V úterý jsme vám přinesli interview se šéfredaktorem časopisu Score Tomášem Zvelebilem. Již několikrát předtím jsme informovali, že tento kdysi nejčtenější magazín o počítačových hrách má nemalé problémy finančního charakteru, které se vyřešily až přechodem pod nového vydavatele -Omega Publishing. Vzhledem k tomu, že Score má také určitý dluh vůči svým čtenářům a předplatitelům, ať už jde o hmotné statky či nízkou informovanost, požádali jsme Tomáše Zvelebila, aby zodpověděl několik vámi nejčastěji pokládaných otázek a osvětlil tak čtenářům svého časopisu, co se v něm momentálně děje. Ten však podle tvrzení smluvních partnerů Score v několika zásadních věcech nemluvil pravdu a vznesl vůči nim neoprávněná obvinění.
První výtku vůči někomu jinému měl Tomáš Zvelebil v souvislosti s tiskárnou; podle něj bylo vinou jejího selhání vytištěno Score v mizerné kvalitě na mizerný papír. „Ačkoliv jsme si původně objednali tisk na papír stejně kvalitní jako dříve, tiskárna z nějakého nepochopitelného důvodu nezpracovala správně naše požadavky a vytiskla to takovým způsobem, jaký všichni jistě sami viděli. Přirozeně, že nejsme hloupí, a po této - hořké je slabé slovo - zkušenosti jsme okamžitě změnili tiskárnu,“ zněla Zvelebilova odpověď.
Krátce po vydání rozhovoru se nám však začala ozývat řada lidí, kteří vidí do pozadí časopisu a tito nás informovali o tom, že nešlo o selhání lidského faktoru ani o spiknutí všech temných sil proti Score, ale o několikamilionový dluh ze strany vydavatele Score vůči tiskárně. Tito lidé nám nezávisle na sobě poskytli informaci o tom, že jde údajně o částky ve výši desítek milionů korun, bohužel do uzávěrky tohoto článku se nám nepodařilo tuto informaci i přes veškerou snahu ověřit.
Dalším subjektem, který se Zvelebilovým vysvětlením problému v našem interview zásadně nesouhlasil, byla A.L.L. Productions s.r.o., společnost, která má na starosti předplatné časopisu Score pro Českou republiku. „Problém předplatitelů nás samozřejmě velice tíží a v současné době už jej několik týdnů intenzivně řešíme, mimo jiné i tím, že zřejmě dojde k výměně distribuční společnosti. Až dosud jsme předplatné zajišťovali prostřednictvím jedné firmy, která nedobře plnila smluvně dohodnuté podmínky a ještě navíc - a to nás osobně štve nejvíc - se přehlíživě a arogantně chovala ke stěžujícím si předplatitelům Score.“ řekl na její adresu Zvelebil, který při té příležitosti zmínil, že A.L.L. Productions má také svůj podíl na nedodání hardwarových bonusů v podobě optických myší, neboť vydavateli Score nezaplatila peníze navíc nad rámec dohody tak, aby tento mohl myši zajistit.
Zvelebilovo tvrzení rezolutně popírá bývalý šéfredaktor Score Andrej Anastasov, který i po svém odchodu z časopisu udržuje styky s jeho bývalým vydavatelem Oldřichem Hejtmánkem. „Cílem akce bylo pochopitelně zvednout hodnotu firmy před prodejem. Ta podle mých informací přilákala několik tisíc předplatitelů a pokud by se povedl záměr bývalých majitelů Art Consultingu a sice, že by peníze za předplatné šly okamžitě do jejich kapsy, získali by ještě před prodejem nemalou finanční sumu, kterou by si zahojili rány způsobené tunelářem Elfmarkem, bývalým ředitelem Art Consultingu, který firmu připravil o miliony korun,“ vysvětlil Anastasov.
