KUF: Warcraft v hávu RPG

  • 2
Již pejsek s kočičkou se domnívali, že spojením více dobrých věcí může zákonitě vzniknout pouze věc velmi dobrá. Bohužel, mýlili se - může z něj také vzniknout nádherné bolení břicha. Jednou ale takové spojení fungovat musí, řekli si v Phantagramu. A vrhli se do práce.

Kingdom Under FireKrálovství v plamenech. Třeskot mečů o brnění, sténání zraněných, na obzoru krvavá záře hořících vesnic. Tak vypadá čas od času váš domov, kontinent Bersiah. Již odpradávna se na jeho na bojištích srážejí národy Dobra (lidé a elfové) s Temnými rasami (skřeti a obři). Od posledního velkého střetnutí však již v řekách uplynulo mnoho vody. Tenkrát sedm rytířů Xoku porazilo Černého Draka ve válce, která dala vzniknout mnohým legendám o hrdinství Sedmi. Je to již dávno a lidé zapomněli, jaké hrůzy válka přináší. Ale nyní se chystá nová, přesně tak, jak to sir Gole, předpověděl. Tentokrát lidé jen tak nezapomenou. A proč? Z jakého důvodu vytáhnou zpět na bojiště? Protože potomci slavné Sedmičky se opět vydávají proti svým odvěkým nepřátelům, aby ukojili své vlastní ambice a nežili nadosmrti ve stínu opěvovaných otců.

Jedním z těchto sedmi nových hrdinů budete právě vy. Kingdoms Under Fire je totiž nová počítačová hra od společnosti Phantagram, která Kingdom Under Fireby se měla dostat na pulty obchodů v říjnu tohoto roku. Jedná se o křížence mezi realtimovou strategií a RPG, tedy obdobný styl, jaký známe (v jiné modifikaci) např. ze série Warcraft. To samo o sobě by mělo být dostatečnou zárukou, že se bude jednat o nadprůměrnou hru, zvláště pokud se tvůrcům podaří do hry zakomponovat RPG prvky alespoň tak, jak se objevili v Heroes Of Might & Magic.

U strategií, a zvláště u těch, které si přičichly i k žánru RPG, však hráčská obec vyžaduje i něco víc, než jen bezduché souboje na život a na smrt, které je ochotna prominout u jiných her. Nade vše důležitý je zde nosný příběh, který se měl proplétat celou hrou, odvíjet se nám postupně před očima jako dlouhá silnice plná zákrut a překvapení a spojovat jednotlivé části hry.

Podle všeho se však nemáme čeho bát. Kingdoms Under Fire by mělo mít velice dobrý a propracovaný fantasy scénář, který ocení každý milovník SF&F. Částečně je již nastíněn výše, ale je mnohem, mnohem složitější. Nedozvíte se jej také naráz, ale budete jej odhalovat postupně, podle toho, jak se bude váš hrdina dle zákonů RPG vyvíjet a jaké mise splní. V zásadě ale platí, že splnění každé mise vás přivede blíž k rozuzlení celého příběhu.

Kingdom Under FireCo se týče ovládání a zpracování hry, nemělo by nás u KUF potkat nic převratného. Každý, kdo jen koutkem oka zahlédl Warcraft, jistě tuší, co na něj čeká. Je to ostatně zřejmé i z okolních obrázků. V tomto směru nepřináší KUF nic nového, ostatně na to ani nemá ambice. Jedná se spíše o jakýsi experiment - začlenit do zavedeného a komerčně úspěšného žánru jiný, taktéž oblíbený prvek. Otázkou je, nakolik se to členům vývojářského týmu Phantagram podaří. Poněkud zariskovali, když svou myšlenku ztvárnili podobně jako Warcraft. Jeho klonů je již tolik, že nikoho už ani nebaví je počítat a konkurence je zde velká - a poměrně kvalitní. Stačí tedy, aby tvůrci KUF pominuli jedinou ze zásadních věcí (hratelnost, grafika, engine) a vody veřejného mínění se nad nimi uzavřou jako čelisti hladového žraloka. Na druhou stranu se jejich výtvor může stát kasovním trhákem a získat si srdce (a peněženky) mnohých hráčů.