Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

  10:00aktualizováno  10:00
Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Weidemann to prohlásil při své přednášce na evropském dílu vývojářské akce Game Developers Conference. Byla to již jeho třetí přednáška, ve které analyzoval obchodní modely úspěšných her. V minulosti se zabýval tituly Puzzle & Dragons a World of Tanks.

V souvislosti s League of Legends odhalil, že průměrný měsíční příjem na jednoho uživatele činí 1,32 dolaru. Tedy něco přes 26 korun. "Získávání nových lidí s tak nízkým příjmem na uživatele je těžké," říká Wiedemann. Analytik proto tvrdí, že na tuto hru v životě neviděl reklamu a vysvětluje si to tím, že na ni společnost jednoduše nemá prostředky.

"League of Legends byste neměli zkoumat, pokud se chcete dozvědět o dobré monetizaci," tvrdí analytik. Hru přitom na konci loňského roku hrálo okolo 32 milionů lidí měsíčně. Pokud to vynásobíte 1,32 dolaru, získáte částku 42 milionů dolarů za měsíc, tedy okolo 840 milionů korun.

Fotogalerie

Widemann v souvislosti s tím tvrdí, že průměr u jiných her se pohybuje okolo 35 dolarů na uživatele a konverze na platící uživatele se pohybuje okolo 15 až 25 %. "World of Tanks dosáhlo třiceti procent," tvrdí analytik. V League of Legends přitom peníze utrácí zhruba pět procent lidí.

"Pět procent je dost špatných," říká Wiedemann. "Dospěl jsem k závěru, že League of Legends toho nabízí příliš zadarmo a neprodává sílu. Riot by mohl prodávat exkluzivní postavy. Mohl by, ale v uživatelské základně by to vyvolalo nevoli. Pokud by mne nechali změnit League of Legends, mohl bych příjmy zdvojnásobit. Mohli by si dovolit přijít o 60 % zákazníků a pořád vydělat dvakrát tolik peněz."

Weidemann v souvislosti s tím tvrdí, že obchodní model League of Legends není vhodný pro každého. Těží totiž s ohromné uživatelské základny. "Se 70 miliony lidí odpovídá 5 % placení spoustě peněz. Pro Riot to není priorita, ale pokud chcete využít jejich obchodní model, měli byste se sami sebe ptát, jestli to zvládnete úspěšně."

Analytik proto svou přednášku uzavřel s tím, že by se lidé v League of Legends inspirovat neměli.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.