Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

  10:00aktualizováno  10:00
Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Weidemann to prohlásil při své přednášce na evropském dílu vývojářské akce Game Developers Conference. Byla to již jeho třetí přednáška, ve které analyzoval obchodní modely úspěšných her. V minulosti se zabýval tituly Puzzle & Dragons a World of Tanks.

V souvislosti s League of Legends odhalil, že průměrný měsíční příjem na jednoho uživatele činí 1,32 dolaru. Tedy něco přes 26 korun. "Získávání nových lidí s tak nízkým příjmem na uživatele je těžké," říká Wiedemann. Analytik proto tvrdí, že na tuto hru v životě neviděl reklamu a vysvětluje si to tím, že na ni společnost jednoduše nemá prostředky.

"League of Legends byste neměli zkoumat, pokud se chcete dozvědět o dobré monetizaci," tvrdí analytik. Hru přitom na konci loňského roku hrálo okolo 32 milionů lidí měsíčně. Pokud to vynásobíte 1,32 dolaru, získáte částku 42 milionů dolarů za měsíc, tedy okolo 840 milionů korun.

Fotogalerie

Widemann v souvislosti s tím tvrdí, že průměr u jiných her se pohybuje okolo 35 dolarů na uživatele a konverze na platící uživatele se pohybuje okolo 15 až 25 %. "World of Tanks dosáhlo třiceti procent," tvrdí analytik. V League of Legends přitom peníze utrácí zhruba pět procent lidí.

"Pět procent je dost špatných," říká Wiedemann. "Dospěl jsem k závěru, že League of Legends toho nabízí příliš zadarmo a neprodává sílu. Riot by mohl prodávat exkluzivní postavy. Mohl by, ale v uživatelské základně by to vyvolalo nevoli. Pokud by mne nechali změnit League of Legends, mohl bych příjmy zdvojnásobit. Mohli by si dovolit přijít o 60 % zákazníků a pořád vydělat dvakrát tolik peněz."

Weidemann v souvislosti s tím tvrdí, že obchodní model League of Legends není vhodný pro každého. Těží totiž s ohromné uživatelské základny. "Se 70 miliony lidí odpovídá 5 % placení spoustě peněz. Pro Riot to není priorita, ale pokud chcete využít jejich obchodní model, měli byste se sami sebe ptát, jestli to zvládnete úspěšně."

Analytik proto svou přednášku uzavřel s tím, že by se lidé v League of Legends inspirovat neměli.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Pillars Of Eternity
Dočkají se Pillars of Eternity druhého dílu? Tvůrci provokují

Project Louisana by mohla být příští hra ze světa Falloutu, ale stejně tak i jakýkoliv jiný titul od Obsidian Entertainment. Název amerického státu odkazuje na...  celý článek

Rust
Obchod nabízí nejlepší hry „loňského“ roku s parádní slevou

Provozovatelé Humble Bundle učinili odvážný krok. Sestavili balík z her, které podle nich a jejich zákazníků patří mezi nejlepší hry z loňských slev. Všechny...  celý článek

Nina Williams z Tekkena 7
Další nejočekávanější akční hry roku: Zneužitá značka i sázky na jistotu

Letošní rok kromě zarytých fandů stříleček potěší i milovníky bojovek. Kromě sedmého dílu klasické značky Tekken se chystá také pokračování superhrdinské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.