Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci české adventury Machinarium prodali přes 4 miliony kopií

  12:23aktualizováno  12:23
Největší příjmy z prodeje titulu Machinarium vygenerovali počítačoví hráči. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že 49 % obratu tvůrci získali právě od majitelů PC. Nutno však dodat, že je hra na PC dostupná nejdéle a mobilní platformy jsou s 44 % v těsném závěsu.

Machinarium

Česká hra Machinarium prodala více než 4 miliony kusů a téměř třetina příjmů vývojářům plynula z jejich vlastního webu. Zároveň se na něm prodalo pouze 8 % kopií. Podle tvůrců totiž hry přes jejich web kupují lidé, kteří nečekají na slevové akce.

Machinarium je na trhu od roku 2009, kdy vyšlo pro Windows, Mac i Linux. V roce 2011 následovala verze pro iPad i BlackBerry a o rok později přibyla ještě podpora Androidu. Valná většina (72 %) z příjmů v rámci mobilních platforem však vývojářům plynula z iOS. Android oproti tomu přinesl 25 %.

Vůbec nejvíce kusů se prodalo v rámci zvýhodněných balíků her Humble Bundle (35 %), na druhém místě jsou prodeje na Steamu (26 %) a na třetím Mac App Store s 13 %.

Prodejní statistiky Machinaria

Prodejní statistiky Machinaria

V příjmu podle zemí Česká republika vůbec nefiguruje, je totiž zahrnutá do obecné kategorie „zbytek Evropy“ s 17 %. Největší obrat vygenerovali lidé ze Spojených států (35 %), v rámci jednotlivých zemí pak stojí za zmínku Británie s 10 % a Německo i Rusko s 8 %.

Autoři titulu navíc letos vydali hru Samorost 3, kterou jsme v Bonuswebu hodnotili obstojnými 80 %. Jan Srp o ní napsal: „Bytostně se mi příčí kýčovité fráze jako ‚pohlazení po duši‘ či ‚zahřátí u srdíčka‘, ale pravdou je, že Samorost se člověka dotýká na místech, kam se ostatní počítačové hry moc často nedostanou.“ (čtěte recenzi)

Samorost 3 se po vydání objevil na prvním místě v prodejích na Steamu. Šéf vývojářů Jakub Dvorský však pro Bonusweb upřesnil, že se žebříčky zobrazují regionálně a pravděpodobně tedy zahrnují jen střední Evropu.

Dvorský zároveň v rámci dubnového rozhovoru vyvrátil, že by firma pracovala na pokračování Machinaria (celý rozhovor čtěte zde).

Autor:




Nejčtenější

Pillars of Eternity II: Deadfire
Spanilá jízda Pillars of Eternity 2 pokračuje. Hra vybrala 110 milionů

Ačkoliv Pillars of Eternity patřilo mezi nejúspěšnější hry na Kickstarteru, druhý díl v komunitním financování vybral ještě více. Číslovka na serveru Fig se...  celý článek

ARK: Survival Evolved
Tvůrci modifikací mají šanci získat 100 tisíc měsíčně

Autoři hry Ark: Survival Evolved chtějí podporovat nejnadějnější komunitní vývojáře. Patnácti lidem tak každý měsíc zaplatí čtyři tisíce dolarů, tedy v...  celý článek

Square Jump City
Z české kuchyně: V Square Jump City musíte správně reagovat na barvy

Square Jump City je na první pohled klasická skákačka. Zajímavá je ovšem v tom, že hráč musí správně měnit barvy svého hrdiny, aby korespondovala s barvou...  celý článek

Horizon: Zero Dawn (PS4)
Streamovací služba Twitch na jaře začne prodávat hry

Streameři získají další způsob, jak navýšit své příjmy. Server Twitch totiž své služby rozšíří o prodej her a stahovatelného obsahu. A ten půjde nakoupit přímo...  celý článek

Battlefield 1
Získat tajný prvek v Battlefieldu? Možná to nedokážete ani s návodem

Ve střílečce Battlefield 1 je možné objevit bonusovou psí známku, ale její získání je nezvykle složité. Na rozdíl od většiny skrytých prvků totiž nestačí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.