Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praotec her: nový obchodní model je jen módní výstřelek. Má to spočítané

  14:01aktualizováno  14:01
Podle autora prvního on-line světa není model ke hraní zdarma dlouhodobě udržitelný. Richard Bartle to tvrdí s přesvědčením, že hráči eventuelně rozpoznají psychologické triky konceptu a svazující je údajně i pro vývojáře.

Ilustrační obrázek | foto: Wargaming.net

Bartle proto říká, že se čas tohoto obchodního modelu jednou naplní a přestane být populární. Prohlásil to na vývojářské konferenci v britském městě Brighton, a vyvolal tak diskusi s obhájcem modelu a herním konzultantem Nicholasem Lovellem.

Bartle věří, že model ke hraní zdarma je skvělým způsobem, jak vydělávat peníze. Přesto ho vnímá jako módní trend, který nepřežije. "Začne se vytrácet, protože hráči rozpoznají, kdy přichází čas je podojit. A přestanou hrát." Vývojář také upozorňuje, že veliké množství peněz je ochotno utrácet jen malé procento hráčů a o ty bojuje příliš titulů.

Podle Bartleho názoru se také bude proměňovat typ her, se kterými lidé chtějí trávit čas. "Čím více her hrajete, tím sofistikovanější obsah budete vyžadovat. A když chcete propracovanější hry, bude nadstavba modelu ke hraní zdarma čím dál tím větší problém."

Navíc říká, že současné využití konceptu je nepředvídatelné. Hra po vás může chtít posbírat osmnáct předmětů a teprve při sedmnáctém zjistíte, že na osmnáctý musíte čekat dlouho, nebo za něj musíte zaplatit.

"Dokud nedojde k normalizaci, kdy víme, za co budeme platit, bude to Divoký západ. A to může trvat pár let," říká Bartle.

Nicholas Lovell mu však odporuje a tvrdí, že řešení těchto problémů je pro herní průmysl jen otázkou času. Věří, že řada titulů bude stále umožňovat útratu značného množství peněz. Ale manipulativní postupy prý vymizí.

"Přestanou fungovat věci, co původně šly proti hráčům. Lidé budou volit prostřednictvím peněženky a pozornosti," tvrdí Lovell.

"Podle mého názoru model ke hraní zdarma zvětšuje trh, protože tam není vstupní finanční bariéra. Tvůrcům to umožňuje vyvíjet hry i nadále. A neřekl bych, že to zemře. Herní průmysl je nesmírně inovativní a důvodem, proč jsme v první linii ve vydělávání peněz z digitálního obsahu, když všechna ostatní média umírají, je láska k technologii. Milujeme změnu a zbožňujeme experimentování a ladění," věří Lovell.

Richard Bartle je spolutvůrcem hry MUD1 z roku 1978 a autorem hráčské typologie, se kterou se v herním průmyslu dodnes pracuje.

Autor:




Nejčtenější

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Syberia 3
VIDEO: V příběhovém traileru Syberie 3 potká Kate starého přítele

Od vydání očekávané adventury Syberia 3 nás dělí méně než měsíc a ačkoliv trojka má být podle autorů úplně jiná, na konci nového traileru se hlavní hrdinka...  celý článek

Další z rubriky

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.