Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Planet 2 - ze Sibiře do tropů

  0:01aktualizováno  0:01
Do nitra planety EDN III podruhé. S hrdinou beze jména, světem beze sněhu, piráty beze strachu a akcí nikoliv bez nápadu.

Lost Planet 2

Lost Planet 2Jsou to už bezmála tři roky, co se japonské studio Capcom zavázalo k šťastnému partnerství s firmou Microsoft a svlažilo tehdy ještě sotva dospívající Xbox 360 sprškou nezapomenutelných exkluzivních titulů. Hry jako Dead Rising či Lost Planet držely prst na tepu doby a třebaže trpěly svými nedostatky, třebaže našly časem celou řadu přemožitelů, z hlavy hráčů se ani po letech nevykouřily. Není proto divu, že se Capcom o rozvoj těchto dnes už zažitých značek jak se patří stará a na příští rok přichystal svižná pokračování.

A zatímco druhý Dead Rising je stále objektem spíše pro věšteckou kouli, Lost Planet 2 se rýsuje v konturách stále jasnějších. Letošní E3 nabídla přítomným novinářům solidní hratelnou porci, hra je malý krůček od dokončení a, jak se nedávno vyjádřil její producent Jun Takeuchi, v „blízké době“ můžeme očekávat dokonce i hratelnou demoverzi pro širokou veřejnost.

Lost Planet 2Planeta EDN III se během deseti let změnila k nepoznání.

Úvodem je třeba podotknout, že první Lost Planet byl – vzhledem k obvyklé japonské produkci – tak trochu zjevení. Tradiční východní fascinaci v přerostlých broucích z vesmíru ve spojení s japonsky překombinovanou zápletkou suplovala nesmlouvavá pěší i mechanizovaná akce západního střihu a bezprecedentní důraz na kvalitní multiplayer s rozsáhlou komunitní podporou.

Lost Planet 2Výsledkem byla hra, která by mohla, nebýt dílčích nedostatků, směle konkurovat i špičce žánru v čele s Gears of War. Druhý díl má v první řadě odrážet nově nabyté zkušenosti vývojářů na tomto poli akční zábavy, jinak řečeno – osekat nepotřebné a expandovat to, co bylo na první dílu skvělé.

Za oběť těmto úpravám padla osoba hlavního hrdiny Wayna, stejně tak jako jakákoliv osobní motivace k boji. Hráči se nově ujmou role hned několika bojovníků, kteří se budou na obrazovce poctivě střídat tak, jak jim to diktuje rozvolněný proud hlavní zápletky. Styl vyprávění se tak zřetelně inspiroval v sérii Call of Duty a měl by spojit šest zdánlivě nesouvisejících herních linií v jedno velké, vše vysvětlující finále. Spojovacím motivem tak zůstává pouze vzácná planetární surovina, tzv. Termální energie, která se pro svou nepostradatelnost stala ohniskem všeho sváru.

Planeta EDN III se během deseti let, jež od sebe ve vyprávění dělí první a druhý díl, Lost Planet 2změnila k nepoznání. Sníh roztál a ustoupil bujným říčním deltám, džunglím , hustým lesům a futuristickým městským aglomeracím, které by měly poskytnout vítanou změnu fádní šedi sněžných plání a pustých jeskyní prvního dílu. Těžko si představit lepší kulisy pro válečný střet několika frakcí. Vrátí se (kdysi sněžní) piráti, šanci na reparát dostane samozřejmě i rasa přerostlých sarančat Akridů a nově se představí jednotky mocné těžařské korporace NEVEC.

Je-li řeč o Akridech, je nutné zdůraznit jeden základní fakt. Vyrostli. Už v prvním dílu si Capcom nebral v zápolení s ohromnými hmyzími bossy servítky a Lost Planet 2 má v tomto směru postoupit ještě o krok dál. Bossové,kteří tradičně uzavírají závěry jednotlivých epizod, se nafouknou do velikostí srovnatelných snad i s playstationovou legendou Shadow of Colossus a nabídnou mimo jiné i několik jedinečných způsobů vlastní anihilace. Jak milé.

Lost Planet 2Podle slov Juna Takeuchiho bude každý boss zranitelný jinak, zničitelný různými způsoby nebo rovnou jejich kombinací. Obzvlášť sexy se jeví nová možnost přitáhnout se vystřelovacím hákem na záda bossů či rovnou do jejich smrdutých útrob. Vskutku, nešálí vás zrak. Hráči vejdou ústy, na cestě tlustým střevem vystřílí pár zásobníků, zanechají nějakou tu hřejivou výbušninu pro lepší trávení a pak už jen hurá za světlem vetřeleckého řitního otvoru, kde celá podivuhodná cesta bossem končí.

