Pokud je někdo specialistou na stylové akční hry, pak je to určitě Capcom. A je to hlavně díky vynikajícímu titulu Devil May Cry, který jsme si vychutnávali před několika lety. Nejeden z hráčů vzteky zdemoloval vybavení svého pokoje, když se společně s Dantem snažil zlikvidovat hordy krvelačných démonů, kteří se mu postavili do cesty. Obtížnost Devil May Cry totiž byla skvěle vybalancovaná, takže jsme se nedočkali stereotypního mačkání tlačítek u kterého bychom si ještě stačili prohlížet magazíny pro dospělé. Naopak museli jsme se plně soustředit, aby virtuální hrdina neskončil v tratolišti krve (a že to občas stálo hodně trpělivosti).
Kromě skvělé hratelnosti se Devil May Cry chlubil ještě stylovým soundtrackem, úchvatnou gotickou grafikou, mystickým příběhem, ale také tím, že Dante využíval kromě boje zblízka i střelné zbraně. A nejúžasnější na tom bylo to, že nejlepších výsledků (rozumějte nejvíce zabitých) jste dosáhli právě v případě, že jste využívali služeb kulek i ostří dohromady. Co víc si přát?
Proto, když bylo ohlášeno druhé pokračování, hráčská obec se nemohla dočkat. Všichni fanoušci virtuální akce se každý večer klaněli před bustou Danteho a prosili, aby Devil May Cry 2 nebylo zklamáním. Ale asi žadonili málo, protože druhý díl očekávání rozhodně nenaplnil. Ne, že by nebyl zábavný jako jeho předchůdce, ale rozmlsaní hráči čekali, že přinese mnohem víc, něco, co nás usadí do židle – nějakou BOMBU. Bylo sice příjemné, že se objevil druhý hratelný charakter, a to sexy žena, ale to bylo asi tak vše, co nám mohlo udělat radost.
Po fiasku, které druhý díl způsobil, se Capcom rozhodl, že si napraví reputaci (i když jiné jeho tituly byly příjemnou záplatou na rány, které nám Dante v druhém dílu zasadil) a Devil May Cry 3 bude mít vše, co si akce chtiví lidé mohou jen přát. A pokud tvůrci dodrží své sliby, tak toho rozhodně nebude málo. Snad se poučili a nepůjde jen o plané řeči. Další zklamání by se totiž odpouštělo velmi těžko.
Poupraven byl i soubojový systém – budeme si moci zvolit mezi několika styly.
První novinkou bude samozřejmě příběh. Ten ale překvapivě nebude navazovat na žádnou z dosud vyšlých her, ale budeme mít šanci odhalit něco z Dantovy minulosti, protože hra nás přenese do doby před první díl. Vše začíná tím, že se démonický bojovník jménem Sparda rozhodl zastavit mocné temné síly, které se rozhodly vyhladit lidský rod. To se mu podařilo. Ale aby se ujistil, že zlo znovu nezaútočí, zplodil syna jménem Dante, který byl napůl démonem a napůl člověkem. Díky tomu získal Dante moc, která mu umožňuje přežívat v boji za záchranu smrtelníků. Ovšem, Sparda nedal život jen jednomu synovi. Zatímco Danteho smysl existence je ukryt ve válčení proti temnotě, jeho dvojče Virgil žije jen proto, aby ničil a vraždil vše dobré. Je tedy jen otázkou času, kdy dojde k finálnímu bratrovražednému střetu monumentálních rozměrů.Tentokráte se tedy neutkáme se zlotřilou megakorporací, ale opět se plně ponoříme do příběhu protknutého mystikou, což je určitě velmi lákavé. A dočkáme se i několika překvapení. Kromě toho, že se Dante během své cesty za zničením svého bratra, utká se stovkami jeho následovníků, pozná i další výrazné postavy jako je například neohrožená likvidátorka démonů (mimochodem, již víme, že Dante je z poloviny démon) s výmluvným jménem Lady nebo tajemstvím obklopeného muže Arkhama. A můžeme si být jisti, že mu oba zkomplikují život.
Je sice pár věcí, které nám působí vrásky na čele, ale snad si v Capcomu dají záležet.
Poupraven byl i soubojový systém – podle všeho si budeme moci zvolit mezi několika styly, ať už obranným, úhybným, na dlouhou nebo na krátkou vzdálenost. Samozřejmě, že každý nich budeme moci s postupem času (a zvyšujícím se počtem mrtvol na kontě) vylepšovat a tím získávat unikátní útoky, které by měly pomoci vyřídit si účty s Virgilem. K tomu by měl sloužit i poměrně rozsáhlý arsenál zbraní od sečných až po velmi silné střelné. Dante byl měl být schopen mít k dispozici až čtyři zbraně najednou, mezi kterými bude možné libovolně přehazovat a slučovat jejich útoky do efektivních komb. A určitě jich bude zapotřebí, protože obohatit by se měl i bestiář. Danteho protivníci budou tentokráte vybaveni nejen velmi účinnými zbraněmi, ale také budou mít různé schopnosti od možnosti létat, až po transformaci.Upravena bude také grafika. Nejen, že hlavní hrdina se může těšit na drobnější vzhledové úpravy, ale změn se dočká například prostředí. Autoři slibují do posledního detailu propracované textury a pečlivě animované charaktery. To by se ovšem v žádném případě nemělo odrazit na plynulosti hry, která je pro akční žánr podstatná. O herním čase zatím nejsou oficiální informace, ale díky tomu, že je připravené množství lákavých bonusů jako skryté zbraně, charaktery nebo možnost volby obtížnosti, by měla být replaybilita zaručena.
Zatím to tedy vypadá skutečně nadějně. Je sice pár věcí, které nám působí vrásky na čele – jako je například to, jak si tvůrci poradí s kamerou nebo zda poupravený bojový systém nebude příliš složitý a nebude hře ubírat na dynamičnosti, ale snad si v Capcomu dají záležet. A pokud ano, tak se můžeme těšit na další stylovou řežbu, která nám vysuší slzy vyvolané předchozím dílem.