• Skvělá hratelnost
  • Bezva Multiplayer
  • AI virtuálního spoluhráče
  • Přehled při misích s vozidly

Excelentní převedení kultovní filmové ságy do kostiček a pak do hry. Oba palce nahoru.

LEGO Star Wars: The Complete Saga

LEGO Star Wars: The Complete SagaPřed dávnými časy, čili zhruba okolo dubna roku 2005, vyšla hra LEGO Star Wars, které se mnozí smáli a spousta hráčů jí nedávala mnoho šancí. Nakonec se stal ze hry megahit a netrvalo dlouho a světlo světa spatřil druhý díl. Ten se na rozdíl od prvního dostal i na Nintendo DS, ale oproti velkým verzím se o žádný megahit nejednalo. Next-gen konzole se v současnosti dočkávají reedice obou dílů v jednom balení. Na NDS si v LEGO Star Wars: The Complete Saga budete moci poprvé zahrát první tři Epizody v kostičkovém provedení. Zbylé tři pak v novém zpracování, protože byly oproti LEGO Star Wars II: The Original Trilogy změněny nebo kompletně předělány.

Každá úroveň reprezentuje nějakou významnější scénu z filmu.

Každá epizoda je rozdělena do pěti levelů, takže matematici již jistě tuší, že ve story módu vás čeká 30 úrovní a nejenom zde. Opět si můžete vybrat, zda chcete hrát LEGO Star Wars: The Complete Sagalevely v příběhovém režimu nebo jen tak. Upřímně řečeno jsme druhou možnost stále nějak nepochopili, když v ní nelze odemykat bonusy, ale budiž. Levely by šlo dále rozdělit do dvou kategorií. Klasické chodící a ty, ve kterých budete používat vozidla.

Pokud jste již nějaký díl LEGO Star Wars hráli, tak přesně víte, co vás čeká. Procházení nejrůznějších levelů, umístěných na nejrůznějších planetách s nejrůznějšími postavami, které mají nejrůznější schopnosti. Rytířové Jedi mají ve výbavě světelný meč a samozřejmě sílu, díky které mohou hýbat několikanásobně těžšími předměty. To můžete provést buďto pomocí prstů na dotykovém displeji nebo jednodušeji pomocí tlačítka A. Ano, opravdu, pokud se vám nebude chtít jezdit prsty po dotykovém displeji, tak stačí jednoduše zmáčknout jedno jediné tlačítko. Pokud vám zůstává rozum stát, tak vězte, že alespoň s kombinací síla + prsty na dotykovém displeji se rychleji zbavíte LEGO Star Wars: The Complete Saganepřátel. Princezna Leia zase vlastní vystřelovací kotvu a malí Ewokové se dokáží díky své malé výšce proplížit i těmi nejmenšími otvory. Vždy vás bude na cestách hrou doprovázet minimálně jedna další postava, přičemž celkově se vaše partička může rozrůst až na osm. Na obrazovce se přitom budou pokaždé pohybovat postavy dvě, z nichž jednu budete ovládat vy a druhou počítač. Bohužel je v NDS verzi umělá inteligence druhé, vámi neovládané postavy, na rozdíl od velkých verzí dosti tragická. Při bojích se musíte v drtivé většině případů spolehnout pouze na sebe, protože váš kamarád se s radostí někde zasekne nebo jen hloupě civí jak bojujete. Přepnout mezi postavami na obrazovce je navíc mnohem těžší než s ostatními členy party. Musíte se k nim totiž přiblížit na dostatečnou vzdálenost, zatímco u ostatních postav, které na obrazovce nejsou, stačí pouze kliknout na jejich ikonku na spodním displeji.

Technická stránka hry je opravdu bravurní.

LEGO Star Wars: The Complete SagaKaždá úroveň reprezentuje nějakou významnější scénu z filmu, přičemž pospojovány jsou spolu zábavnými videosekvencemi. Levely jsou přitom obvykle dlouhé a budete v nich sbírat kostičky, skládat, plnit úkoly nebo likvidovat bossy. V drtivé většině případů se tak nudit nebudete, protože hluchých míst je ve hře opravdu málo.

Trochu horší jsou levely, ve kterých budete ovládat nejrůznější dopravní prostředky. Herní plocha se totiž rozroste na oba displeje a sledovat veškeré dění na obou obrazovkách skoro není v lidských silách.Jinak jde typově o klasickou 2D střílečku s raketkou v 3D grafice, kde raketku nahradí Snow Speedery, X-Wingy nebo Millennium Falcon. Nebýt špatné viditelnosti, tak bychom těmto částem nemohli jinak nic vyčíst, protože jsou samy o sobě zábavné.

LEGO Star Wars: The Complete SagaHra sama o sobě není nijak extrémně dlouhá, ale v levelech je spousta věcí ke sbírání a pokud si tak potrpíte na kompletaci všeho, tak vás opakované hraní nemine. Díky pohodlnému vybírání levelů v Mos Eisley kantýně lze opakovat každý dohraný level libovolně bez jakýchkoliv problémů. Kantýna v Mos Eisley ostatně skýtá mnohé. Na baru si totiž můžete za utržené skóre koupit nové postavy do volného režimu, rady do hry, různé extra bonusy za nasbírané kostky a taky trochu nelogicky spustit multiplayer. Pro jeho hraní potřebujete dvě kopie hry, ale to je asi jeho jediné mínus. Je čistě kooperativního charakteru a je mnohem, opravdu mnohem zábavnější, než hra jednoho hráče. Ve dvou totiž můžete projít celý příběhový režim a nemusíte se rozčilovat s hloupou AI druhé postavy.

Ukaž se

Ne, teď opravdu neděláme reklamu kolegům ze seznamovacího serveru, ale chceme rozebrat nový editor. Ano, přítomný byl i v prvním LEGO Star Wars dobrodružství, ale to se nesl spíše ve stylu „zkombinuj dvě postavy dohromady“. Nyní už si můžete stvořit postavu z mnohem více součástí. Pořád je to v rámci intencí stavebnice, kdy dáváte dohromady několik kostiček, ale pokrok je znát. Super!

LEGO Star Wars: The Complete SagaTechnická stránka hry je opravdu bravurní, a musíme tedy před TT Fusion smeknout. Vizuální podoba hry je perfektní a LEGO Star Wars: The Complete Saga je opravdu jednou z nejlépe vypadajících her pro Nintendo DS. Prostředí, modely postav, to všechno vypadá opravdu jako z LEGA. Rychlost hry je přitom neměnná, ať se na obrazovce děje cokoliv. Opravdu jsme byli z grafiky nadšeni. Stejně skvěle je na tom ale i zvuk, z kterého nám padala čelist. Všechno to bzučení laserových mečů a praskání blasterů zní z repráčků malého NDS stejně skvěle jako z televize. To samé platí i hudbě Johna Williamse, která je jako vždy brilantní a je radost ji poslouchat. Když se nad obsahem hry zamyslíme, tak se začínáme divit, že se to celé vůbec vešlo na jednu NDS cartridge. Po nepříliš vydařeném LEGO Star Wars II: The Original Trilogy se tak NDS konečně dočkalo pořádného kostičkovaného Star Wars dobrodružství. Nelze jinak, než doporučit.

80 %

89 %

Doposud hodnotilo 466 čtenářů