Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

LOTR: The Battle For Middle Earth

  12:00
Filmová trilogie Pána Prstenů sice dospěla k svému závěru, nicméně nejen proto by hráči měli nyní zaostřit spíše na tuto monumentálně vyhlížející strategii, s níž si ve světě Středozemě užijí bojů, co hrdlo ráčí. Na co se máme těšit?

LOTR: The Battle For Middle Earth S tím jak se blíží očekávaný závěr filmové trilogie jsou lidé čím dál tím nervóznější a natěšenější, jak to s jejich oblíbenými hrdiny nakonec dopadne, i když je to vlastně předem jasné. Obrovský úspěch filmů Petera Jacksona rozpoutal doslova davové šílenství po všem, co má v názvu magickou formulku LotR a není tedy divu, že i herní průmysl, pověstný svou současnou provázaností s filmem, zareagoval velmi rychle a my již můžeme prohánět Froda, Gandalfa, Aragorna a další po virtuálních pláních Středozemě. Licenci na hry podle filmu získala firma Electronic Arts a nutno říci, že ji ždíme do poslední kapky. Pro úplnost je třeba dodat, že práva na zpracovávání knižní předlohy má společnost VUGames, která sice nemůže čerpat z designu a specifikací filmu, ale je nad slunce jasné, že se její hry na toto téma svezou s filmovým proudem úplně stejně jako konkurence.

Bohužel, zatím se moc produktů, jak podle filmu, tak i knihy nepovedlo, i když o úplné propadáky, jako v případě jiných přepracování, se nejedná. Každopádně není důvod házet flintu do žita, protože pořád se připravuje a bude připravovat množství titulů, jejichž potenciál sahá značně vysoko. Jedním z nich je rozhodně LOTR: The Battle For Middle Earth The Battle for Middle Earth (dále jen BfME). Jedná se o nedávno ohlášenou RTS, která by měla zaplnit strategickou díru a postavit se čelem konkurenci v podobě vyšlé War of the Ring od Liquidu, tvůrců Battle Realms, což by neměl být takový problém.

Bohužel, na rozdíl od ní se BfME dostane na pulty obchodů nejdříve ve čtvrtém kvartále letošního roku. Zato má ale mnohem větší ambice, které hoši z EA Pacific s trochou štěstí dokáží proměnit v perfektní titul, ne nepodobný toužebně očekávanému Rome: Total War. Zkušenosti by tu rozhodně byly, vždyť větší část tohoto vývojářského celku tvoří bývalí pracovníci slavného Westwoodu. V nedávné době vypustili na trh například skvělé C&C: Generals i s datadiskem Zero Hour. Výchozí pozice jsou tedy více než dobré a my se můžeme v klidu podívat přímo na zoubek The Battle For Middle Earth.

Již podle obrázků můžete jednoduše posoudit, že se bude jednat, alespoň z tohoto hlediska, o cosi výjimečného. Jedním z nejobdivovanějších aspektů filmové předlohy byly dozajista monumentální bitvy, především pak ta u Helmova žlebu. Přesně takových měření sil bychom se měli dočkat i ve hře. Engine není LOTR: The Battle For Middle Earth zcela nový, jedná o notně přetvořený SAGA nástroj, použitý již v Generals. Nyní ale musel být předělán pro potřeby nové hry, která sází především na živé bojovníky a rozlehlé krajiny než na stroje a zástavbou omezená bojiště. Grafika by měla být vážně monumentální s velkým důrazem na detail. Na obrazovce budeme moci mít několik tisíc bojovníků na obou stranách, ale žádný z nich nebude zanedbán. V případě, že si přiblížíte kameru až na jednoho z nich, tak že mu uvidíte do očí, budete se moci kochat vlnícími se vlasy, pulzujícími svaly či ranami utrženými v bitvě. Vypadá to rozhodně moc pěkně, ale otázkou zůstává, nakolik plynulý obraz dokáží vývojáři vytvořit. Podle jejich slov v tom nevidí žádný problém, ale my doporučujeme sehnat si pořádnou sestavu, protože již u Generals byl engine pěkně náročný. Ovšem je nutné dodat, že hra nevyjde dříve než za rok, kdy budeme mít naše miláčky vyzbrojeny nějakým tím gigahertzem navíc. A možná přijde i DirectX 10 (nebo kouzelník – pozn. redakce)!

