Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legacy of Kain: Defiance

  12:00aktualizováno  17. března 9:55
Největší upírská sága se blíží k poslednímu střetu rivalů Kaina a Raziela a jediná otázka tak zní, kdo z obou protagonistů povstane na konci jako vítěz. Odpověď v recenzi ale nehledejte, tu se totiž dozvíte až na konci této opět dosti povedené hry.

Legacy of Kain: Defiance Zmiňovat jakoukoli informaci, o tom kdo je Kain, Raziel, Moebius a nebo Malek je naprosto scestné a každý fanoušek je s těmito postavami zcela obeznámen. Také každý ví, za jakých podmínek získal Kain nadvládu nad Nosghotem a jak skončil Raziel za svoji drzost vůči svému pánu. A na konec důležitých osm sloupů - samotné srdce Nosghotu a tajemný meč Soul Reaver. To jsou informace, které zná dopodrobna každý fanoušek série a s napětím očekává poslední střet a vyvrcholení této ságy. A ten je již opravdu velmi blízko.

Dosud každá z her v sérii obsahovala pouze jednoho z hrdinů a kolem něho se točil celý příběh a události ze světa Nosgoth. Je pak těžké si vybrat svého hrdinu a naprosto se s ním ztotožnit. I když jisté sympatie se k daným postavám chovají, stále z nich máme respekt a rozhodně by je žádný z nás nechtěl osamocen potkat v lese. Teď když se celá série blíží ke konci, máme možnost si zkusit hraní za oba charaktery v jedné jediné hře. Díky důmyslné kombinaci hraní za obě postavy a opět skvělého příběhu se rozhodně nejedná o rychlokvašku, která by z nás chtěla vytáhnout peníze. I když máme možnost hrát za obě postavy a tím sledovat různá časová období z pohledu té či oné, neubráním se dojmu, že hlavní postavou na mě působí záhadný Moebius, který si s oběma protagonisty neskutečně zahrává. Ale pojďme se vrátit k hratelným postavám.

Legacy of Kain: Defiance Hra je tentokrát rozdělena na levely, což je způsobeno právě střídavým hraním za oba protagonisty. Zatímco Kain se stále pohybuje v reálném světě a tím jsou určité přírodní podmínky pro něj hrozbou, Raziel má opět možnosti cestování mezi spektrálním a materiálním světem. Od minula se ovšem oba dva naučili pár nových taktik pro zdolávání hordy nepřátel, kteří tentokráte přitvrdili a především i přibyli, co do počtu. Ať již Kain a nebo Raziel, oba vládnou svojí verzí Soul Reaveru. Raziel tento skvostný meč využívá k řešení většiny puzzlů, které se opět vrátily do formy spjaté s přírodními živly. Boje jsou tentokrát brány vážněji nežli v předchozích dílech, a tak se i propracoval bojový systém. Stále zůstalo automatické locknutí nepřítele, dvojtlačítkový útok, doražení protivníka a navíc pár zajímavých komb, ale největší překvapení přichází s použitím telekineze. Člověk by nevěřil, jak se díky tomu zpestří boje samotné. Díky této vymoženosti máte možnost protivníka hodit přes hradbu, nebo ho chvíli podržet a mrsknout s ním na nejbližší bodák. Při bojích, kde vás obklíčí více protivníků, máte možnost se zabývat stále jedním a ti další s klidnou pravidelností odpinkávat v dál. Libůstky pak přicházejí při doplňování životodárné energie. Zatímco Kain, který stále žízní po krvi, svého již polomrtvého protivníka zdvihne a s upírskou elegancí se mu zakousne do krku, Raziel svého nepřítele povalí na zem a vyrve mu doslovně duši z těla. Výtečné a naprosto dokonale zpracované a do této hry vkusné.

Legacy of Kain: Defiance Po bojové stránce je vylepšení více než zřetelné a co se týká puzzlů, spíše jsou do počtu a rozhodně si u nich nezavaříte mozek. Vše se točí okolo Soul Reaveru a zjišťování, kterou z energií zrovna máte využít. Na druhou stranu zde již není tolik dokola omílaných bedniček a páček.

Co se pak týče grafického vzhledu a vizuální stránky celé hry, nastala zde obrovská změna. Ti, kteří byly již navyklí na volnou kameru a kompletní svobodný 3D svět, budou trochu zklamáni. Tak jak si většina z nás povšimla, stále více titulů napodobuje styl akční řezby Devil May Cry a od toho se i zde většina věcí odvíjí. Pevné úhly kamer, přepínání s pohledem na nejlepší záběr aby vyniklo velké panorama a přitom měla i postava dosti prostoru pro svoje konání. Mírná interaktivita prostředí, která se soustředí na rozbíjení bedniček a sudů. A hlavně dokonale vymodelované gotické prostředí, které ale již neodmyslitelně k sérii LOK patří. Což o to, vizuální stránka skutečně nemá chybu, interaktivita prostředí potěší a změna spíše prospěje, aspoň je vidět, že se tvůrci neflákali, ale úhly kamer mohly být rozhodně nastavovány lépe. Možnost rozhlížení je super, ale v některých případech vám ani to nepomůže a vy se kolikrát zřítíte do propasti právě z důvodu špatně zvoleného úhlu. Ještě, že autoři neopomněli zařadit dostatečné množství checkpointů na dobře zvolených místech. Po zvukové stránce pak nemám sebemenších výhrad, neboť LOK vždy v této oblasti bodoval. Pro méně zdatné angličtináře konečně přibyly titulky a hlavně jdou přeskakovat vykecávací animace, které skutečně zejména ve druhém dílu byly neskutečně zdlouhavé a pro anglicky nemluvící i otravné.

Legacy of Kain: Defiance Co ještě dodat a přitom vás naladit na zatím poslední kapitolu největší upírské ságy. Po dohrání hry musím konstatovat, že se rozhodně jedná o nejlepší díl, který vyšel na PS2 a to hned z několika důvodů. Za prvé je to nejlepší výběr z již osvědčených prvků původního LOK a Soul Reavera, za druhé se symbióza obou protagonistů v rámci jediné hry projevila jako vynikající volba. Takže všichni vyznavači této série ji stejně asi už mají a ti, kteří si chtějí pořádně zařádit, zde mají jednu pozvánku. A třeba je to donutí se porozhlédnout i po starších dílech.

P.S. Skutečně si myslíte, že se již s nimi nesetkáme? Vzpomeňte na Laru, ta taky zemřela v Egyptě ve čtvrtém díle a najednou již máme na cestě díl sedmý, nu což, třeba se prorok mýlí.

Legacy of Kain: Defiance
Výrobce/Vydavatel Crystal Dynamics/Eidos
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 170 kB
Verdikt: Velmi důstojné zakončení série, která se drží svých kořenů, ale i tak dokáže překvapit několika zajímavými prvky.
Hodnocení: 80% (info)

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.