě podobný tomu, co již známe z GameCube (pravda, moc jsme to tam tehdy nepochválili), nicméně z úst Shigeru Miyamota i tvůrce této nové hry Masahiro Sakuraie, jenž na scénu přišel vzápětí, jsme se dozvěděli, že nás čeká údajně zcela nový zážitek z hraní, přičemž to údajně nemá být dáno pouze vlastnostmi nového ovladače. Příliš konkrétní ale dále již nebyli, nicméně není se v tomto případě zase až tak co divit, jelikož bereme v úvahu, že se jednalo o pouhé oznámení v současnosti stále ještě totálně rozpracované hry. Úplně s prázdnou, co se týče informací, jsme ovšem nakonec neodcházeli a dá se říci, že se nejedná o informace nijak druhořadé.
Již promítnuté video nám představilo velmi slušnou řádku nových postaviček, které se zdejšího bitkaření zúčastní. Jmenujme například Waria nebo Samus Aran ze série Metroid Prime, která se zde navíc objeví bez svého typického skafandru (kdybyste ji náhodou ještě bez helmy nevěděli, pak vězte, že je to blondýna). Těžko říci, co všechno nám Miyamoto se Sakuraiem chtěli tímto prvním videem všechno naznačit, ale faktem zůstává, že se v něm objevil i pejsek z Nintendogs. Jak se ovšem říká, to nejlepší na konec, a Japonci si tohoto úsloví byli vědomi zcela evidentně více než dobře. V samotném závěru video teaseru se totiž na scéně objevil … SOLID SNAKE. Ano, skutečně tam bude, v celé své kráse. Už se nemůžeme dočkat, až ho dáme to dýmu s dalším zeleným kamuflážníkem Yoshim a společně rozmlátíme ciferníky Mariovi s Kirbym.
O přítomnosti Snaka v této hře hovořil Sakurai samozřejmě jako o velké poctě, ale zároveň i jako o obrovské výzvě. Implementovat do hry postavu mimo universum Nintenda si vyžádá hodně úsilí a rozvahy, aby konečný výsledek nepůsobil jako pěst na oko. Řeč byla třeba o tom, že dostat Snaka do bojovky není jen tak čistě již jen proto, že ho celý svět zná přikrčeného s odjištěnou a připravenou pistolí, zatímco zde bude zcela beze zbraní. Na druhou stranu prý ale není vyloučeno, že vzhledem k tradiční přítomnosti nejrůznějších power-upů a dalších vychytávek nebude mít Snake nakonec možnost třeba házet granáty. Co se týče nových postav, jejich výčet nebyl prý při představení zdaleka kompletní, nové informace by měly být vypouštěny průběžně a vyloučena údajně není ani účast některé další hostující postavy, draftované k Nintendo odchovancům z jiného týmu.
Řeč samozřejmě přišla i na otázku ovládání hry pomocí nového ovladače. To by mělo dle Sakuraie znamenat určitě výhodu, ale pokud by se to někomu nezdálo, může si do Wii vždycky zapojit původní GC ovladač, což poté, co jsme si už na Wii nějaké ty hry zahráli, shledáváme poměrně dost elegantním řešením. Co se týče multiplayeru, plánuje se vedle Wi-Fi konektivity i možnost hraní přes internet. Super Smash Bros. Brawl tak zatím splňuje všechny předpoklady nutné k tomu, aby dokázal přinejmenším navázat na úspěchy předchozích dílů. Tak teď snad již jen posílat do Nintenda e-maily s návrhy dalších nových postaviček, které bychom chtěli ve hře vidět.