Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Analytik kritizuje obchodní model jedné z nejúspěšnějších her dneška

  10:00aktualizováno  10:00
Průměrná platba na jednoho hráče v titulu League of Legends je podle analytika Teuta Wiedemanna bídná. Hru označuje za špatný příklad monetizace, který by u spousty titulů nefungoval. Zároveň tvrdí, že by příjmy firmy dokázal zdvojnásobit.

Weidemann to prohlásil při své přednášce na evropském dílu vývojářské akce Game Developers Conference. Byla to již jeho třetí přednáška, ve které analyzoval obchodní modely úspěšných her. V minulosti se zabýval tituly Puzzle & Dragons a World of Tanks.

V souvislosti s League of Legends odhalil, že průměrný měsíční příjem na jednoho uživatele činí 1,32 dolaru. Tedy něco přes 26 korun. "Získávání nových lidí s tak nízkým příjmem na uživatele je těžké," říká Wiedemann. Analytik proto tvrdí, že na tuto hru v životě neviděl reklamu a vysvětluje si to tím, že na ni společnost jednoduše nemá prostředky.

"League of Legends byste neměli zkoumat, pokud se chcete dozvědět o dobré monetizaci," tvrdí analytik. Hru přitom na konci loňského roku hrálo okolo 32 milionů lidí měsíčně. Pokud to vynásobíte 1,32 dolaru, získáte částku 42 milionů dolarů za měsíc, tedy okolo 840 milionů korun.

Fotogalerie

Widemann v souvislosti s tím tvrdí, že průměr u jiných her se pohybuje okolo 35 dolarů na uživatele a konverze na platící uživatele se pohybuje okolo 15 až 25 %. "World of Tanks dosáhlo třiceti procent," tvrdí analytik. V League of Legends přitom peníze utrácí zhruba pět procent lidí.

"Pět procent je dost špatných," říká Wiedemann. "Dospěl jsem k závěru, že League of Legends toho nabízí příliš zadarmo a neprodává sílu. Riot by mohl prodávat exkluzivní postavy. Mohl by, ale v uživatelské základně by to vyvolalo nevoli. Pokud by mne nechali změnit League of Legends, mohl bych příjmy zdvojnásobit. Mohli by si dovolit přijít o 60 % zákazníků a pořád vydělat dvakrát tolik peněz."

Weidemann v souvislosti s tím tvrdí, že obchodní model League of Legends není vhodný pro každého. Těží totiž s ohromné uživatelské základny. "Se 70 miliony lidí odpovídá 5 % placení spoustě peněz. Pro Riot to není priorita, ale pokud chcete využít jejich obchodní model, měli byste se sami sebe ptát, jestli to zvládnete úspěšně."

Analytik proto svou přednášku uzavřel s tím, že by se lidé v League of Legends inspirovat neměli.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Další z rubriky

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.