Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kreed - lapeni ve vesmírné pasti

  12:00aktualizováno  12:03
3D akcí není nikdy dost. Říkám to já, říká to Mondy a říká to i velký zástup příznivců tohoto herního žánru. Proto můžeme být všichni vespolek rádi, že se chystá další - tentokrát v Rusku. Co od ní čekat, to sice ještě není jisté, ale jako malá nápověda by mohl sloužit tento článek.

Kreed

Autorem dnes probíraného titulu je ruský tým Burut, o němž jsme toho v našich končinách ještě mnoho neslyšeli. Tato společnost vznikla teprve nedávno - roku 2000, takže zatím stihla vyprodukovat pouze jedinou věc - fantasy RPG jménem Heath: The Unchosen Path. To se prodávalo pouze v Rusku a sami autoři přiznávají, že si na něm hlavně vyzkoušeli nové postupy a získali kupu užitečných zkušeností. V současné době se v Burutu pracuje dvou projektech - na RPG GoldenLand a na 3D akci Kreed. A právě o druhém jmenovaném projektu se vám teď chystám poreferovat. Možná už vám to přijde jako fádní přístup, ale opět začnu příběhem. Abyste pochopili všechny souvislosti, musím to vzít trochu zeširoka a abyste se nenudili, zamíchám vám do toho i nějakou tu poetiku.

Je známým faktem, že už od pradávna lidstvo vzhlíželo ke hvězdám a přemýšlelo o tom, jsou-li ve vesmíru další inteligentní bytosti. Není se tedy čemu divit, že jednoho dne lidé konečně přišli na způsob, jak překonávat kosmické vzdálenosti, a začali objevovat život ve vesmíru. Obzvláště s jednou rasou si pozemšťané nepadli do oka - s ještěrkoidními Tiglaary, s kterými se rozpoutala válka na život a na smrt. Jediným způsobem, jak nad nimi zvítězit, se nakonec ukázaly genetické zásahy do těl žoldáků. Tito biologicky modifikovaní bojovníci pak dokázali hravě porazit nejen Tiglaary, ale i spoustu dalších agresorů. Jakmile však zmizela válečná hrozba, zůstali mutanti, kteří mezitím dostali přízvisko legionáři, Kreed bezprizorní, ovšem brzy se pro ně našlo nové využití. Každá vesmírná loď, která vyrážela do terénu, měla mezi svou posádkou alespoň jednoho či dva legionáře, kteří sloužili jako ochrana před případným nebezpečím. Stejně tomu bylo i na lodi Aspero, která uvízla v jakémsi záhadném vesmírném prostoru. Jak se brzy ukáže, nejsou tam zdaleka sami - podobných ztroskotanců je tam víc a ne všichni se mezi sebou snesou…

To je tedy story, která nás má uvést do světa Kreedu, jenž nás bude po celou dobu hraní obklopovat. Vy se vžijete do role legionáře na Asperu, který se musí nejen snažit pomoci přežít posádce lodi a pozabíjet tudíž všechny nepřátelské entity, ale nakonec se musíte střetnout i s civilizací, která zapříčinila vznik oné tajemné černé díry, a dozvědět se důvody, pro něž ji stvořila. Prostředí, v němž jste lapeni, je totiž dokonalým vězením - nikdo, kdo do něj vstoupí, z něj už nemůže ven. Jste tedy obklopeni atmosférou, kde stěžejním pocitem je beznaděj, protože všechna spojení se Zemí jsou přerušena, a jediným rozptýlením je eliminace všeho, co potkáte na chodbách.

Nepřátelé, kteří jsou pro vás připraveni, se pochopitelně budou rekrutovat nejen z lidí, ale i z příslušníků jiných civilizací. Navíc lidé, které tam potkáte, už vůbec nemusí vypadat jako ti lidé, které byste očekávali - dlouholetým (v některých případech až tisíciletým) pobytem ve vesmírné pasti došlo k jejich postupné mutaci, takže výsledný efekt už člověka připomíná jen někomu, kdo ho v té nechutné Kreed postavičce dlouho hledá. Každá rasa by přitom měla mít jiné způsoby chování a vám by se tak měl vyplatit individuální přístup k vraždění :-).

High-tech prostředí, v němž se bude všechno odehrávat, s sebou sice nese riziko monotónnosti, ale na druhou stranu mnohem víc záleží na designu úrovní a na náplni misí než na tom, jakou barvu budou mít chodby, kterými budete zřejmě procházet nejčastěji. Kreed by přitom neměl být klasickou pobíhací střílečkou, protože paleta jednotlivých misí/úrovní je docela pestrá: někdy je výhodnější taktizovat a kolem stráží se snažit raději nepozorovaně proklouznout, jindy slaví úspěch prostá řežba. Vybrat si můžete i to, zda chcete stanovený úkol plnit sám nebo s pomocí dalších spolupracovníků.

Poslední odstavec jako vždycky patří všemu ostatnímu, na co už nezbylo místo - takže multiplayer bude, grafické kvality si okoukněte z obrázků a na osobní zkušenost s Kreedem si ještě nějaký ten přesně neurčený čas budeme muset počkat.

Autor:


Témata: Země (planeta)


Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky portal
Vezmou hráči konečně No Man’s Sky na milost? Chystá se obří patch

Chystaný patch pro kontroverzní vesmírný simulátor No Man’s Sky přidá do hry více příběhu a teleportační portály.  celý článek

Fallout: The Board Game
Fallout jako deskovka? Díky mnoha volbám bude hra pokaždé jiná

Fantasy Flight Games připravují deskovou hru Fallout, která čerpá ze třetího a čtvrtého dílu slavné postapokalyptické série. Určena je až pro čtyři lidi, ale...  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.