Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

LGC: nové dojmy z her od Russobitu

  2:23aktualizováno  2:43
Russobit-M je jedním z nejvýznamnějších ditributorů her ve východní Evropě a zejména v Rusku. Po reportáži z E3, jež se zabývala podrobněji jejich připravovanými tituly, vám opět přinášíme dojmy z hraní jejich her, ovšem tentokrát z Game Convention v Lipsku, kde jsme se s nimi i přes malé problémy setkali.

Vývojářské a distributorské společnosti z východní Evropy se ve světě počítačových her začaly výrazněji prosazovat již před několika lety a dnes jejich tituly (ať už jakékoliv kvality) doslova zaplavují svět. Jednou z východoevropských distribučních společností jejíž line-up na GC v Lipsku obsahoval názvy několika očekávaných titulů, byl Russobit-M, který ve svém stánku ukazoval hratelnou podobu v podstatě stejných titulů jako na květnové E3.

Golden Land
První hrou jež jsme měli možnost vidět v akci, bylo připravované RPG Golden Land jež by mělo obsahovat více než 200 lokací, a to jak interiérů i exteriérů. Herní svět by měl být plný různých NPC charakterů, jejichž vztah k vaší postavě se projeví zejména v soubojích, kdy budou buďto stát na straně vaší, nebo soupeřově. Tolik tedy z materiálů jež byly uvolněny přímo samotným Russobitem v několika tiskových zprávách. My jsme však měli možnost na vlastní oči spatřit hratelnou verzi s několika lokacemi. Co se týče grafické podoby této verze, byl jsem trošku na rozpacích. Všechno bylo až příliš šedé a nevýrazné, včetně jinde zelených, a krásně barevných lesních lokací, a to jak ve dne i v noci, což je přesný opak toho co lze spatřit na screenshotech. A že to nebylo způsobeno špatným monitorem, nebo grafickou kartou dokázala nádherně zpracovaná voda a efekty doprovázející vyvolávaná kouzla, které hýřily barvami a vytvářely ve vzduchu zajímavé obrazce, neviděné ani v jiných slavnějších RPG hrách. Interface je podobný tomu z Baldur’s Gate, kdy na dolní liště najdete několik quickslotů pro rychlé použití předem zvolených předmětů či kouzel, vpravo dole je umístěna nápodoba ozubeného mechanismu. Ten se v případě zapauzování hry netočí a naopak. Když už mluvím o možnosti pauzy, přejdeme na soubojovou část hry, která tohoto prvku hojně využívá, a nutno říct, že ke svému prospěchu. Souboj započne automaticky, vždy pokud se objeví nepřítel v zorném poli hráče a v tu chvíli se zastaví veškeré dění na obrazovce až do okmžiku než hráč zadá své postavě úkoly a hru odpauzuje. Z tohoto popisu je jasné, že bitky jsou tahové s možností účasti cizích NPC, které se přikloní na vaši či soupeřovu stranu, jak už bylo výše napsáno. Mimochodem NPC nelze nijak konkrétně ovládat, pouze jim určujete způsob chování (drž se zpět, zaútoč jako první, braň mě atd.). Obtížnost soubojů nelze ještě posoudit, protože schopnosti hráčova charakteru byly záměrně naboostovány v neprospěch computeru. Rovněž nebyl ani samotným členem vývojového týmu blíže upřesněn počet skillů a vývojový strom pro jednotlivé charaktery, které budou klasické tři (mág, bojovník, lučištník). Tohle zjednodušení se ovšem týká jen počáteční volby charakteru, protože dále už je to více než jen akční RPG s vybalancovaným poměrem soubojů a adventuření. Doufám jen, že nevýrazná grafika ještě projde omlazovací kůrou, aby v plné verzi, jež by se měla objevit v ledna příštího roku, vypadala tak jako na sreenshotech.

