O čem Korea bude?
"OK, Korea: Forgotten Conflict je taktická hra, kde hráč ovládá jednoho až pět členů komanda – vše zasazené do historických událostí, které se opravdu staly. Snažili jsme se o co nejvěrnější zpracování lokalit, uniforem a podobně, zaměřili jsme se na maličkosti." prozradil na úvod product manager Ondřej Laba. Jak název napovídá, během hry se ledacos dozvíme o méně známém konfliktu, jenž se odehrával během let 1950 – 1953 mezi Severní a Jižní Koreou. Uspořádání po válce trvá prakticky dodnes. Co se týče zpracování, jedná se o taktickou hru v reálném čase, kdy hráč se svým komandem infiltruje nepřátelské území a provádí akce především záškodnického charakteru. V podstatě se jedná o hru vycházející ze slavných Commandos. Na otázku, co přinese hra nového, Ondřej odpovídá: "Titul Commandos prakticky definoval nový žánr, nemůžete vymyslet něco zcela odlišného - například týkajícího se výběru dovedností – vždy budete mít třeba odstřelovače či zdravotníka. Náš cíl však není udělat pouhou kopii. Z hlavních prvků můžu jmenovat kompletní 3D prostředí (s velmi věrohodným stínováním), řekněme větší realističnost či plánování zároveň probíhajících akcí".
Zpracování a o umělé inteligencil
Hra celkem nabídne patnáct misí, přičemž zhruba první tři hráče detailně seznámí s ovládáním – ne že by bylo složité, ale jeho dokonalé zvládnutí je nutným předpokladem pro další úspěch. Misi zahajuje briefing buď v podobě černobílé in-game scény evokující průlet průzkumného letadla, nebo probíhá formou hlášení. Konečně se dostáváme do hry. Stávající podoba již nyní nabízí výhled na pohledné 3D prostředí s tím, že stromy se samozřejmě prohýbají pod náporem větru. Kousek od pozice ovládaného borce pochodují dva nepřátelští vojáci na stráži. Zde Ondřej dodává: "Nechceme, aby se hra dohrávala vystřílením všech vojáků, jde spíš o tichou infiltraci". První setkání proběhlo následovně – v okamžiku, kdy se nepřítel otočil zády k našemu borcovi, tak ten rychle vybíhá a likviduje nic netušícího vojáka nožem. Tím však práce nekončí – mrtvolu je nutné odtáhnout stranou, aby si jich nevšiml druhý hlídkující voják. V tomto okamžiku se Ondřej trochu rozpovídává o umělé inteligenci počítající s dělením hodností. Obyčejný voják na nalezení mrtvoly reaguje tak, že začne pobíhat a prozkoumávat okolí s tím, že je určitá pravděpodobnost přivolání posil. Pořád ale lze nepříjemnou situaci při prozrazení ustát. Peklo a většinou restart hry však hráče čeká, pokud vás zpozoruje oficír – ten okamžitě přivolá posily a rozdělí jim rozkazy jak postupovat. Ve starším preview padla zmínka o události, kdy oficír vidouc, že mu nepřítel pozabíjel všechny vojáky, spáchal sebevraždu. Při dotazu, jestli je to opravdu pravda se Ondřej pouze pousmál a dodal: "také jsem o tom četl".
Akce nebo hardcore strategie?
Tým zatím není rozhodnutý, zdali si během hry půjde zobrazovat mini mapu. Možná si říkáte, jak se zorientovat na mapě bez mini mapy, na což existuje jednoduchá odpověď: stačí si zobrazit cíle mise, kdy na snímku globální mapy jsou vyznačeny jednotlivá interaktivní a cílová místa. Zajímalo mne, jestli v plné verzi budou implementovány kužely viditelnosti, kam se nepřátelé právě dívají a jak daleko dohlédnou. To Ondřej komentuje slovy: "chceme hru udělat realističtější, proto zde bude pouze šipka naznačující směr". Na druhou stranu nechtějí autoři stresovat hráče a nabízejí jim možnost kdykoliv si uložit pozici a to bez počtu omezení. Ve hře dále půjdou ovládat všechna vozidla, jednou dokonce i tank, nicméně na některých webech anoncované vrtulníky se zde objeví pouze v podobě bez možnosti přímé interakce. Z hlediska grafického zpracování se jedná o 3D hru s možností libovolně si manipulovat se scénou. V případě nejasnosti si lze nechat zvýraznit postavy – spojenecké modře, nepřátele červeně. To se hodí, pokud se zrovna schováváme za strom či budovu. Jiným tlačítkem si zase zeleně zvýrazníme důležité interaktivní objekty (spisy schované ve stole a podobně). Pohyb v interiérech je vyřešen tak, že se odkryje střecha a zobrazí aktuální výšková úroveň. Jednotlivá místa, ale i animace, třeba jízda náklaďáku či vlaku, vypadá na pohled příjemně a věrohodně. Občas se sice vyskytla chyba při navázání animace, ale na hře se stále pracuje. Za samozřejmost, či nutnost potom asi každý považuje plížení se a obdobné triky, jak se ubránit prozrazení se.
Nějaké zajímavosti?
Způsob řešení misí musíme posuzovat případ od případu. V některých případech existuje pouze jeden způsob, jak pokročit dál, jindy záleží pouze na hráči, jakým stylem a cestou splní daný úkol. Máme-li se podívat na novinky, nesmí chybět zmínka o plánování akcí. Stačí si hru přerušit a zadat svým svěřencům rozkazy. Ptáte se na význam? Některé herní okamžiky jsou koncipovány tak, že je v jeden okamžik potřeba zlikvidovat třeba dvoje nepřátelské stráže naráz. Zde se bez plánování neobjedeme. Korea dle předpokladu nebude obsahovat hru více hráčů, nicméně o tu zde v podstatě nejde. Z hlediska prvních dojmů se bezesporu jedná o příjemné překvapení a ambiciózní záležitost – na výsledek si však počkáme až na Vánoce.