Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Lords of Everquest - dojmy

  12:00
Blizzardi připravují podle úspěšné strategické série WarCraft onlinovku, s Lords of Everquest to je přesně opačně. Nejdřív MMORPG, nyní strategie - zatím si můžete přečíst naše první dojmy. Recenze je v přípavě.

Lords of Everquest Udělat podle světa úspěšného MMORPG EverQuest strategii v reálném čase byl poměrně chytrý nápad. Tvůrci nemusejí od začátku vymýšlet nový svět, prostředí, ba ani potvory a příběhy – čerpají totiž z vlastní rozsáhlé mytologie již fungujícího prostředí. Lords of EverQuest ale podle posledních trendů chtějí nabídnout víc než jen "klasickou" real-time strategii a tak se do hry zakomponovaly regulérní základy RPG prvků. Pokud můžeme porovnávat s dosud vyšlou produkcí, nabízí se přímo WarCraft 3. Mimochodem, nalezneme zde i další paralely: Blizzard nejdříve vytvořil úspěšnou sérii WarCraft, podle které nyní vytváří MMORPG World of WarCraft (vše o hře).

První na řadu přichází výuková mise, která nám vysvětluje, že hybným motorem hry je hrdina – v podání hry Lord. Hrdina se tváří jako obyčejná jednotka, nicméně prohlédneme-li si ji důkladněji, zjistíme, že máme tu čest s nejsilnější jednotkou ve hře. Hrdinu navíc obklopuje aura, která pomáhá přátelským jednotkám v Lords of Everquest dosahu a negativně se projevuje u těch nepřátelských. U jednotek je zajímavé – a v tomto ohledu šli tvůrci ještě dál než WarCraft III – že každá, ale úplně každá jednotka se bojem zoceluje a sbírá zkušenosti. Statistiky indikující poškození, rezistenci proti magii a podobně se nezobrazují ve formě čísel, ale slovního hodnocení (GREAT, FAIR...). Specifičnost jednotek zajišťují rozličné unikátní dovednosti a inventář (pro každou jednotku zvlášť), kam se ukládají nalezené svitky a artefakty. Ty pak samozřejmě mohou navýšit některé z atributů.

Herní rozhraní mě zprvu nepříjemně překvapilo velkým množstvím někdy i prázdných tabulek, čímž byl výřez obrazovky podstatně redukován. Naštěstí i tvůrci pochopili a přišli se zajímavou možností: s okénky si hráč může libovolně posouvat po obrazovce a pokud se mu zdá nějaké zbytečné, dokonce jej lze zavřít. Připadá vám zobrazování portrétu jednotky zbytečné? Fajn, stačí jednou kliknout a zmizí. Nebo byste jej raději viděli v horní části obrazovky? Fajn, přesuňte si jej dle libosti. Zkrátka – herní interface si můžeme Lords of Everquest uspořádat zcela podle svého. Interakce s prostředím je jednoduchá, stačí klikat myší pro pohyb případně vybírat ikonky kouzel či budov. Management surovin a výstavba základny se omezuje na opravdu nezbytné minimum. Těží se platina, kterou za stranu Shadowrealm přenášejí pavouci. Pro budovy stačí vybrat cílové místo, k výrobě nejsou potřeba ani dělníci, protože se staví samy. Máme zde klasický strom zákonitostí, čili nemůžeš postavit tohle a tohle dokud nepostavíš tohle.

Herní prostředí vypadá na první pohled sympaticky a detailně, navíc si lze rotovat kamerou a přibližovat / oddalovat scénu. Pohyb postaviček mi připadá, neříkám špatný, ale takový skákavý. Charakter krajiny odpovídá tomu, co důvěrně známé z tolikrát zmíněného WarCrafta III – máme mapu, kterou okupuje hromada podružných skupinek chránících na svých stanovištích svitky a artefakty. Dle předpokladu se více než vyplatí tyto skupinky vybíjet, protože si tím zvyšujeme úroveň vlastních jednotek. A to se při přípravě útoku na Lords of Everquest oponenta hodí. Jednu výtku bych měl k soubojům, protože pokud proti sobě bojují dvě stejné frakce, vzniká na obrazovce docela slušný chaos. Ve změti jednotek se vcelku těžko vyznává, což v případě použití kouzla situaci nijak neusnadňuje. Naštěstí se u jednotek používají jejich dovednosti povětšinou automaticky.

A na co se můžeme těšit v plné verzi? Tři různé strany, patnáct od sebe odlišných hrdinů, přičemž herní dobu autoři udávají slušných 75 hodin. Uvidíme. Podstatnou část však tvoří hra více hráčů – stačí se připojit k netu, vybrat nebo založit hru a zápasit až proti jedenácti protivníkům. Na druhou stranu mám ze hry rozporuplný pocit – protože téměř to samé nabízí WarCraft III, akorát že v některých směrech možná i lépe. U Lords of EverQuest můžu zatím pochválit rozmanitost bytostí, systém získávání zkušeností pro všechny jednotky a pohledné herní scenerie. Mnoho důležitých drobností se do finální verze jistě odladí, poněvadž například první demoverze vyšla znovu a přepracovaná. A další budou následovat.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...