Machinima, aneb jak ze hry udělat film

Machinima, aneb jak ze hry udělat film
Není pochyb o tom, že filmový a herní průmysl se čím dál více prolínají. Ať už jde o použitá témata, výrobní postupy či technologické prostředky. Ostatně her podle filmů a filmů podle her již bylo, s větším i s menším úspěchem, natočeno několik. Jako příklad dobře poslouží filmy Tomb Raider, Wing Commander, Resident Evil a další. Co se týče her podle filmů, zřejmě nejlepším příkladem budiž právě dokončovaná hra na konzoli PS 2 Lord of The Rings: Two Towers, která čerpá z veleúspěšného filmu režiséra Petera Jacksona. Něco jiného ovšem je udělat film přímo ze hry, za použití jejího enginu, 3D modelů postav, objektů etc. Vždyť například engine z her jako je Quake a Unreal přímo vybízí k tvorbě efektních záběrů. Na rozdíl od skutečného natáčení je totiž režisér schopen pomocí softwarových nástrojů nastavit kameru, zdroj a směr světla jak se mu zachce a může tak mnohem lépe a nesrovnatelně levněji realizovat svoji myšlenku. Tato činnost, které se nejprve věnovalo pouze několik jedinců a jenž se přetransformovala téměř v hnutí se nazývá Machinima a jistě jste se sním setkali v podobě např. videoukázky zachycující průběh hraní různých her. To je však ten nejjednodušší příklad. Mnohé takto vytvořené filmy si totiž z her vezmou skutečně pouze technologii, ale jinak mají vlastní příběh, atmosféru a počítačově vymodelované herce. Založeny byly také profesionální společnosti,jako například Foundation Entertainment, které se tvorbou krátkých filmů zabývají. O přechodu z téměř šest let trvajícího undergroundu svědčí také první ročník vyhlášení nejlepších filmů o které se postarala The Academy of Machinima Arts & Sciences. Pokud vás představa tvorby podobných filmů láká, určitě navštivte tyto stránky, kde se dozvíte vše potřebné o tom jak začít, jaký software používat a hlavně jak ho používat. Nejdůležitější jsou ovšem vlastní nápady bez, kterých jsou i všemocné softwarové nástroje jen souborem jedniček a nul.

Témata: software, Tomb Raider