Lord of the Rings: The Return of the King

12:00aktualizováno  4. června 10:50
Poslední Pán Prstenů na GBA vychází ze zažitého konceptu předchozího dílu, který koření několika přísadami vycházejícími z licence Návratu Krále. Jestliže jste si Dvě Věže v GBA provedení oblíbili, spokojenost bude zaručena!

The Lord of the Rings: The Return of the King Historicky první GBA hru na motivy filmové trilogie Pána Prstenů jsem recenzovali již na začátku minulého roku. Převedení druhé části filmu se tvůrcům kupodivu docela povedlo a tak i příznivci malé konzole od Nintenda se mohli v přímočaré, ale zábavné mlátičce s jistými RPG prvky dosyta vydovádět. Jenže za tu dobu jsme již všichni zajisté rovnou několikrát zhlédli konečnou část filmového spektáklu, k němuž byla vyrobena právě recenzovaná hra.

Videoherní Návrat Krále je velmi podobný předchozímu dílu a dá se říci, že kromě několika málo aditiv a drobností nabízí nové pouze lokace a dějové pozadí poplatné poslednímu z filmové trilogie. Je to špatné i dobré najednou, protože se sice ničeho nového nedočkáte, zato se budete bavit minimálně stejně dobře jako u předchůdce. Také Návrat Krále začíná ještě v předchozím filmu a po několika levelech plynule přechází do třetího dílu. Oproti předchůdci nabízí Návrat Krále daleko lépe navržené reálné úrovně z filmu pro každý z osmi originálně dabovaných charakterů na výběr. Když totiž budete hrát za elfku Eowyn, nebo za půlčíka Froda, vaše cesta bude odlišná od putování bojovníků Aragorna, nebo Legolase.

Při všudypřítomných soubojích je nutné míti stále na paměti míru schopností té které postavy.

Tato zajímavá featurka přináší spolu s rozmanitými dovednostmi a odlišnými způsoby bojování každé postavy zpestřující prvek a motivaci pro opakované hraní. I když není GBA varianta tolik graficky ani hratelně vymakaná jako její dospělejší bratříčkové na The Lord of the Rings: The Return of the King nextgen konzolích, stejně jako předchozí dobrodružství umí nabídnout plnou náruč akce v autentických prostředích v klasické, ale detailní izometrické perspektivě.

Při všudypřítomných soubojích je nutné míti stále na paměti míru schopností té které postavy. S Legolasem logicky moc neuspějete v blízkém boji jako s Aragornem, nicméně ostřelování šípy na dálku se jeví v tomto smyslu poněkud lepší alternativou. Tyto rozdílné schopnosti každé postavy nutí hráče přemýšlet jak co nejúčinněji bojovat, protože holé plácání do tlačítek postup kupředu nezajistí.

Náhled na dění i grafické provedení zůstalo stejné jako v předešlém dílu, ovšem modernizaci prodělaly animace postav a na displeji najednou pobíhá více skřetů než ve Dvou Věžích. Podobně je převzaté i vybavování charakterů mnoha rozličnými zbraněmi a předměty, které se skrytě povalují po oblastech. Jistý vývoj prodělal i pokročilý zkušenostní systém, kdy počet schopností a dovedností jednotlivých postav citelně stoupl, tudíž vás pečlivé rozdělování zkušenostních bodů za vyhrané bitvy a průchod hrou zaměstná daleko více než dříve.

Návrat Krále je další skvěle provedenou GBA hrou ze světa filmového Pána Prstenů a neměl by chybět v žádné sbírce Tolkienova fanouška s malým Game Boyem v kapse.

The Lord of the Rings: The Return of the King Překvapilo nás ale špičkové provedení vodní hladiny, která se krásně zrcadlí a čeří při každém průchodu přes ni! Kooperativní multivitamín je zpestřen o možnost procházení úrovní s vlastními, vycvičenými charaktery, které si každý z dvojice hráčů předtím „vypiplal“ v singleplayeru. Jestliže vlastníte i GameCube, jistě vám přijde vhod podpora propojení obou konzolí s odměnou v podobě zpřístupnění jinak nedostupných bonusů.

Jelikož je Návrat Krále, až na shora vyjmenované odlišnosti, jinak prakticky totožný s předchozím dílem, odkazuji zvídavější čtenáře právě na jeho recenzi. I přes tento očekávaný fakt je ale Návrat Krále další skvěle provedenou GBA hrou ze světa filmového Pána Prstenů a spolu s předešlými Dvěma Věžemi by neměl chybět v žádné sbírce Tolkienova fanouška s malým Game Boyem v kapse.

Síla značky

Není to tak dávno, co knihy J.R.R. Tolkiena znalo jen pár fantasy nadšenců. A je to ještě méně dávno, co se v hollywoodské produkci začal točit první z velkolepých bijáků podle knih o Pánu Prstenů, který byl následován dalšími dvěma díly. Z téměř undergroundové záležitosti se tak doslova přes noc stal celosvětový fenomén a zároveň tedy i velice silný protředek k získání obrovských zisků. Není proto divu, že po značce Lord of the Rings bleskurychle sáhli marketingoví specialisté os Electronic Arts, čehož výsledkem je dnes již velmi slušná zásoba LotR videoher. Jak by ale asi tyto tituly mezi hráči uspěly před takovými deseti lety?

The Lord of the Rings: The Return of the King
Výrobce/Distributor Griptonite Games / Electronic Arts
Verdikt: Stejná jako předchůdce, nicméně stále stejně dobře hratelná videoherní verze posledního filmu trilogie.