Korea: Forgotten Conflict - dojmy

  12:00
Korea: Forgotten Conflict je taktická hra, kde hráč ovládá jednoho až pět členů komanda – vše zasazené do skutečných historických událostí. Principiálně se hra nejvíce podobá slavným Commandos.

O čem Korea bude?
Korea: Forgotten Conflict "OK, Korea: Forgotten Conflict je taktická hra, kde hráč ovládá jednoho až pět členů komanda – vše zasazené do historických událostí, které se opravdu staly. Snažili jsme se o co nejvěrnější zpracování lokalit, uniforem a podobně, zaměřili jsme se na maličkosti." prozradil na úvod product manager Ondřej Laba. Jak název napovídá, během hry se ledacos dozvíme o méně známém konfliktu, jenž se odehrával během let 1950 – 1953 mezi Severní a Jižní Koreou. Uspořádání po válce trvá prakticky dodnes. Co se týče zpracování, jedná se o taktickou hru v reálném čase, kdy hráč se svým komandem infiltruje nepřátelské území a provádí akce především záškodnického charakteru. V podstatě se jedná o hru vycházející ze slavných Commandos. Na otázku, co přinese hra nového, Ondřej odpovídá: "Titul Commandos prakticky definoval nový žánr, nemůžete vymyslet něco zcela odlišného - například týkajícího se výběru dovedností – vždy budete mít třeba odstřelovače či zdravotníka. Náš cíl však není udělat pouhou kopii. Z hlavních prvků můžu jmenovat Korea: Forgotten Conflict kompletní 3D prostředí (s velmi věrohodným stínováním), řekněme větší realističnost či plánování zároveň probíhajících akcí".

Zpracování a o umělé inteligencil
Hra celkem nabídne patnáct misí, přičemž zhruba první tři hráče detailně seznámí s ovládáním – ne že by bylo složité, ale jeho dokonalé zvládnutí je nutným předpokladem pro další úspěch. Misi zahajuje briefing buď v podobě černobílé in-game scény evokující průlet průzkumného letadla, nebo probíhá formou hlášení. Konečně se dostáváme do hry. Stávající podoba již nyní nabízí výhled na pohledné 3D prostředí s tím, že stromy se samozřejmě prohýbají pod náporem větru. Kousek od pozice ovládaného borce pochodují dva nepřátelští vojáci na stráži. Zde Ondřej dodává: "Nechceme, aby se hra dohrávala vystřílením všech vojáků, jde spíš o tichou infiltraci". První setkání proběhlo následovně – v okamžiku, kdy se nepřítel otočil zády k našemu borcovi, tak ten rychle vybíhá a likviduje nic netušícího vojáka nožem. Tím však práce nekončí – mrtvolu je nutné odtáhnout stranou, aby si Korea: Forgotten Conflict jich nevšiml druhý hlídkující voják. V tomto okamžiku se Ondřej trochu rozpovídává o umělé inteligenci počítající s dělením hodností. Obyčejný voják na nalezení mrtvoly reaguje tak, že začne pobíhat a prozkoumávat okolí s tím, že je určitá pravděpodobnost přivolání posil. Pořád ale lze nepříjemnou situaci při prozrazení ustát. Peklo a většinou restart hry však hráče čeká, pokud vás zpozoruje oficír – ten okamžitě přivolá posily a rozdělí jim rozkazy jak postupovat. Ve starším preview padla zmínka o události, kdy oficír vidouc, že mu nepřítel pozabíjel všechny vojáky, spáchal sebevraždu. Při dotazu, jestli je to opravdu pravda se Ondřej pouze pousmál a dodal: "také jsem o tom četl".

Akce nebo hardcore strategie?
Tým zatím není rozhodnutý, zdali si během hry půjde zobrazovat mini mapu. Možná si říkáte, jak se zorientovat na mapě bez mini mapy, na což existuje jednoduchá odpověď: stačí si zobrazit cíle mise, kdy na snímku globální mapy jsou vyznačeny jednotlivá interaktivní a cílová místa. Zajímalo mne, jestli v plné verzi budou implementovány kužely viditelnosti, kam se Korea: Forgotten Conflict nepřátelé právě dívají a jak daleko dohlédnou. To Ondřej komentuje slovy: "chceme hru udělat realističtější, proto zde bude pouze šipka naznačující směr". Na druhou stranu nechtějí autoři stresovat hráče a nabízejí jim možnost kdykoliv si uložit pozici a to bez počtu omezení. Ve hře dále půjdou ovládat všechna vozidla, jednou dokonce i tank, nicméně na některých webech anoncované vrtulníky se zde objeví pouze v podobě bez možnosti přímé interakce. Z hlediska grafického zpracování se jedná o 3D hru s možností libovolně si manipulovat se scénou. V případě nejasnosti si lze nechat zvýraznit postavy – spojenecké modře, nepřátele červeně. To se hodí, pokud se zrovna schováváme za strom či budovu. Jiným tlačítkem si zase zeleně zvýrazníme důležité interaktivní objekty (spisy schované ve stole a podobně). Pohyb v interiérech je vyřešen tak, že se odkryje střecha a zobrazí aktuální výšková úroveň. Jednotlivá místa, ale i animace, třeba jízda náklaďáku či vlaku, vypadá na pohled příjemně a věrohodně. Občas se sice vyskytla chyba při navázání animace, ale na hře se Korea: Forgotten Conflict stále pracuje. Za samozřejmost, či nutnost potom asi každý považuje plížení se a obdobné triky, jak se ubránit prozrazení se.

Nějaké zajímavosti?
Způsob řešení misí musíme posuzovat případ od případu. V některých případech existuje pouze jeden způsob, jak pokročit dál, jindy záleží pouze na hráči, jakým stylem a cestou splní daný úkol. Máme-li se podívat na novinky, nesmí chybět zmínka o plánování akcí. Stačí si hru přerušit a zadat svým svěřencům rozkazy. Ptáte se na význam? Některé herní okamžiky jsou koncipovány tak, že je v jeden okamžik potřeba zlikvidovat třeba dvoje nepřátelské stráže naráz. Zde se bez plánování neobjedeme. Korea dle předpokladu nebude obsahovat hru více hráčů, nicméně o tu zde v podstatě nejde. Z hlediska prvních dojmů se bezesporu jedná o příjemné překvapení a ambiciózní záležitost – na výsledek si však počkáme až na Vánoce.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...