Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Logitech Driving Force Pro

  12:00
Prakticky již stoprocentně dnes platí pravidlo „Na pořádnou závodní hru to chce pořádný volant.“ Což o to, pořádných závodních her máme solidní zásoby, ale co ty pořádné volanty? Naštěstí se i zde něco najde.

Logitech Driving Force Pro Přestože se na BonusWebu konzolovému hardwaru v našich článcích příliš nevěnujeme (ano, víme o tom), nemohli jsme vás ochudit o názor na nejnovější periferii určenou k ovládání (především) závodních her. Logitech Driving Force Pro je sice již nějaký ten pátek na trhu, ale při jeho uvedení chyběl na trhu nějaký titul, který by do posledních detailů prověřil jeho možnosti. Nyní je již situace znatelně lepší, jelikož plnou podporu mu poskytuje Gran Turismo 4: Prologue a důkladný test volant podstoupil rovněž při redakčních dýcháncích s Richard Burns Rally. Takže jak na tom tedy Driving Force Pro je?

Podobně jako jeho předchůdce, i Driving Force Pro vznikl v podstatě jen kvůli jediné hře: Gran Turismu. Tento model je tak navrhován přesně na míru GT4, takže se dá předpokládat, že důraz této hardwarově herní kombinace bude kladen na zprostředkování co nejvěrnějšího jízdního zážitku. Za tímto účelem tak Driving Force Pro disponuje naprosto unikátním rozsahem otáčení 900 stupňů, což je přesně tolik, o kolik jde volantem otočit mezi krajními polohami v reálném autě. Jak vidno z obrázků, jedná se o volant tříramenný, což zase evokuje pocit jízdy ve sportovněji laděném autě než v základní verzi Nissanu Micra. Otáčení je ve hrách, které tento volant podporují, rozvrženo přesně tak, jako v každém normálním cestovním autě (případně by mělo odpovídat otáčení vámi právě šoférovaného modelu), takže konkrétně třeba v GT4: Prologue nemusíte mít strach, že byste Logitech Driving Force Pro si během několika jízd ukroutili ruce. Většinu „běžných“ zatáček, podobných, s jakými se setkáváte i na běžných silnicích, tak projedete rozumným natočením volantu a přehmatávat budete muset až při zákrutách s úhly blížícími se pravému.

Skvěle funguje mechanismus, který vám po projetí zatáčky vrací volant do středové polohy.

V této souvislosti pak skvěle funguje mechanismus, který vám po projetí zatáčky vrací volant do středové polohy. Prostě skutečně „jako živý“. Možná, že bude chtít trochu času naučit se nový volant za každou cenu nesvírat ze všech sil a po každé zatáčce ho prostě a jednoduše uvolnit a téměř pustit, ale věřte, že si na to zvyknete rozhodně velice rádi. Co se týče force-feedbacku, je na tom Driving Force Pro naprosto skvěle a při nastavení jeho plné síly se s nadsázkou dá říci, že je schopen vám téměř zlámat ruce. Nastavení jeho intenzity a věrnosti je ale záležitostí toho kterého konkrétního titulu, nicméně v obou výše jmenovaných hrách tato nastavení fungují naprosto bezchybně. Pokud si ale chcete zahrát třeba formule, kdy by veliké kroucení volantem bylo sebevraždou, pak žádný strach. Pokud totiž volant nedostane od hry signál, že je podporována funkce 900-stupňového otáčení, chová se jako ostatní starší volanty s rozsahem 200 stupňů. Kompatibilita se staršími hrami tak není vůbec žádným problémem, i když nějaká ta výjimka se možná i najde.

