Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci české adventury Machinarium prodali přes 4 miliony kopií

  12:23aktualizováno  12:23
Největší příjmy z prodeje titulu Machinarium vygenerovali počítačoví hráči. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že 49 % obratu tvůrci získali právě od majitelů PC. Nutno však dodat, že je hra na PC dostupná nejdéle a mobilní platformy jsou s 44 % v těsném závěsu.

Machinarium

Česká hra Machinarium prodala více než 4 miliony kusů a téměř třetina příjmů vývojářům plynula z jejich vlastního webu. Zároveň se na něm prodalo pouze 8 % kopií. Podle tvůrců totiž hry přes jejich web kupují lidé, kteří nečekají na slevové akce.

Machinarium je na trhu od roku 2009, kdy vyšlo pro Windows, Mac i Linux. V roce 2011 následovala verze pro iPad i BlackBerry a o rok později přibyla ještě podpora Androidu. Valná většina (72 %) z příjmů v rámci mobilních platforem však vývojářům plynula z iOS. Android oproti tomu přinesl 25 %.

Vůbec nejvíce kusů se prodalo v rámci zvýhodněných balíků her Humble Bundle (35 %), na druhém místě jsou prodeje na Steamu (26 %) a na třetím Mac App Store s 13 %.

Prodejní statistiky Machinaria

Prodejní statistiky Machinaria

V příjmu podle zemí Česká republika vůbec nefiguruje, je totiž zahrnutá do obecné kategorie „zbytek Evropy“ s 17 %. Největší obrat vygenerovali lidé ze Spojených států (35 %), v rámci jednotlivých zemí pak stojí za zmínku Británie s 10 % a Německo i Rusko s 8 %.

Autoři titulu navíc letos vydali hru Samorost 3, kterou jsme v Bonuswebu hodnotili obstojnými 80 %. Jan Srp o ní napsal: „Bytostně se mi příčí kýčovité fráze jako ‚pohlazení po duši‘ či ‚zahřátí u srdíčka‘, ale pravdou je, že Samorost se člověka dotýká na místech, kam se ostatní počítačové hry moc často nedostanou.“ (čtěte recenzi)

Samorost 3 se po vydání objevil na prvním místě v prodejích na Steamu. Šéf vývojářů Jakub Dvorský však pro Bonusweb upřesnil, že se žebříčky zobrazují regionálně a pravděpodobně tedy zahrnují jen střední Evropu.

Dvorský zároveň v rámci dubnového rozhovoru vyvrátil, že by firma pracovala na pokračování Machinaria (celý rozhovor čtěte zde).

Autor:




Nejčtenější

WipEout: Omega Collection
Ohlášený soundtrack k WipEoutu vám vylepší pátek

Sony zveřejnilo soundtrack k futuristickým závodům Wipeout, který potěší všechny milovníky elektronické hudby.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.