Lonely Cat - nový český vývojový tým

  • 6
Týmy vyvíjející počítačové hry se na scéně objevují jako houby po dešti a ani Česká republika není výjimkou. Nedávno se v Brně zrodil také Lonely Cat, který založili bývalí zaměstnanci Illusion Softworks, kteří se nemalou měrou zasloužili o úspěch Hidden & Dangerous. Co je k tomu vedlo a jaké jsou jejich cíle?
Lonely Cat

Není tomu tak dávno, co byl v Brně založen nový herně vývojový tým, který si dal názve Lonely Cat a jehož maskotem je kočka zakoupená v nejmenovaném opavském hračkářství. Možná by to nebylo nic zvláštního, týmů vyvíjejících hry se po úspěchu Illusion Softworks s jejich hrou Hidden & Dangerous zrodila velká spousta a cílem všech je pochopitelně snaha prorazit v zahraničí, Lonely Cat jsou však něčím zvláštní - založili jej totiž vývojáři spolupracující s IS v předešlých létech na vývoji H&D, Michal Bačík (hlavní a zároveň jediný programátor Hidden & Dangerous) a Radek Bouzek (hlavní designér a grafik Hidden & Dangerous). Nutno podotknout, že Michal měl pozici hlavního programátora také v projektu Hidden & Dangerous 2 do léta tohoto roku.

Vzhledem k tomu, že Illusion Softworks vzhledem k atraktivnosti svých smluv s anglickým publisherem Take 2 Interactive (resp. jeho zaoceánskou odnoží Talonsoft) svůj tým neustále rozšiřuje a z pohledu zaměstnanců patří spíše mezi společnosti, v nichž se spousta lidí snaží najít své uplatnění a udělat si nějaké jméno, zajímalo nás, proč Michal Bačík (odešel teprve nedávno) a Radek Bouzek (pro Illusion nepracuje již zhruba rok), kteří pomohli budovat jméno Illusion Softworks, z této společnosti odcházejí. "V Illusion Softworks postupně změnili svou strategii a rozhodli se dělat hry jiným stylem, než tím, který vyhovuje mě a Radkovi," vysvětlil šéf týmu Michal Bačík. Lonely Cat "To znamená, že se zvětšily týmy lidí pracující na jednom projektu a nějak nám ta spolupráce přestala fungovat. Rozchody v této branži jsou ale běžná věc, stejně jako vznik nových týmů," dodal.

Lonely Cat se chce, jako většina formujících se týmů, zaměřit především na zahraniční herní trh. Zatím však přesně není jasné s jakým projektem. "Fungujeme jenom pár týdnů a v současné době teprve dáváme dohromady tým a rozhodujeme se, do čeho se pustíme. Rozhodně by to mělo být ve 3D, ideálně z vlastního pohledu, abychom využili námi již dříve vytvořený Insanity Engine (na tomto byl vystavěn Hidden & Dangerous). Ještě však nemáme jasno ani v tom, jestli použijeme vlastní nápad nebo budeme zpracovávat námět někoho jiného," uvedl Michal Bačík.

Ten při prosazování nového týmu Lonely Cat v zahraničí spoléhá nejvíce na zkušenosti, technologie a také na jméno, které jemu a Radkovi Bouzkovi udělal Hidden & Dangerous. "Chceme se prosadit ve světě a myslím si, že předpoklady na to máme. V současné době se snažíme sehnat publishera a připravujeme se na ECTS, kde by mohla nějaká jednání leccos vyřešit a ujasnit, je dokonce možné, že bychom mohli dospět k jisté dohodě. Jména však zatím uvádět nemůžeme," uzavřel Michal s tím, že on ani jeho kolega proti Illusion Softworks ani svým bývalým kolegům necítí žádné antipatie. "Jak říkám, je úplně normální, že lidé přicházejí a zase odcházejí."