Kreed - lapeni ve vesmírné pasti

  • 28
3D akcí není nikdy dost. Říkám to já, říká to Mondy a říká to i velký zástup příznivců tohoto herního žánru. Proto můžeme být všichni vespolek rádi, že se chystá další - tentokrát v Rusku. Co od ní čekat, to sice ještě není jisté, ale jako malá nápověda by mohl sloužit tento článek.
Kreed

Autorem dnes probíraného titulu je ruský tým Burut, o němž jsme toho v našich končinách ještě mnoho neslyšeli. Tato společnost vznikla teprve nedávno - roku 2000, takže zatím stihla vyprodukovat pouze jedinou věc - fantasy RPG jménem Heath: The Unchosen Path. To se prodávalo pouze v Rusku a sami autoři přiznávají, že si na něm hlavně vyzkoušeli nové postupy a získali kupu užitečných zkušeností. V současné době se v Burutu pracuje dvou projektech - na RPG GoldenLand a na 3D akci Kreed. A právě o druhém jmenovaném projektu se vám teď chystám poreferovat. Možná už vám to přijde jako fádní přístup, ale opět začnu příběhem. Abyste pochopili všechny souvislosti, musím to vzít trochu zeširoka a abyste se nenudili, zamíchám vám do toho i nějakou tu poetiku.

Je známým faktem, že už od pradávna lidstvo vzhlíželo ke hvězdám a přemýšlelo o tom, jsou-li ve vesmíru další inteligentní bytosti. Není se tedy čemu divit, že jednoho dne lidé konečně přišli na způsob, jak překonávat kosmické vzdálenosti, a začali objevovat život ve vesmíru. Obzvláště s jednou rasou si pozemšťané nepadli do oka - s ještěrkoidními Tiglaary, s kterými se rozpoutala válka na život a na smrt. Jediným způsobem, jak nad nimi zvítězit, se nakonec ukázaly genetické zásahy do těl žoldáků. Tito biologicky modifikovaní bojovníci pak dokázali hravě porazit nejen Tiglaary, ale i spoustu dalších agresorů. Jakmile však zmizela válečná hrozba, zůstali mutanti, kteří mezitím dostali přízvisko legionáři, Kreed bezprizorní, ovšem brzy se pro ně našlo nové využití. Každá vesmírná loď, která vyrážela do terénu, měla mezi svou posádkou alespoň jednoho či dva legionáře, kteří sloužili jako ochrana před případným nebezpečím. Stejně tomu bylo i na lodi Aspero, která uvízla v jakémsi záhadném vesmírném prostoru. Jak se brzy ukáže, nejsou tam zdaleka sami - podobných ztroskotanců je tam víc a ne všichni se mezi sebou snesou…

To je tedy story, která nás má uvést do světa Kreedu, jenž nás bude po celou dobu hraní obklopovat. Vy se vžijete do role legionáře na Asperu, který se musí nejen snažit pomoci přežít posádce lodi a pozabíjet tudíž všechny nepřátelské entity, ale nakonec se musíte střetnout i s civilizací, která zapříčinila vznik oné tajemné černé díry, a dozvědět se důvody, pro něž ji stvořila. Prostředí, v němž jste lapeni, je totiž dokonalým vězením - nikdo, kdo do něj vstoupí, z něj už nemůže ven. Jste tedy obklopeni atmosférou, kde stěžejním pocitem je beznaděj, protože všechna spojení se Zemí jsou přerušena, a jediným rozptýlením je eliminace všeho, co potkáte na chodbách.

Nepřátelé, kteří jsou pro vás připraveni, se pochopitelně budou rekrutovat nejen z lidí, ale i z příslušníků jiných civilizací. Navíc lidé, které tam potkáte, už vůbec nemusí vypadat jako ti lidé, které byste očekávali - dlouholetým (v některých případech až tisíciletým) pobytem ve vesmírné pasti došlo k jejich postupné mutaci, takže výsledný efekt už člověka připomíná jen někomu, kdo ho v té nechutné Kreed postavičce dlouho hledá. Každá rasa by přitom měla mít jiné způsoby chování a vám by se tak měl vyplatit individuální přístup k vraždění :-).

High-tech prostředí, v němž se bude všechno odehrávat, s sebou sice nese riziko monotónnosti, ale na druhou stranu mnohem víc záleží na designu úrovní a na náplni misí než na tom, jakou barvu budou mít chodby, kterými budete zřejmě procházet nejčastěji. Kreed by přitom neměl být klasickou pobíhací střílečkou, protože paleta jednotlivých misí/úrovní je docela pestrá: někdy je výhodnější taktizovat a kolem stráží se snažit raději nepozorovaně proklouznout, jindy slaví úspěch prostá řežba. Vybrat si můžete i to, zda chcete stanovený úkol plnit sám nebo s pomocí dalších spolupracovníků.

Poslední odstavec jako vždycky patří všemu ostatnímu, na co už nezbylo místo - takže multiplayer bude, grafické kvality si okoukněte z obrázků a na osobní zkušenost s Kreedem si ještě nějaký ten přesně neurčený čas budeme muset počkat.


Témata: Země (planeta)