|
Z hlediska vystavovaných a prezentovaných her se pouze potvrdil trend (kterému naše republika zatím odolává), jakým se herní zábava ubírá. PC pomalu ustupuje do ústraní, zatímco více a více prostoru si pro sebe získávají konzole. PC zde prakticky zastupovali pouze e-sportovci a pak samozřejmě několik taháků jako LoTR: Battle for Middle-Earth s velkým plátnem či World of WarCraft. Díky tomu, že veletrh byl určen pro veřejnost, se však k mnohým prezentacím prakticky nedalo dostat, jak bylo narváno. Celkově bylo letošní Games Convention ještě více pojato jako velká show s mnoha doprovodnými akcemi, jako například velká rampa, aréna pro gladiátory, hřiště pro házení míčem na cíl a podobně. Překvapivě hodně prostoru si pro sebe získal herní telefon N-Gage, na který jsme narazili snad v každé hale. Nakonec jsme se shodli, že pokud se něco podstatně vylepšilo, byl to jednoznačně výběr hostesek. Z hlediska prezentace nových her šlo spíše o zklamání (vše jsme viděli na E3), nicméně pro běžného návštěvníka se jedná o skvělou příležitost, jak si vyzkoušet některou z připravovaných her. Herní hala na Invexu by mohla závidět.
"PC pomalu ustupuje do ústraní, zatímco více a více prostoru si pro sebe získávají konzole."
Konzolová nadílka na Leipzig Games Convention 2004
Hodnotit nabídku konzolových her na letošním ročníku lipské výstavy je poměrně obtížné, neboť ta byla vzhledem k videoherní žranici na letošní E3 dosti chudá. Nebyl oznámen či představen jediný nový titul (pokud tedy nepočítáme stánky nejrůznějších distributorů budgetových her) a vystavováno rovněž nebylo tolik chystaných hitů, kolik by se dalo čekat. Pro člověka, který pozorně sledoval zprávy, které se na všech možných webech objevily bezprostředně po E3, tak LGC 2004 představovala maximálně tak možnost si některé z těchto her vyzkoušet na vlastní kůži. Vzhledem k tomu, že je ale výstava volně přístupná i veřejnosti, čekalo by ho u každého stojanu s hrami poměrně dlouhé čekání. Nicméně pro ty, kteří zase až tak zuřivě informace o hrách nehltají, by tento ročník byl jistě velmi příjemným povyražením, na němž by si alespoň udělali představu, jak přibližně každý rok vypadá herní ráj v Los Angeles. Co se týče úrovně prezentací a jejich nápaditosti, držela letošní LGC důstojně krok a dá se tak říci, že se vlastně jednalo o takovou zmenšenou „étrojku“ se vším všudy: menší výstavní plocha, menší počet vystavovatelů, ale show jak se patří. Dokonce i hostesky v přiléhavých kostýmech se letos svým kolegyním z E3 vyrovnaly :-).
Co se týče nabídky her, nelze říci, že by nebylo na co koukat, ale jak již jsem napsal, nebylo tam ani nic, co by již viděno nebylo. Osobně jsem se tak mohl v klidu věnovat několika zajímavým, ale dosud přehlíženým hrám. Dost mile mě při prvním setkání překvapily dosud dosti podceňované arkádové závody Crash´n´Burn, které sice nebudou mít šanci nějak významně konkurovat NFSU2 nebo Burnoutu, ale za vyložený odpad je označit rozhodně nelze. Zkrátka příjemný lehčí nadprůměr. Ze závodních her mě pak dále ale velmi zaujala nenápadná arkádovka v městském provozu Asphalt, která se od prvních chvil vyznačovala kvalitní a svižnou grafikou a dosti vyladěnou a intuitivní hratelností.
Velkou pozornost samozřejmě poutaly i prezentace možností periférie EyeToy, čímž se nakonec ale k nějakým těm novinkám přeci jen dostáváme (sypu si popel na hlavu, společně s omluvou za mystifikaci v prvním odstavci). Bylo možné si totiž vyzkoušet nějakou tu hříčku z chystané kolekce sportovních her v rámci chystané EyeToy: Play 2: konkrétně bylo možné se postavit do fotbalové branky a chytat střely. Větší zvědavost zasvěcených ale vzbuzovala prezentace EyeToy: Chat, kde bylo možné názorně vidět, jak fungují videokonference prostřednictvím naší milé PS2. Byla zde předvedena i možnost postavit před obrazovku průhlednou dotykovou plochu, na niž můžete kreslit, takže můžete váš protějšek počmárat přesně tak, jak moc na něj máte spadeno. Další z parádních aplikací, kvůli které se nám do úst derou nepublikovatelná slova na adresu našich tuzemských internetových poměrů.
Takže když se to vezme kolem a kolem, zase tak „strašné“ to letos v Lipsku nebylo. Výstava se rok od roku rozrůstá a představuje od našich domovů nepříliš vzdálenou možnost, jak si na vlastní oči příští rok očíhnout pecky chystané na předvánoční trh. Vzhledem k tomu, jaké zlepšení jsme zaznamenali od minulého ročníku, bude snad ten příští zase o něco lepší a větší.