Machinarium

Machinarium

Tvůrci české adventury Machinarium prodali přes 4 miliony kopií

  • 1
Největší příjmy z prodeje titulu Machinarium vygenerovali počítačoví hráči. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že 49 % obratu tvůrci získali právě od majitelů PC. Nutno však dodat, že je hra na PC dostupná nejdéle a mobilní platformy jsou s 44 % v těsném závěsu.

Česká hra Machinarium prodala více než 4 miliony kusů a téměř třetina příjmů vývojářům plynula z jejich vlastního webu. Zároveň se na něm prodalo pouze 8 % kopií. Podle tvůrců totiž hry přes jejich web kupují lidé, kteří nečekají na slevové akce.

Machinarium je na trhu od roku 2009, kdy vyšlo pro Windows, Mac i Linux. V roce 2011 následovala verze pro iPad i BlackBerry a o rok později přibyla ještě podpora Androidu. Valná většina (72 %) z příjmů v rámci mobilních platforem však vývojářům plynula z iOS. Android oproti tomu přinesl 25 %.

Vůbec nejvíce kusů se prodalo v rámci zvýhodněných balíků her Humble Bundle (35 %), na druhém místě jsou prodeje na Steamu (26 %) a na třetím Mac App Store s 13 %.

Prodejní statistiky Machinaria

V příjmu podle zemí Česká republika vůbec nefiguruje, je totiž zahrnutá do obecné kategorie „zbytek Evropy“ s 17 %. Největší obrat vygenerovali lidé ze Spojených států (35 %), v rámci jednotlivých zemí pak stojí za zmínku Británie s 10 % a Německo i Rusko s 8 %.

Autoři titulu navíc letos vydali hru Samorost 3, kterou jsme v Bonuswebu hodnotili obstojnými 80 %. Jan Srp o ní napsal: „Bytostně se mi příčí kýčovité fráze jako ‚pohlazení po duši‘ či ‚zahřátí u srdíčka‘, ale pravdou je, že Samorost se člověka dotýká na místech, kam se ostatní počítačové hry moc často nedostanou.“ (čtěte recenzi)

Samorost 3 se po vydání objevil na prvním místě v prodejích na Steamu. Šéf vývojářů Jakub Dvorský však pro Bonusweb upřesnil, že se žebříčky zobrazují regionálně a pravděpodobně tedy zahrnují jen střední Evropu.

Dvorský zároveň v rámci dubnového rozhovoru vyvrátil, že by firma pracovala na pokračování Machinaria (celý rozhovor čtěte zde).