Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Let It Die je zatraceně obtížná f2p akce pro PlayStation 4

aktualizováno 
Hra „Let It Die“ od japonských vývojářů Grasshopper Manufacture patří do kategorie hack and slash akcí s roguelike prvky. Je hraná z pohledu třetí osoby a zasazená do odpudivého postapokalyptického světa bizarních kreatur. Zahrát si ji můžete na konzolích PlayStation 4, a to v režimu free 2 play. Recenzi nám zaslal čtenář Václav Beran.
80

Let It Die

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Grasshopper Manufacture

  • tísnivá atmosféra
  • grafické ztvárnění
  • vynikající soundtrack
  • množství různého vybavení
  • systém odměn
  • vyžadováno připojení k internetu
  • nepřesný "lock on" nepřátel

Herní karta

Celá hra se odehrává v tzv. Tower of Barbs – tedy věži, sahající vysoko do nebes, rozdělené do pater, která jsou generována náhodně z předem daných úseků. Ty se pro jednotlivá patra liší, takže se prostředí hry jen tak neomrzí.

Začínáte přirozeně v tom nejnižším patře a jak už to bývá téměř nahý a prakticky bezbranný. Cílem je se dostat až na vrchol a zmocnit se bohatství, které se tam (prý) skrývá. Vaším věrným průvodcem se stává Uncle Death, groteskní postava, která vás nepřestává překvapovat peprným vtipem a novými modely slunečních brýlí.

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Let It Die

Po několika úvodních obrazovkách se ocitáte v metru, které přijíždí do základů věže, a vybíráte si svého prvního bojovníka. A nebude to naposledy, ve hře Let It Die se totiž umírá a smrt zde má svoji váhu a následky. Po krátkém tutoriálu jste uvítáni v místnosti zvané Waiting room, která se stane při náročné cestě vzhůru vaším relativně bezpečným domovem.

Zde si budete vylepšovat nejen svého bojovníka, ale i jeho výjimečné vlastnosti, oblečení (chcete-li brnění) a samozřejmě zbraně. Ze své základny, kterou si budete postupně opevňovat, podnikáte výpravy do vyšších pater a postupně se krůček po krůčku škrábete na vrchol.

Patra jsou spojena výtahy, tedy checkpointy. Kromě běžných nepřátel je na každém patře jedno silnější individuum – obraz zemřelého bojovníka jiného hráče. A na řadu přijdou i šťavnatí bossové.

Let It Die

Let It Die

Cílem výprav, kromě samotného postupu hrou, je sbírání návodů na vytváření stále dokonalejšího brnění a brutálnějších zbraní, hledání různých materiálů na vylepšování jednotlivého vybavení, hromadění zkušeností konkrétního bojovníka, zlepšování techniky používání chladných i střelných zbraní a v neposlední řadě sbírání dvou herních měn - Kill coins a SPLithium.

Fotogalerie

Třetí herní měnou jsou tzv. Death metals. Ta je nejvzácnější a lze ji zakoupit za opravdové peníze. Pomocí Death metals můžete oživit svého bojovníka bezprostředně po jeho smrti. Není to ovšem jediný způsob, jak o svou postavu nepřijít, jsou i další, ale o něco těžší.

I přesto, že je hra koncipována jako „free to play“, určitě nepatří do kategorie her „pay to win“. Herní mechanismus v sobě zahrnuje cesty, jak se vyhnout používání Death metals. Jsou to někdy cesty trnité, ale o to zábavnější.

Hra zahrnuje i asynchronní multiplayer. V každém levelu na vás čeká překvapení v podobě zemřelé postavy jiného hráče, obvykle dosti silné. Narazit můžete i na svého zemřelého bojovníka, což bývá obvykle velice bolestivý zážitek.

Postupně vám také hra odemkne možnost dělat nájezdy na „domeček“ jiných hráčů, bohužel to platí i opačným směrem. Váš nechráněný Waiting room se může stát snadným terčem ostatních ziskuchtivých bojovníků.

Let It Die

Let It Die

Samotná hra vyniká kromě zábavných a chytlavých herních mechanismů velice vydařeným grafickým zpracováním, dominuje originální artwork. Atmosféru dokresluje luxusní soundtrack, na kterém se podílelo přes sto hudebních kapel rozličných žánrů.

Celou hrou se navíc prolíná osobitý a mnohdy dosti zábavný „lore“. Na vývoji hry se podílelo několik zkušených osobností japonského herního průmyslu a možná i proto je tato hra pro mě osobně takovým příjemným překvapením.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

42 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 63 čtenářů

Témata: měna, smrt, Playstation 4


Nejčtenější

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.