Velký důraz je při vývoji kladen na hru světla a stínů, jíž známe především z nejrůznějších špionážních akcí, LOTR: The Battle For Middle Earth ovšem ve strategiích hrála, až na výjimky, dosud jen podružný efekt. To by se mělo s příchodem BfME rapidně změnit, protože ve spojení s kvalitním 3D prostředím by se mělo jednat o úchvatnou záležitost, jak z vizuálního, tak herního, lépe řečeno taktického, hlediska. Mike Verdu, hlavní designer hry, dává za příklad dlouhou bitvu s počátkem v poledních hodinách, kdy se ještě slunce odráží v písku a oslepuje svou jasností. V tuto chvíli by si každý nejraději vyšel na procházku do hry, ale lítá vřava, kterou provázejí nesnesitelné skřeky by vás zase vyhnala. Postupně se začne stmívat, až na bojiště padne noc a v rukou bojovníků se objeví krásně plápolající pochodně. Vy si hru můžete přiblížit a dívat se například očima jednoho z vojáků. Nad vašimi hlavami létají ohnivé šípy, plachtí Nazghůlové atd. Prostě boj jako vystřižený z filmu, akorát ho bude možné rozpoutat na počkání a nebude nutné jít do kina.

Vzhledem k tomu, že mají v EA Pacific práva na filmovou předlohu, byla by rozhodně škoda jí nevyužít, a to především z ekonomického pohledu, protože známá prostředí či jednotky přilákají mnohem více kupců, jichž LOTR: The Battle For Middle Earth bude i tak obrovské množství. Nebylo tedy nic jednoduššího než se vydat na Nový Zéland v období, kdy se dotáčel materiál k Návratu krále. Zde autoři navázali spolupráci se soukromou trikovou organizací Petera Jacksona- WETA. Ta jim poskytla nepřeberně materiálů i počítačových technologií, aby hra vypadala v rámci fantasy co možná nejautentičtěji.

Ve hře budou samozřejmě přístupny dvě strany barikády, tedy ti dobří, zastoupeni královskou aliancí Středozemě a ti zlí, což je Mordor. Každá z nich bude mít zcela odlišné jednotky, takže za alianci se dočkáme elfích lučištníků, rohanských rytířů, entů, orlů atd. Mordor kontruje silnými slony, trolly, nazghůly atd. Obecně platí, že hodní vsázejí na kvalitu a zlí na kvantitu, takže za každou ze stran bude třeba vymyslet zcela jinou strategii. Jednotky budou mít své speciální schopnosti. Například enti si mohou utrhnout kus baráku a účinněji jím mlátit. Trollové si pak bez skrupulí vezmou orka a mrští jím s velkou razancí proti nepřátelům. Pravda, v současných strategiích je ve zvyku mít čtyři a více ras, ale pokud se nejedná zrovna o Warcraft 3, tak se až tak moc neliší. Pokud tedy budou správně vyvážené a dobře hratelné, nemáme si nač stěžovat.

LOTR: The Battle For Middle Earth Zajímavě by mělo být řešeno dobývání či naopak bránění hradu nebo jiné pevnosti. Útočník bude mít k dispozici beranidla a katapulty, aby nebyl proti obráncům v takové nevýhodě. Při zásahu hradeb se na nich stojící vojáci rozletí do všech stran. Využití dojdou i žebříky, s jejichž pomocí se dostanou vojáci na hradby, kde pobijí nebezpečné útočníky. Pevnosti by měly být skvěle vymodelovány a boje před či za jejich branami budou dozajista patřit k vrcholům hry.

Jak už je v poslední době ve strategiích zvykem, budou i zde k dispozici hrdinové jako třeba Faramir, Aragorn, Legolas či Gimli. Mordor pak do boje vyšle bezejmenné „prstenové duchy“ či trolly. Tyto postavy budou mít ve hře výsadní postavení. Nejsou totiž jen velmi silní a magicky činí, oni totiž fungují i jako příklad řadovým vojákům. Ty se na ně očividně upínají a např. když hrdina zabije nějakého obtížného protivníka či sešle mocné kouzlo, tak to zvedne morálku všem. Funguje to samozřejmě i naopak. Proto se vyplatí si svého reka chránit a naopak útočit na nepřítelova, protože armáda bez generálského vedení je zde bandou oveček.

LOTR: The Battle For Middle Earth Ovládání by mělo být velice intuitivní, což slýcháme dnes a denně bez valného výsledku. Doufejme, že EA Pacific svůj klenot nijak nepřekomplikují. Zatím je známo jen to, že nejrůznějším tabulkám a menu se z větší části vyhneme. Jednotky by měly být jednoduše ovladatelné ve formacích. Po jednotlivcích to prakticky nemá význam, jelikož jich bude vážně hodně. Na druhou stranu každý jedinec bude důležitý, v boji se bude bít sám za sebe. Velký důraz je také kladen na systém kámen-nůžky-papír, kdy na každou zbraň existuje protizbraň, takže šikovným užíváním i těch nejnižších pohůnků můžete zvítězit nad silným oponentem.

Celkově se mi jeví The Battle for Middle Earth více než zajímavě. Do herního systému sice nepřináší nic zas až tak objevného či nového, ale po technické stránce by se mělo jednat o perfektní produkt. Podaří-li se převést skvělá atmosféra filmů alespoň z poloviny na počítače, máme se na co těšit, jelikož o dobrý pocit ze hry jde především.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...