Zmiňme ještě jeden trumf v kapse Capcomu – bohaté možnosti úpravy vzhledu vašich vojáků.

A vůbec. S bitkami s bossy souvisí další důležitý, neřkuli klíčový prvek druhého Lost Planet; a sice kooperativní multiplayer až pro čtyři hráče. Po celou singleplayerovou kampaň doprovází totiž hlavního hrdinu vždy trojice kolegů ve zbrani, o jejichž Lost Planet 2ovládání se stará počítač. Kdykoliv však bude možné nahradit umělou inteligenci trojící kamarádů a celou kampaň si projít hezky ve čtyřech.

V takovém případě přibude k ukazateli života také ukazatel týmové energie. Je-li plný, mohou hráči po úmrtí respawnovat na místě podle svého výběru a pokračovat v boji, čímž přirozeně uberou něco z nastřádané energie. Jakmile se ale ukazatel vybije, mrtvý hráč je zkrátka mrtvý hráč a v boji dál pokračovat nemůže.

Ukazatel bude možné nabíjet ekvilibristickými kousky a plněním speciálních úkolů – například právě v boji s bossy. Právě v konfrontaci s těmito obry ponejvíc vyvstanou široké možnosti kooperace, kdy si každý ze skupiny může svého Gargantuu podat jinak. Jeden hráč řádí jako kovboj na zádech příšery, druhý ji zasypává sprškou raket z nedalekého skalního převisu, třetí prodělává voňavou proceduru cesty tračníkem a čtvrtý poskytuje palebné krytí z Vital Suit – bojového robota.

Lost Planet 2Ani bojová technika se tu totiž neztratí. Mechové hlásí návrat a spolu s ním i celou řadu vylepšení (mimo jiné i několikamístné stroje, které uvezou více hráčů najednou), objeví se také přenosné energetické štíty jako zajímavý strategický element v boji zblízka (jeden hráč střílí, druhý poskytuje krytí) a celkově až třikrát více zbraní a bojové techniky, než v prvním díle.

A protože veškerá technika na planetě EDN III je živa z termální energie, opět bude její získávání klíčovou náplní práce. Nebude už sice třeba k samotnému přežití jako dřív (chválíme, tohle nám v jedničce trhalo žíly), svou roli však sehraje v udržování funkčnosti mechů, zbraní a jiných strategických zařízení.Drobné změny doznalo také ovládání – vedle výrazně svižnějšího pohybu se objeví tlačítko pro sprint, které v prvním dílu tolik chybělo.

Závěrem pak zmiňme ještě jeden trumf v kapse Capcomu – bohaté možnosti úpravy vzhledu vašich vojáků. K obrazu svému bude možné přizpůsobit pohlaví, gesta, Lost Planet 2obličej, váhovou kategorii, oblečení od pokrývky hlavy až po barvu kalhot, zbraně a jejich přídavné moduly a bojovou výbavu vůbec.S postupem po levelovacím žebříčku se navíc odemknou nové a nové možnosti, takže svůj vzhled a bojovou třídu si snad vybere opravdu každý. Vždyť na E3 se vedle sebe proháněla anorektická děvčata v bikinách a stokiloví hromotluci v růžovém neoprénu.

Co se multiplayeru až pro 16 hráčů týče, vrátí se všechny herní módy z první Lost Planet i přídavku Lost Colonies. Počet nových map by měl více méně odpovídat porci z prvního dílu. Naneštěstí – limitem vývojářů není samo nebe, nýbrž prachsprostě přízemní kapacita disku DVD.

Nedávno se rovněž podařilo rozklíčovat otázku, na jakých systémech se nakonec Lost Planet 2 objeví. Oficiální představení hry se letos v únoru odehrálo exkluzivně na konzoli Xbox 360 a veškerá slova vývojářů dávala tušit, že se vývoj soustředí skutečně pouze na PC a konzoli firmy Microsoft. Na E3 se však druhá Lost Planet objevila i v line-upu Sony, a tak se snad epického střetnutí s brouky dočkáme na všech herních systémech – jestli současně, to zůstává otázkou i nadále. Chytřejší snad budeme letos v zimě.

Autor:




Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.