Lords of the Fallen

Lords of the Fallen | foto: Bandai Namco

Cesta k vykoupení hříchů je v Lords of the Fallen brutální

  • 0
Odsouzený zločinec se vydává na cestu ke spasení, pouť je to však překvapivě krvavá. V Lords of the Fallen totiž na svět zaútočí armáda dávno zapomenutého boha. A ústřední postava hry se společně se svým mentorem Kaslem pokusí válku zastavit.

Kromě pozemských prostředí se v titulu vydáte i do démonické dimenze a nepřátelé vaše dovednosti otestují beze zbytku. Lords of the Fallen sice obsahují děj, podle tvůrců je však důležitá především učící křivka hráče. Tedy cesta od nováčka k ošlehanému veteránovi, který dokáže čelit i absurdním výzvám.

Herně tedy počin připomíná titul Dark Souls a vývojáři se tomuto srovnání nijak nebrání. Hlavním prvkem jsou obtížné souboje plné rozličných kombinací s důrazem na přesné načasování útoků a obrany.

Hrát lze za trojici povolání, která určuje výbavu. Na výběr je válečník, zloděj a léčitel. Titul však slibuje volnost v kombinaci dovedností a výbavy v rámci jednotlivých specializací.

Demo na herním veletrhu E3 působilo poněkud těžkopádně a bylo plné technických chyb. Přesto však naznačilo, že by Lords of the Fallen mohli být výtečným titulem.

Lords of the Fallen

Postava pro souboje používá ukazatel energie sdílený pro útoky i úskoky. Každý krok je proto třeba pečlivě vážit, souboje jsou nicméně svižné a rozhodovat se musíte bleskurychle. Ovládání však mělo zpoždění, což u rozmáchlých útoků bylo pochopitelné. U pohybu to ale obtěžovalo.

Útoků je k dispozici více typů a jejich volba závisí na konkrétní situaci. V demu bylo možné využívat pomalé máchnutí kladivem, se kterým bylo třeba předvídat pozici protivníka zhruba na tři vteřiny dopředu. Útok navíc vytvářel výraznou slabinu a bylo ho možné používat jen na notnou vzdálenost. Jinak monstrum postavu vždy zasáhlo a rozmach tím zrušilo.

Souboje jsou obtížné a řadu z nich zpočátku budete opakovat. Právě v tom však spočívá kouzlo hry, a milovníky výzev by proto mohla potěšit.

Vizuálně hra na veliké obrazovce neoslnila. Grafika totiž vypadala příliš roztaženě a mírně kostičkovaně. Většina ostatních titulů přitom na srovnatelných televizorech působila obstojně. Se stejným problémem se ostatně potýkají i oficiální ukázky ze hry.

Problém představovala i automatická kamera, která při úprku často zamířila přímo do zdi, a nebylo tak vidět zhola nic. Tu však lze upravovat i manuálně a systém se nejspíš do vydání zlepší.

Sečteno a podtrženo, Lords of the Fallen je titul s potenciálem. Vývojáře však ještě čeká kus cesty a otázkou zůstává, jestli ji dokážou překonat. Titul ostatně vzniká ve spolupráci dvou méně známých společností, tedy německých Deck13 Interactive a polských CI Games.

Hra vyjde letos na podzim, a to pro PC, PlayStation 4 i Xbox One.