Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Larou Croft: plastických operací nemuselo být tolik

aktualizováno 
V herním průmyslu se jí přičítá prvenství. Byla první výraznou ženskou hrdinkou ve hrách a dokázala to bez stereotypů a zpočátku i bez přílišné snahy o sexualizaci postavy. Ta přišla až později.

Lara Croft v připravované hře Tomb Raider | foto: Square Enix

Přinášíme proto fiktivní rozhovor s Larou Croft založený na dostupných informacích o její postavě i sérii Tomb Raider. Navazujeme tak na tradici herních časopisů z devadesátých let, kde podobné rozhovory byly zcela běžné.

Kdo je to?

Lara Croft je britská archeoložka, která se poprvé objevila ve hře Tomb Raider v roce 1996. Původně se měla jmenovat Laura Cruz a pocházet měla z Latinské Ameriky. Vydavatel hry však požadoval jméno bližší anglicky mluvícím hráčům a v telefonním seznamu objevil podobně znějící Lara Croft. Její přesný věk není znám, některé zdroje uvádějí narození v roce 1968, jiné zmiňují rok 1971.

Nepřipadáte si už na to procházení zatuchlých kobek stará? Přeci jen devatenáct let v záři reflektorů není málo.
Jágr věří, že hokej na špičkové úrovni může hrát do padesáti. Nevidím tedy důvod, proč bych jako čtyřicátnice nemohla žít aktivně. Jistě, ta zranění se už hojí podstatně pomaleji. Pravidelně ale cvičím jógu a život bez adrenalinu si nedokážu představit. Nechápu spíš lidi, co po nástupu do práce přestanou sportovat a hýbat se. Ve středním věku z nich pak jsou opuchlé brambory, to je mi odporné.

Jak vnímáte nejnovější díl Tomb Raidera z roku 2013, kde se vývojáři zaměřili na vaše mládí?
Ta otázka má dvě roviny. Jako žena musím neustále přemýšlet nad tím, jestli se mi tím vývojáři nesnaží něco naznačit. Abych byla konkrétnější, jestli jim vskutku nezačínám připadat příliš stará. Na druhou stranu je to období plné působivých příběhů a hra z roku 2013 má možná vůbec nejlepší příběh z celé série. Titul navíc v několika soutěžích vyhrál hru roku. Ta odezva je úžasná, to mi pochopitelně dělá velkou radost.

Prošla jste řadou plastických operací, při kterých jste si různě nechala zvětšovat a zmenšovat prsa. Nelitujete toho zpětně?
Člověk v mládí rozhodně dělá chyby a připouštím, že operací nemuselo být tolik. Zároveň ale věřím, že bych se neměla příliš zabývat minulostí. Žijete pak něčím, co už bylo, a utíká vám přítomnost. Velká prsa mě jeden čas těšila, dodávala mi sebevědomí. Přišla jsem si tak více jako žena. Ale po všech těch letech, kdy na vás chlapi pískají na ulici a úplně bez rozpaků vás očumují, mě to začalo unavovat.

Chápu, ale prsa jste si nechala zvětšit, zmenšit, zvětšit a pak zase zmenšit. Nezní vám to zvláštně?
Ono je to častější, než si myslíte. Spousta žen jen není pod neustálým drobnohledem veřejnosti, takže se o tom tolik neví.

Fotogalerie

Inu dobrá. Co považujete za klíčové momenty vaší kariéry?
Opravdu mě těší, že jsem měla to štěstí být jednou z prvních ženských postav v herním průmyslu. Před rokem 1996 byl prakticky každý hrdina svalnatý macho, co zachraňoval svět. Já jsem jiná. Nikdy jsem příliš neholdovala stereotypům.Ale mrzí mě, že někteří lidé tvrdí, že jsem mladým dívkám špatným vzorem.

Naopak mě těší, že jsem držitelkou šesti rekordů v Guinessově knize. Radost mi dělá i řada komiksů a seriálů, které jsem inspirovala, a pochopitelně i ty hollywoodské filmy Tomb Raider.

Když už ty snímky zmiňujete, co si o nich myslíte?
Kdo by nechtěl, aby ho ve filmu ztvárnila Angelina Jolie? Je to moje oblíbená herečka a krásná žena, byla to velká pocta. Co se týče obsahu filmů, herní adaptace už dopadly i hůře a první film je druhou nejvýdělečnější adaptací hry. Lépe si vedl už jen snímek Prince of Persia: The Sands of Time. Přesto je třeba přiznat, že zlomový moment to pro filmový průmysl rozhodně neznamenalo.

Za zmínku určitě stojí ještě fakt, že se první film točil v kamboždském chrámu Ta Prohm, kterému místní začali přezdívat Chrám Angeliny Jolie. Její oblíbené alkoholické nápoje pak v tamních restauracích propagují jako Tomb Raider koktejly.

Alison Carroll - Lara Croft

Alison Carroll jako Lara Croft

A co říkáte na pornofilmy, které se vaší slávy pokoušejí využít?
Je to nechutné a netěší mě to. Bohužel je to u známých osobností normální a bylo by naivní myslet si, že se mi to vyhne. Třeba i taková Elizabeth z Bioshocku se dočkala dost nevybíravých obrázků a videí (čtěte více). Ráda bych autorům podobného obsahu vzkázala, aby toho nechali. Bohužel je mi jasné, že se tím nic nezmění.

Autor:




Nejčtenější

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Destiny 2
Sci-fi Destiny 2: Velkolepý návrat, nebo pouhý datadisk? První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Vývojář prozradil, jak vznikal jeden z nejslavnějších herních obalů

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Další z rubriky

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Vývojář prozradil, jak vznikal jeden z nejslavnějších herních obalů

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Mighty No. 9 (PS4)
Ani po roce od vydání hry nemají kickstarteroví přispěvatelé své dárky

Ani více než rok od vydání nebyli schopní autoři hry Mighty No. 9. dodat fanouškům odměny, za které si v kickstarterové kampani zaplatili.  celý článek

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.