Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

  10:00aktualizováno  10:00
Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Weidemann to prohlásil při své přednášce na evropském dílu vývojářské akce Game Developers Conference. Byla to již jeho třetí přednáška, ve které analyzoval obchodní modely úspěšných her. V minulosti se zabýval tituly Puzzle & Dragons a World of Tanks.

V souvislosti s League of Legends odhalil, že průměrný měsíční příjem na jednoho uživatele činí 1,32 dolaru. Tedy něco přes 26 korun. "Získávání nových lidí s tak nízkým příjmem na uživatele je těžké," říká Wiedemann. Analytik proto tvrdí, že na tuto hru v životě neviděl reklamu a vysvětluje si to tím, že na ni společnost jednoduše nemá prostředky.

"League of Legends byste neměli zkoumat, pokud se chcete dozvědět o dobré monetizaci," tvrdí analytik. Hru přitom na konci loňského roku hrálo okolo 32 milionů lidí měsíčně. Pokud to vynásobíte 1,32 dolaru, získáte částku 42 milionů dolarů za měsíc, tedy okolo 840 milionů korun.

Fotogalerie

Widemann v souvislosti s tím tvrdí, že průměr u jiných her se pohybuje okolo 35 dolarů na uživatele a konverze na platící uživatele se pohybuje okolo 15 až 25 %. "World of Tanks dosáhlo třiceti procent," tvrdí analytik. V League of Legends přitom peníze utrácí zhruba pět procent lidí.

"Pět procent je dost špatných," říká Wiedemann. "Dospěl jsem k závěru, že League of Legends toho nabízí příliš zadarmo a neprodává sílu. Riot by mohl prodávat exkluzivní postavy. Mohl by, ale v uživatelské základně by to vyvolalo nevoli. Pokud by mne nechali změnit League of Legends, mohl bych příjmy zdvojnásobit. Mohli by si dovolit přijít o 60 % zákazníků a pořád vydělat dvakrát tolik peněz."

Weidemann v souvislosti s tím tvrdí, že obchodní model League of Legends není vhodný pro každého. Těží totiž s ohromné uživatelské základny. "Se 70 miliony lidí odpovídá 5 % placení spoustě peněz. Pro Riot to není priorita, ale pokud chcete využít jejich obchodní model, měli byste se sami sebe ptát, jestli to zvládnete úspěšně."

Analytik proto svou přednášku uzavřel s tím, že by se lidé v League of Legends inspirovat neměli.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.