Korea nahradí Japonsko jako lídr herního průmyslu?

  • 21
Japonské císařství je často automaticky bráno jako říše počítačových her. Ačkoliv zde nevznikl první boom videoher, od poloviny 80. let se Japonsko stalo lídrem. Zaměřeno na konzole, prorazilo s nástupem herních systémů od Nintenda a Sony na světový trh, kde zavedlo popularitu žánru JRPG, prezentovaného zvláště sérií Final Fantasy. Podle EA převezme žezlo lídra herního průmyslu Korea.

VlajkyJaponské císařství je často automaticky bráno jako říše počítačových her. Ačkoliv zde nevznikl první boom videoher, od poloviny 80. let se Japonsko stalo lídrem. Zaměřeno na konzole, prorazilo s nástupem herních systémů od Nintenda a Sony na světový trh, kde zavedlo mimo jiné popularitu žánru JRPG, prezentovaného zvláště sérií Final Fantasy.

Ke známějším patří série Zelda, Metal Gear Solid či Resident Evil. VlajkyPodle vydavatelského kolosu Electronic Arts však říše vycházejícího slunce pomalu směřuje za zenit. Kreativní ředitel Rich Hilleman, který si zaspekuloval na téma PlayStation 3.5 a Xbox 560 jako směr vývoje nových konzolí, prohlásil: "Pokud budu chtít vidět minulost gamingu, půjdu do Japonska. Jestliže chci vidět budoucnost, je jí Jižní Korea."

Jako důvod vidí přílišné zaměření Japonska na konzole, zatímco Korea představuje potenciál pro PC díky své oblibě v strategiích a MMORPG. Silná slova. Myslíme, že každá z těchto dálněvýchodních zemí má nadále svůj potenciál a hlavně bychom nepodceňovali ani EU, ani USA.

Zdroj: defaultprime