Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praotec her: nový obchodní model je jen módní výstřelek. Má to spočítané

  14:01aktualizováno  14:01
Podle autora prvního on-line světa není model ke hraní zdarma dlouhodobě udržitelný. Richard Bartle to tvrdí s přesvědčením, že hráči eventuelně rozpoznají psychologické triky konceptu a svazující je údajně i pro vývojáře.

Ilustrační obrázek | foto: Wargaming.net

Bartle proto říká, že se čas tohoto obchodního modelu jednou naplní a přestane být populární. Prohlásil to na vývojářské konferenci v britském městě Brighton, a vyvolal tak diskusi s obhájcem modelu a herním konzultantem Nicholasem Lovellem.

Bartle věří, že model ke hraní zdarma je skvělým způsobem, jak vydělávat peníze. Přesto ho vnímá jako módní trend, který nepřežije. "Začne se vytrácet, protože hráči rozpoznají, kdy přichází čas je podojit. A přestanou hrát." Vývojář také upozorňuje, že veliké množství peněz je ochotno utrácet jen malé procento hráčů a o ty bojuje příliš titulů.

Podle Bartleho názoru se také bude proměňovat typ her, se kterými lidé chtějí trávit čas. "Čím více her hrajete, tím sofistikovanější obsah budete vyžadovat. A když chcete propracovanější hry, bude nadstavba modelu ke hraní zdarma čím dál tím větší problém."

Navíc říká, že současné využití konceptu je nepředvídatelné. Hra po vás může chtít posbírat osmnáct předmětů a teprve při sedmnáctém zjistíte, že na osmnáctý musíte čekat dlouho, nebo za něj musíte zaplatit.

"Dokud nedojde k normalizaci, kdy víme, za co budeme platit, bude to Divoký západ. A to může trvat pár let," říká Bartle.

Nicholas Lovell mu však odporuje a tvrdí, že řešení těchto problémů je pro herní průmysl jen otázkou času. Věří, že řada titulů bude stále umožňovat útratu značného množství peněz. Ale manipulativní postupy prý vymizí.

"Přestanou fungovat věci, co původně šly proti hráčům. Lidé budou volit prostřednictvím peněženky a pozornosti," tvrdí Lovell.

"Podle mého názoru model ke hraní zdarma zvětšuje trh, protože tam není vstupní finanční bariéra. Tvůrcům to umožňuje vyvíjet hry i nadále. A neřekl bych, že to zemře. Herní průmysl je nesmírně inovativní a důvodem, proč jsme v první linii ve vydělávání peněz z digitálního obsahu, když všechna ostatní média umírají, je láska k technologii. Milujeme změnu a zbožňujeme experimentování a ladění," věří Lovell.

Richard Bartle je spolutvůrcem hry MUD1 z roku 1978 a autorem hráčské typologie, se kterou se v herním průmyslu dodnes pracuje.

Autor:




Nejčtenější

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Game of Thrones
Využijte velkou slevu na Hru o Trůny a další interaktivní seriály

Interaktivní seriály na motivy Hry o Trůny, Živých Mrtvých nebo Minecraftu jsou nyní v obchodě Humle Bundle k mání za zlomek původní ceny.  celý článek

Další z rubriky

CIty of Brass
Herní adaptace Pohádek tisíce a jedné noci nebude pro děti

Lidé, kteří se podíleli na výrobě kultovního Bioshocku, chystají zajímavě vypadající akci z prostředí Pohádek tisíce a jedné noci. Místo příběhu se však...  celý článek

Evil Genius
Je dobré být zlý! Kultovní Evil Genius se dočká pokračování

Nečekané oznámení pokračování 15 let staré strategie nám znovu umožní postavit si svoje zločinecké sídlo ve stylu filmových Bondů 60. a 70. let minulého...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen
V nové expanzi k Hearthstone hrdinové zemřou a stanou se Death Knighty

Fandové karetní hry Hearthstone se začátkem srpna dočkají nové expanze. Těšit se mohou na 135 nových karet, příchod Death Knightů, příběhovou část a nové herní...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.