Golden Land Golden Land Golden Land

Kreed
Kreed je 3D akce, která byla v počátcích svého vývoje srovnávána se samotným DOOMem III. Čas ovšem plyne neúprosně kupředu a dnes již víme, že na DOOM III rozhodně nemá. To se mi jen potvrdilo během prezentace, kdy nám bylo povoleno zhlédnout jen jeden level, který se předvádějící osoba očividně dopředu naučila, aby hra působila dojmem rychlé a zábavné akce. Jinak to ovšem vypadalo, pokud se klávesnice a myši chopil někdo jiný. V tomto případě se na obrazovce brzy objevil nápis game over a mohlo se začít znovu. Grafika, která pravděpodobně zajímá nejvíce lidí, ustrnula kvalitativně ve svém vývoji někdo okolo prvního dílu Aliens vs Predator což je dneska rozhodně málo. Potvory, jež se na vás hrnuly ve velkém množství, nevykazovaly žádnou známku jakékoliv inteligence, pouze jich bylo hodně, i když slušně rozpohybovaných. Zvuky byly pro tento typ her standardní, ale vzhledem k hluku ve výstavní hale je není možnost objektivně posoudit. Nevím v jakém stádiu se hra nachází, ovšem velice pravděpodobně by se měla objevit na povánočním trhu, kde ovšem zapadne do průměru, pokud tedy neprojde rychlou omlazovací kůrou, aby mohla alespoň graficky konkurovat konkurenci.

Kreed Kreed Kreed

Firestarter
Je arkádová 3D akce, která svými ambicemi sahá po příčkách, kterých díky jednoduchému námětu, slušnému enginu a hromadě nepřátel dokázal získat Serious Sam: The Second Encounter. Obávám se ovšem, že tento úkol nebude tak jednoduchý. Úrovně, které jsem mohl vidět, totiž ani zdaleka nedosahují kvalit Sama a Kiss: Psycho Circus. Jednalo se totiž o labyrint místností naskládaných vedle sebe podivným způsobem v barvách, jejichž počet stěží přesahoval 256. Po pravdě, počet barev je zajisté větší, ale všechno je laděno do jednoho odstínu tmavší šedé. Nepřátelé a jejich animace je ztvárněna o fous horším způsobem než v Kreedu . Když například střelíte některého z alienů, objeví se krev a nebohý vetřelec se naráz přepne do polohy mrtev. Jestli tam nějaká animace byla, tak hodně rychlá, že jsem ji nezaregistroval. Jediné čím se může Firestarter chlubit, jsou tedy zvláštní efekty v podobě kouře u hlavně zbraně, který způsobí vystřelená kulka. Ovšem je pravda , že jsme viděli opravdu jenom pár levelů ze kterých nejde soudit, což také neudělám.

Firestarter Firestarter Firestarter

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost
Je to neuvěřitelné, ale i tento titul je 3D akční hrou, ovšem doplněný několika RPG prvky, které dovolují ve hře postupně rozvíjet schopnosti charakteru. S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost by rovněž měl hráči nabídnout přes třicet různých vozidel, helikoptér, robotů a dalších řiditelných objektů. Jelikož jsem zmínil prvky RPG, nesmím zapomenout ani na příběh, který by měl jít nelineární cestou ve virtuálním světě větším, než 20.000 km čtverečních v grafice , která vám vyrazí dech. To, co by měla hra obsahovat, a hlavně jak by měla vypadat, již nyní víte. Měli jsme možnost vidět Stalker v běhu, ovšem ne adekvátně dlouhou dobu na to, abychom si dovolili vyřknout byť jen částečný verdikt. Viděli jsme dvě různá prostředí, v podání jednoho človíčka jenž viditelně neměl svůj den. V každém z nich totiž vydržel naživu několik minut, než podlehl nepříteli a odebral se na věčnost. Důvodem však nebyla početní převaha nepřátel, ale jejich AI (umělá inteligence). Nechal se totiž zlákat jedním z nich, který se pouze naoko skrýval v nedaleké trávě a upoutával pozornost takovým způsobem, že zapomněl sledovat své okolí a přehlédl dobře maskovaného vojáka u keře, který následně ukončil jeho krátký život. Poté, celý naštvaný, zapnul onen nešťastník konzoli, naťukal příkaz a spustil demoverzi. I z těch několika minut však bylo poznat, že grafika má v současné době (rozumějte před vydáním (Raven Shield, a Splinter Cell) něco do sebe, vezmeme-li v potaz, že svět skutečně bude v průběhu hry mít neuvěřitelnou rozlohu 20.000 km čtverečních. Trochu se mi nezamlouvala tráva a ostatní porost, který na první pohled vypadá reálně , ovšem při použití sniperky, jež umožňuje zazoomovat na velkou vzdálenost, se vše proměnilo v nevzhlednou bitmapu. Autoři však mají stále dost času vše vyladit, jelikož plánované datum vydání je až podzim/zima roku 2003.