Logitech Driving Force Pro Trošku hůře jsou na tom ale pedály. Ty jsou provedeny rovněž velice precizně, ale dojem skutečného auta se jim navodit nedaří. Jejich odpor je slušný, ale člověk se neubrání dojmu, že by mohly být těžší, bytelnější a tak nějak podvědomě má strach se do nich opravdu naplno opřít. Tím, že jsou poměrně lehké, bude asi vhodnější je o něco zapřít i na drsnějších kobercích, aby vám zpod nohou při razantnější jízdě neujížděly. Zapřením se ale dost věcí zásadním způsobem řeší, takže v bezproblémové jízdě by vám nemělo už nic bránit. Pedály jsou pěkně široké a se solidní povrchovou úpravou, takže byste z nich ve většině případů neměli klouzat, a jsou i rozumně daleko, takže pokud zrovna nenosíte boty číslo 14 a větší, nemělo by vám hrozit nechtěné sešlápnutí obou pedálů najednou.

Kruh i ramena jsou pevná a kompaktní, celek působí opravdu dojmem volantu ve sportovním voze.

Skutečnou lahůdkou pak je řadící páka, umístěná u pravé ruky. Sice to stále není klasické háčko, umí řadit pouze „nahoru, dolů“, ale jako opozice k pedálům je provedena dost fortelně na to, aby snesla i nějaké to hrubší zacházení, a dost elegantně na to, aby poměrně velmi dobře padla do dlaně. Pokud vám řazení pákou z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, můžete využívat i možnost „formulového“ řazení páčkami pod volantem. Vlastně to nejsou ani páčky, jako spíše větší tlačítka s vyšším zdvihem, která jsou kompaktně včleněna do zadních stran ramen volantu. Jsou pohodlně dosažitelná, takže formuloví fanatici budou jistě v sedmém nebi.

Logitech Driving Force Pro Podobně kvalitně je provedeno řemeslné zpracování celého volantu. Kruh i ramena jsou pevná a kompaktní, celek působí opravdu dojmem volantu ve sportovním voze. Velmi povedené je i pogumování, které je poměrně příjemné na dotek a v prvé řadě plně funkční, čímž pádem velmi razantně snižuje riziko nechtěného proklouznutí i v dosti zpocených dlaních. Druhou malou výtku bych ale měl k upevnění volantu. Přestože speciální „kovadlina“ k lepšímu držení volantu na klíně byla u předchozího modelu využívána jen zřídka a jednalo se pouze o provizorní variantu, nevidím důvod, proč by tato možnost nemohla být i u modelu nového. Ten tak lze upevnit pouze pomocí šroubů k desce stolu, ovšem šrouby nemají kdovíjak ohromující rozsah, takže ke kdejaké tlusté dubové fošně jej rovněž nepřichytíte. Po upevnění ale volant drží jako přikovaný, a herní požitek vám v tomto ohledu může zhatit jen rozviklaný stůl.

Jak vidno, kolem nového volantu od Logitechu u nás v redakci panuje všeobecné nadšení. A je opravdu proč. Driving Force Pro se totiž zcela po právu stává nástupcem staršího Driving Force a přebírá korunu jednoznačně nejlepšího PS2 volantu. Pokud jste vášnivými hráči kvalitních realistických závodních her, pak neváhejte ani minutu. Nelitujte peněz a tenhle volant si prostě a jednoduše pořiďte. A pokud této koupě budete litovat, pak sníme naši redakční řadící páku.

  • Nejčtenější

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

novinky 9. 5. 2024 50

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 32

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 7

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější

magazín 11. 5. 2024 2

Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...

Vydání nového Prince of Persia se kvůli úspěchu konkurence posouvá

novinky 10. 5. 2024 0

Na Steamu se měla 14. května objevit v předběžném přístupu rychlá 2D roguelite akce The Rogue...

Česká zombie akce DayZ vstoupí do své druhé dekády zimním přídavkem

novinky 10. 5. 2024 0

Česká hra DayZ, ve které se skupiny hráčů snaží přežít v nehostinné a zombíky zabydlené krajině, se...

Nový handheld Asus ROG Ally X má dramaticky navýšit výdrž

novinky 10. 5. 2024 0

Herní handheld ROG Ally s Windows 11 brzy oslaví rok od vydání. Asus podle očekávání chystá novou...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...