Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendary – vskutku legendární propadák

  0:04aktualizováno  0:04
Nadějný počin se bohužel nepovedl a selhává téměř ve všem, co slíbil. I přes spoustu neduhů se ale dá tímto titulem na nějaký čas zabavit. Velkou zábavu ale nečekejte.
40

Legendary

Platforma: PC
Výrobce: Spark

  • Originální nepřátelé
  • Několik dobrých momentů
  • Chvílemi i baví
  • Linearita a koridorovost
  • Zastaralé technické zpracování
  • Až na pár okamžiků nudné

Nadějný počin se bohužel nepovedl a selhává téměř ve všem, co slíbil. I přes spoustu neduhů se ale dá tímto titulem na nějaký čas zabavit. Velkou zábavu ale nečekejte.

Herní karta

Legendary (PC) | foto: Bonusweb.cz

Vývojáři ze Spark Unlimited to mají těžké. Bez pochyby mají originální náměty, ale ve finálním zpracování ještě pokulhávají. Jejich předešlý projekt, FPS akce Fall of Liberty, měl sice zajímavý námět alternativní historie, nicméně špatná hratelnost, Legendary (PC)mizená umělá inteligence a grafické bugy hru posunuly do šedi průměru až podprůměru a za nedlouho už po ní ani pes neštěkne.

To se teď snaží napravit a vydávají další FPS akci s prostým názvem Legendary (dříve s přídomkem The Box). Nebudu tu rozepisovat celý příběh, takže jen ve zkratce.

Ten tajemný Box je ve skutečnosti legendární Pandořina skříňka, kterou se do muzea vydává šlohnout hlavní hrdina Charles Deckard. Samozřejmě se něco zvrtne, Charles skříňku otevře a vypustí do světa spoustu legendárních potvor od grifinů až po vlkodlaky a další podobnou havěť. Úkol je tedy jasný – uklidit po sobě ten bordel a vyřídit si to s padouchem LeFeyem, který do muzea Charlese vyslal.

Hned první minuty samotné hry vás překvapí svým megalomanským pojetím. Muzeum se začne hroutit, všude začnou umírat lidé a kolem vás bude zkáza největšího kalibru. Ještě než se stačíte pořádně rozkoukat, vás hra bude hnát ven z muzea a v zápalu destrukce okolí si ani nevšimnete té přehnané naskriptovanosti a toho, že stále běžíte po jediné možné cestě.

Po úniku z muzea se vám naskytne Legendary (PC)pohled na město likvidované obřím golemem složeným převážně z aut, který si dává okolní mrakodrapy k snídani. Jeho eliminace pomocí elektromagnetického pole je tedy novou prioritou.

Další děj prozrazovat nebudu, ono upřímně není moc o co stát. Každopádně vězte, že otevření Pandořiny skříňky Charlese poznamená zvláštní schopností vysávat životní energii z bytostí, které ze skříňky vzešly. S její pomocí se může léčit, či ji použít na jakýsi Force-Push, který je však v praxi využitelný jen minimálně. Díky tomu se budete u většiny právě eliminovaných potvor zastavovat a vysávat život, což je zbytečně zdlouhavé a hlavně po chvíli docela nudné.

Potvory z magické bedničky jsou jedna z těch zajímavějších věcí. Na většinu z nich Legendary (PC)platí rozdílné taktiky, např. vlkodlakovi musíte ustřelit hlavu, jinak se po chvíli znovu zvedne a boj začne nanovo.

Malí lávoví golemové se zase neustále objevují z jejich žhavého hnízda v zemi, které je nutné uhasit (jako na potvoru tam vždy je nějaké potrubí, které je jakoby úplnou náhodičkou prasklé právě nad tímto hnízdem, stačí otočit kohoutem) atp. Nepřátelé se ale bohužel respawnují, jak chtějí a dokud nespustíte skript, můžete bojovat do alelujá.

Předchozí projekt autorů - Turning Point: Fall of Liberty

Turning Point (PC)Winston Churchill se v roce 1931 ještě coby diplomat vydal do New Yorku, kde se mu ale stala nezáviděníhodná příhoda. Srazil ho taxík a budoucí úspěšný válečný premiér musel do konce života chodit o berli. Ovšem v alternativní historii do něj taxikář vrazil zřejmě trochu více a Churchill zemřel ještě než se stihl proslavit.

Má to ale i sekundární dopady: nacistické Německo ovládlo postupně celou Evropu, pak Asii a samozřejmě si pořádně nabrousilo zoubky na baštu svobody – Ameriku.

Turning Point (PC)Turning Point: Fall of Liberty není špatným titulem, a máte-li rádi lineární válečné střílečky, klidně ho zkuste. Jen od něj neočekávejte žádné zázraky, jak nám mediální masáž slibovala. Pokud se navíc těšíte jen na alternativně zpracovanou historii, asi budete zklamáni – zajímavá myšlenka zůstala zoufale nevyužita.

Hodnocení: 69%, - číst celou recenzi

Po krku vám ale půjdou i lidští protivníci, konkrétně pohůnci samotného LeFeye, která vás chce mrtvého. Souboje s nimi jsou však jednou velkou nudou. Za prvé se z nich nelze léčit a za druhou jejich umělá inteligence je zcela katastrofální. Nemá Legendary (PC)cenu to rozvádět nějak více, zkrátka nedělají nic, na co jsme ze současných stříleček zvyklí.

Občas si zabojujete i s několika spolubojovníky, ale těch si většinou nemusíte moc všímat.

Zbraňový arzenál také neskýtá nic výjimečného, takže zde najdete klasiku jako pistole, samopaly, brokovnici atd. Výtku bych měl jen k optice, která je třeba k samopalu přidělaná. Pokud budete chtít zoomnout, neuvěřitelně se zvedne senzitivita myši a něco zaměřit je téměř nemožné.

Protože hru pohání nejnovější verze Unreal enginu, čekal jsem přinejmenším lehký Legendary (PC)grafický nadprůměr. Toho jsem se bohužel nedočkal, protože hra vypadá jako průměrné střílečky tak před pěti lety. Textury jsou nevýrazné, efekty přeplácané a kromě několika světlých výjimek nenabízí vizuální stránka nic hodného chvály.

Nejvíce ale dostává na frak design úrovní. Hlavně je hra neskutečně lineární a omezenost úzkými koridory je horší, než v posledním dílu Call of Duty. Téměř nikde kolem sebe nebudete mít více, než jen pár metrů místa a možnost rozhodnout se, kudy dál, zde rozhodně nenajdete.

Legendary (PC)     Legendary (PC)

V exteriérech je vaše cesta lemována nejrůznějšími překážkami, od vraků aut až po pohozené odpadky, což je naprosto směšné vzhledem k faktu, že nikdy nejsou vyšší, než pár desítek centimetrů.

Bohužel Charles je odmala asi postižený, protože Legendary (PC)nevyskočí výše, než pár centimetrů a musí obejít sebemenší překážku. V interiérech to není lepší, spíše naopak. Jejich design je suchý a nudný a nic vás v něm nepřekvapí.

Přestože jsem až do teď hru jen pomlouval, nemůžu jí upřít jistou porci zábavy. Jistě, není to kdovíjaká perla a oproti některým podzimním klenotům vypadá jako chudý příbuzný, ale některé části hry byly skutečně zábavné. Stačí vypnout mozek a prostě si zastřílet. Pokud v tom nebudete hledat kdoví jakou vědu, budete se chvíli možná bavit taky.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

40 %

Čtenáři

55 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 403 čtenářů



Nejčtenější

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

Další z rubriky

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.