Stalker Stalker Stalker

Hover Ace
Hover Ace jsou futuristické arkádové závody vznášedel, jež si to po tratích mohou svištět rychlostí okolo 500 km za hodinu. Ve hře podobného typu nemohou chybět ani zbraně, které vám pomohou s eliminací přebytečných nepřátel. Závodit se bude na šestnácti uzavřených okruzích zejména o ceny peněžního charakteru. Tahle hra by měla být na trhu ještě před Vánocemi, ovšem upřímně řečeno moc naší pozornosti neupoutala. Tratě jsou sice plné destrukčních zón, gravitace opravdu způsobuje v některých částech tratí problémy se řízením, ale to je tak asi vše. Prostředí okolo závodní zóny je zpracováno poměrně chudě, je zde jen pár objektů a většinu času se budete dívat na prázdný prostor před sebou. Závodění samotné však také není extra zábavné. Je to prostě průměr který dle mého názoru dosahuje podobné úrovně kvality jako ne zrovna povedený Megarace 3. AI protivníků rozhodně nelze považovat za revoluční, jelikož jezdí neustále po předdefinované trase, kterou snadno odhalíte což znamená vítězství a po chvilce i ztrátu motivace. V tomto případě nepomohou ani zdařilé modely vznášedel.

HoveAce HoveAce HoveAce

Homeplanet
Co se týče této hry, víme pouze, že Homeplanet by měl být vesmírný simulátor s 20ti misemi, kde je z celkového počtu 60 možné pilotovat 6 lodí. Letový model přesně odpovídá newtonovské fyzice a v pokročilé fázi hry bude hráč moci kontrolovat svoje wingmany při cestě za vítězstvím. Na LGC nám byla puštěna hratelná část, která ukazovala, že graficky se jedná o velmi slušný nadprůměr, ale nic víc. Testovaná část byla tak krátká že nelze soudit, co bude hra obsahovat v plné verzi, což je vzhledem k plánovanému datu vydání, již tyto Vánoce, poměrně překvapivé.

Homeplanet Homeplanet Homeplanet

Lethal Dreams
Lethal Dreams Je realtime/turnbased strategie s prvky RPG, jež se nejvíce ze všeho podobá čistě multiplayer hrám. Ovšem skutečnost je jiná, ve hře vás v každém ze světů čeká 40 nestvůr a 22 NPC protivníků, které ovšem můžete doslova ukecat aby k vzájemnému boji nedošlo. Svého mága lze specializovat na jednu ze sedmi magických škol. Systém vylepšování vlastností je stejný jako ve stařičkém Dungeon Masterovi. Tzn. Čím více danou činnost nebo kouzlo vykonáváte, tím větší má efekt a ubírá méně magické energie. Grafika je dělaná kompletně ve 3D a je také to jedné, co jsme mohli alespoň vidět. Vyzkoušet hru na vlastní kůži nám totiž dovoleno nebylo, což je velká škoda, poněvadž grafika je opravdu hezčí než ve Warcraft III. S tímto dílkem prostě Russobit-M dělá trochu tajnosti. Co vlastně všechno hra obsahuje však poznáme již poměrně brzy, hra totiž vyjde ještě před Vánoci.

Lethal Dreams Lethal Dreams Lethal Dreams

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Manhunt 2
Nejvíce šokující zločiny spojované s videohrami

Videohry jsou obviňovány z velkého počtu brutálních incidentů a z některých opravdu mrazí. Podívejme se na ty nejvíce medializované.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.