PaRappa the Rapper – placatý gansta
PaRappa the Rapper
Platforma: PSP
Výrobce:
SCEJ
- Stylové ztvárnění a prezentace
- Na handheldech rytmických akcí příliš není
- Krátká herní doba
- Podivně reagující ovládání
Život v ghettu za posledních pár let přitvrdil, a tak by měl ve výkonnosti rozhodně přidat i PaRappa.
PaRappa The Rapper
Když se řekne „rytmická akce“, představí si dnes většina lidí něco ze série Dancing Stage, ale ve skutečnosti dnes již podobných her existují mraky. Příznivci Nintenda jistě neopomenou zmínit Donkey Konga, janž byl zajímavý periférií v podobě dvojice bubínků, a znalci žánru pak nahlásí třeba takový Space Channel, jenž byl zajímavý zejména tím, že hra v podstatě nijak vizuálně neindikovala, kdy co máte mačkat, ale přesto se to čistě na základě zvukových vjemů dalo docela dobře hrát. A ti samí znalci zcela určitě přispěchají i s hrou PaRappa the Rapper, jejíž název zní hodně divně, ale faktem zůstává, že původní hra tohoto jména, pokud nás paměť neklame, byla v dobách PSone vlastně první rytmickou akcí vůbec – alespoň tedy v našich končinách.
Jediné, co na hře dokáže více zaujmout, je celková stylová prezentace.
Jak již název napovídá, hlavním hrdinou je PaRappa, jenž je rapper. A jak napovídá rubrika, do níž je tento článek zařazen, vrátil se letos v létě na PSP. Vzhledem k tomu, jak úspěšná byla původní hra, by se mohlo zdát, že to je pádný důvod sezvat všechny „homiez“ z ghetta, nakoupit ty nejhezčí „chicks“ a společnými silami si dát do nosu všemožný „stuff.“ Již letmé seznámení s touto hrou ale jasně ukazuje, že PaRappu by bylo lepší vyobcovat do nějaké „rival crew“.Hra funguje samozřejmě na stejných principech, které slavily úspěch již před lety, ale zaprvé to dnes již ne zcela stačí a zadruhé je zde i několik faktorů, které celkový dojem ze hry výrazně snižují. První na řadě je zcela nedostačující délka hry. Pokud tedy máte rytmus v těle, bystrý zrak a rychlé prsty, projdete zdejšími šesti úrovněmi dříve než byste řekli „tripple whopper wit' cheese, bacon an' extra dip“. A pokud začnete hrát na nejjednodušší obtížnosti, neřeknete to ani do půlky, protože v tomto režimu je možné si zahrát pouze tři úrovně.
Ovšem ani na vyšší obtížnosti to není žádná výhra. Délka hry se sice fakticky zdvojnásobí, ovšem v celém kontextu to zní jako typickýmarketingový slogan, který vám slibuje závratné procentuální navýšení čehokoli, ale už se nezmiňuje, z čeho se ta procenta vlastně počítají. Na druhou stranu bude ale nárůst herní doby možná až několikanásobný, protože přinejmenším v případě autora tohoto článku byl přechod na vyšší obtížnost nadmíru bolestný.
Celkově je hodně těžké tuto hru doporučit.
Hra funguje zhruba tak, že některá ze zdejších postav vám nejprve „nadiktuje“ nějaký úsek, který pak musíte zopakovat. To se děje prostřednictvím linky na horním okraji displeje, na níž jsou rozmístěny symboly tlačítek. Přes ně pak jede ukazatel ve tvaru hlavy toho, kdo má zrovna předvést nějaký ten rapec a pokud je to zrovna hlava PaRappova, je potřeba ve správný okamžik stisknout příslušné tlačítko. To je ale docela problém, protože ani po absolvování poměrně odbytého tréninku (zkusíte si stisknout jedno tlačítko ve čtyřech pozicích) vlastně nepochopíte, jak to přesně funguje. Na nejnižší obtížnosti totiž můžete tlačítka mačkat naprosto v klidu a pokud to nebudete vyloženě sabotovat, tak prakticky nelze neuspět, zatímco na na obtížnosti jen o stupínek vyšší padá ukazatel obtížnosti dost rapidně dolů. Mimochodem, oním „ukazatelem“ jsou myšleny čtyři stupně slovního hodnocení zobrazené v levém dolním rohu displeje. Přiznám se, že jsem vlastně vůbec nepochopil, kdy přesně je potřeba tlačítka mačkat , zato jsem ale učinil objev, že tlačítka postranní (L, R) je potřeba tisknout o něco dříve než ta hlavní. To je možná dáno tím, že jejich zdvih je vyšší, ale možná taky něčím úplně jiným, přičemž samozřejmě vůbec netuším, čím.U videoher je poměrně obvyklé, že časem hráč na různé záludnosti přivykne a dokáže se na ně adaptovat, což určitě platí i o aktuálním PaRappovi, ale přesto se nelze zbavit dojmu, že je ovládání řešeno poměrně krkolomně a že k úspěšnému procházení úrovněmi na vyšší obtížnosti je potřeba i trochu toho příslovečného štěstíčka.
Jediné, co tak na hře dokáže více zaujmout, je celková stylová prezentace, kdy všechno je naprosto placaté, učit rapovat vás budou vcelku komické postavičky a vzhledem ke stylu hry působí příjemně nakonec i zdejší roztomile pitomý příběh, v němž se nesmělý PaRappa snaží udělat dojem na svou vysněnou květinkovou slečinku. Musí si tak proto například hned v úvodu osvojit bojová umění, která ho bude učit rapující mistr s hlavou ve tvaru cibule nebo co to vlastně má být.
|
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 13 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
Prodej domu 167 m2, pozemek 207 m2
A vei 43A, Provincia de Alajuela, Cd Quesada, Barrio San Roque, Ciudad Quesada, San Carlos, Ciudad Quesada, Kostarika
4 517 744 Kč