Jeho slova zapadala do mozaiky informací získaných od majitele A.L.L. Productions s.r.o. Tomáše Klusáčka, ten si však po telefonickém rozhovoru s Tomášem Zvelebilem a současným vydavatelem Score panem Kalinou nepřál, abychom jej v tomto článku citovali. Včera večer nám nicméně potvrdil, že v souvislosti s nabídkou předplatného s hardwarovým bonusem v podobě Microsoft IntelliMouse zaznamenali velký nárůst předplatitelů a dodal, že jej vzápětí poté kontaktoval vydavatel Score, který jej požádal, aby převedl všechny peníze za předplatné na jeho účet, což však neučinil. Od Tomáše Klusáčka jsme se dále dozvěděli, že Art Consulting má vůči jeho firmě dluh ve výši několika stovek tisíc korun.
Ačkoliv si pan Klusáček nepřál, abychom jej v tomto článku citovali, rozhodli jsme se od něj získané informace použít k objektivnějšímu vysvětlení současné situace kolem Score, kdy jeho šéfredaktor namísto férového informování svých čtenářů spíše mlží či zastírá pravdu. „Přesně tohle chování je důvod, proč Zvelebila tunelář Elfmark do Score najmul. Zvelebil vždycky řekne to, co se po něm chce a jeho jedinou úlohou je zatloukat, zatloukat a papouškovat šéfy. Netvrdím, že já, ICE nebo třeba Kája Papík a jiní šéfredaktoři Score jsme paragony bezchybnosti, ale jedno jsme měli společné - se svými čtenáři jsme vždy jednali na rovinu. Odmítali jsme hrát roli bezpáteřních lhářů, roli, kterou Zvelebil s radostí přijímá, kdykoli k tomu má příležitost, a proto jsme také jeden po druhém byli z Art Consultingu postupně odejiti. Výrokům Tomáše Zvelebila v jeho rozhovoru se tedy není proč divit - Zvelebil nejdřív lhal pro Art Consulting, nyní lže pro někoho jiného,“ popsal Andrej Anastasov.
Tuto mozaiku stejně jako celý článek je asi nejlepší uzavřít jejím posledním dílem. Tím budiž události včerejšího večera, kdy mě po mém prvním telefonátu s panem Klusáčkem kontaktoval Tomáš Zvelebil s tím, že si nepřeje, abychom na BonusWebu v tomto článku zveřejnili stanovisko druhé strany, která se Zvelebilovým útokům vedeným v rozhovoru pochopitelně bránila. Při té příležitosti mě pak požádal, abych stáhnul náš úterní rozhovor a když jsem toto odmítnul, chtěl alespoň vypustit pasáž, v níž se vyjadřuje o „problémech s distribucí A.L.L. Productions“. V závěru telefonátu pak dodal, že si zveřejnění tohoto článku nepřeje ani pan Klusáček, majitel A.L.L. Productions, který mi posléze volal a jeho slova potvrdil. Je však více než jisté, že na jeho rozhodnutí měly vliv také telefonáty se současným vydavatelem Score panem Kalinou a šéfredaktorem Tomášem Zvelebilem, které se odehrály v době mezi mým prvním rozhovorem s panem Klusáčkem a zveřejněním tohoto článku. Důkazů, že šéfredaktor Score Tomáš Zvelebil nemluví pravdu, tak přibývá.
PS: Dopis, který je přiložen u tohoto článku, jsme dostali na naši žádost faxem od pana Klusáčka a pokud jste předplatitelé Score, měli byste jej najít ve svém výtisku i vy. Dočtete se v něm totiž, jak můžete postupovat v případě, že jste nedostali svůj bonus k předplatnému. V tom se však nic o alternativním výběru bonusu nepíše, můžete si pouze nechat vrátit peníze za zbývající přeplacená čísla či se spokojit s jedním číslem Score navíc, páně Zvelebilovy sliby předplatitelům tak opět vyzněly naprázdno.