Maddrax – pilot a krásná barbarka

Znalcům komiksů jistě není jméno Maddrax nikterak cizí. V současné době se připravuje i počítačové zpracování těchto dobrodružství pilota Mathewa Draxe, jenž se ocitl v daleké budoucnosti a spojil svůj osud s jedním barbarským kmenem. Jak bude jeho putování postapokalyptickou krajinou vypadat?

MaddraxStalo se dobře zavedeným zvykem hledat náměty na počítačové hry v komiksových sériích. A to nejen v těch, kde se to hemží kryptonitem, pavoučími muži nebo mluvícími kačery - populární mezi vývojáři jsou i takové kreslené příběhy, o nichž ví sice jen málokdo, zato se však mohou pyšnit přídomkem „kultovní“. Přesně takový si vybrala za základ pro svou novou hru společnost Soft Enterprises. Rozhodla se totiž, že na monitory počítačů převede německý komiks Maddrax. Ačkoliv jej můžete sehnat i v české mutaci, asi nebude od věci vám trošku nastínit, o co v této pohádce pro dospělé vlastně jde.

Píše se rok 2516 a tvář Země je trošku jiná, než by se dalo očekávat. Marně byste hledali mrakodrapy, ultrarychlá vznášedla či teleporty, jimiž budoucnost obohatila díla současných spisovatelů sci-fi. Lidstvo totiž hodilo vědeckotechnický pokrok za hlavu a vrhlo se do hlubin barbarství. Pochopitelně, že ne dobrovolně. Krátce po přelomu milénia, konkrétně roku 2015, se totiž Modrá planeta střetla s obřím meteoritem. Snahy na jeho zlikvidování pomocí raket byly marné a síla dopadu byla tak mohutná, že celou oblohu zastřela těžká mračna a nedostatek slunečního svitu způsobil příchod nové doby ledové. Většina lidí zahynula, zbyly jen malé kmeny roztroušené po těch několika málo místech, které zůstaly obyvatelné.

Maddrax

S jedním z těchto kmenů se setkal kapitán Mathew Drax (alias Maddrax), jenž se roku 2015 účastnil raketového útoku na padající meteorit. Arzenál, který byl tehdy použit, byl natolik ničivý, že ačkoliv nedokázal zlikvidovat padající vesmírnou skálu, otevřel díru v časoprostoru. Tou Drax proletěl – a ocitl se v budoucnosti, kde jeho stíhačka ztroskotala. Společně s kmenem svých zachránců (a hlavně s krasavicí Aruulou) prochází zničenou zemí, bojuje se zmutovanými monstry a zažívá nejedno dobrodružství...

Vývojáři ze Soft Enterprises se rozhodli, že Maddraxe zpracují jako akční adventuru. Střídat by se v ní měly sekvence snímané z vlastního pohledu a ze 3rd person perspektivy, přičemž lze předpokládat, že první jmenovaný by měl být použit v případě, že se pohybujete po svých, druhý jmenovaný pak tehdy, pokud jedete v nějakém vozidle nebo sedíte na zádech obřího „přepravního hmyzu“. Hrát budete moci za dvě postavy – pravděpodobně za samotného Maddraxe a skrovně oděnou Aruulu (proč jde v komiksech barbarství vždy ruku v ruce s nechutí k teplému oblečení?).

Vzhledem k použitému námětu by se mohlo zdátMaddrax, že ve hře budou převažovat akční prvky nad těmi adventurními, ale zveřejněné podrobnosti tomu (naštěstí) příliš neodpovídají. Vaše postava se bude po vzoru RPG neustále vyvíjet a zlepšovat své vlastnosti a na svých cestách potkáte nejedno NPC, které vám pomůže při plnění vašich úkolů. Ty by měly být poměrně zajímavé, neboť na tvorbě příběhu se podílejí i autoři původní komiksové série.

Podle obrázků by šlo usuzovat, že engine a celé technické zpracování bude kvalitní, ale je třeba počítat s tím, že se nejspíš ještě několikrát změní – vydání je totiž zatím naplánováno na začátek roku 2004, a to je přeci jenom docela daleko. Doufejme, že se nám čekání vyplatí a že bude počítačový Maddrax stejně dobrý (a dobrodružný) jako jeho předloha.

PS: Lepší představu o hře si můžete udělat v naší galerii screenshotů.