Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hacker se pokoušel ukrást demoverzi hry přímo před očima vývojářů

  13:19aktualizováno  13:19
Společnost Nintendo má až nezvykle oddanou fandovskou základnu. A díky tomu musí čas od času čelit i nadstandardním bezpečnostním rizikům.

Ilustrační obrázek | foto: Nintendo

Mezi bezmezně milované série patří například dobrodružství The Legend of Zelda, jenž se ve velkorozpočtovém pojetí vrátí po šestileté pauze. Na herní akci E3 byl letos k vyzkoušení připravovaný díl Breath of the Wild, který se jeden z fanoušků údajně pokusil ukrást.

Sedmnáctiletý hacker o tom po skončení veletrhu napsal serveru Kotaku. Přitom jeho cílem nebylo data odnést fyzicky, nýbrž se do vystavovaných konzolí nabourat softwarově a soubory si poslat přes internet.

Hackerská komunita vytvořila nástroje, díky kterým je podobné úkony údajně možné provádět i v případě, že je hra právě spuštěná. Slouží k tomu webová stránka, která spustí speciální kód a zařízení tím přinutí reagovat prakticky na libovolné příkazy.

Nástroj TCP Gecko sice nevznikl pro kradení softwaru, jeho autor Alex Chadwick však nevylučuje, že ho pro tyto účely lze využívat.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Hackerovy plány nicméně zkomplikovalo využití vývojářské verze konzolí, na které prezentace hry na E3 běžela. Zařízení totiž fungují odlišně a TCP Gecko na něj není stavěný.

Fanoušek kvůli tomu aplikaci musel upravit, a tak začal závod s časem. Veletrh E3 totiž trvá pouze tři dny. Hacker se proto na E3 vrátil další den, a to s upravenou verzí i skálopevným rozhodnutím odcizit nový díl The Legend of Zelda.

Na vyzkoušení hry vystál dlouhou frontu, ale jeho plány komplikovali zaměstnanci Nintenda postávající u předváděcích stánků. Hacker totiž potřeboval získat přístup ke speciálním nástrojům. K provedení potřebných změn ale stačilo pouze půl minuty, a mladík se tak do zařízení úspěšně naboural.

Obratem však narazil na další problém, kterým byl deaktivovaný internet. Nastavení konzole totiž u vývojářských kusů nebývá možné jednoduše vyvolat. Fanda proto tvrdí, že jinak nepřístupné menu zobrazil za pomoci speciální kombinace tlačítek, a internet se mu nakonec podařilo aktivovat.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Program však nezkopíroval správná data, a ani pokus v rámci druhého dne proto nebyl úspěšný. V mezičase tak ve spolupráci s dalším hackerem vytvořil novou verzi TCP Gecko a nezbývalo než věřit, že se krádež podaří poslední den výstavy.

Ani třetí den však nepřinesl tolik kýžený úspěch. Hacker totiž na výstaviště dorazil patnáct minut po jeho otevření a fronta na Breath of the Wild již byla tak dlouhá, že ji organizátoři pro ten den uzavřeli.

Příběh přinesl server Kotaku, který jeho pravdivost nemohl ověřit. Existuje řada indicií naznačujících, že pokus o krádež skutečně proběhl.

Hacker svou snahu před i během E3 diskutoval na internetu, upravené verze TCP Gecka se během veletrhu skutečně objevily ke stažení, a příběh potvrdila i proslulá Nintendo hackerka NWPlayer123. Ta přitom v minulosti prozradila například informace o stahovatelném obsahu pro Splatoon, a to ještě před jeho ohlášením.

Autor:
Témata: hacker, software, Zelda




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.