Děj se odehrává přibližně 50 let v budoucnu po globální klimatické krizi.
Děj se odehrává přibližně 50 let v budoucnu po globální klimatické krizi, která vymazala většinu lidských bytostí z naší planety. Příběh Maelstormu je o tom, jak dvě přežívající lidské frakce musejí čelit nejen zkáze, kterou chystá ta druhá, ale také invazi cizinců hledajících nový domov. První lidská frakce je Ascension (nanebevstoupení), autoritářská skupina (vzniklá ze současné moderní společnosti), které chce znovu postavit planetu na vlastní nohy, ale za použití vlastních vizí, a komu se to nelíbí ... bude odstraněn. Druhá lidská frakce je Remnant (odpadlíci), kterou lze asi nejsnáze popsat jako nezávislé bojovníky, kteří jsou experti na partyzánský styl boje. Druhou rasou, která se během hry objeví jsou Hai-Genti, vodní alieni, kteří chtějí ze Země udělat jedno velké akvárium, kde by samozřejmě vegetili jen oni. Aby hráči nebyli ochuzeni o standardní zbraně známé ze současnosti, je ve většině RTS jedna strana, která je využívá. Vnašem případě jsou to odpadlíci, kteří využívají modifikované současné válečné stroje, ale díky zubu času dosti omšelé. To znamená, že se setkáte s tanky, děly, vrtulníky a další technikou velmi podobnou výzbroji současných armád. Technicky založení Ascension samozřejmě také využívají techniku, ale řádně modifikovanou. Jejich inženýři vytvořili novodobé transformers, takže střední tank se dokáže rychle přeměnit na obrovskou postavu bojovníka, další se dokáže přetvořit do stíhačky, a z na první pohled líného dvounohého stormwalkera (něco jako AT-ST ze StarWars)se může stát během okamžiku hbitý válečník. Různorodost zakončují nezvaní hosté v podobě Hai-Genti, kteří díky genetickému inženýrství umějí ze svých maličkostí vytvořit všechny druhy hrůzostrašných kreatur, a tak se spoléhají především na organické jednotky než na mechaniku.Maelstorm bude obsahovat čtyři dynamické kampaně, které se budou různě prolínat.
Maelstorm bude obsahovat čtyři dynamické kampaně, které se budou různě prolínat, aby nakonec celá hra vyvrcholila finální bitvou o osud planety. První kampaň se odehraje za Remnant, pak následují osudy Ascension, a jako předposlední se pod ukazatelem myši objeví alieni. Poslední akt skloubí vše dohromady. Největší inovací od valné většiny ostatních strategií je dynamická povaha hry, jejíž základ tvoří přetvořování okolního světa. To není jen grafickou finesou, ale i klíčovým prvkem při vytváření strategie. Například exploze dokážou v povrchu vyhloubit pořádný kráter, ten se následně zaplní vodou a může být využit několika způsoby. Hai-Genti musí celý povrch planety přetvořit ve vodu, a tak je každý kousek vítaný, kromě toho slouží i jako zásobování. Lidé naproti tomu umějí vodu zmrazit a znemožnit používání konkrétní oblasti. Nebo jí rozmrazit, to za předpokladu, že se na ledu nacházejí nepřátelské jednotky, které jsou následně celé durch a opětovným zmražením jsou zneškodněny.Grafický engine byl v Perimeter založen na technologii voxelů, což bylo využívané hlavně pro deformaci terénu, ale dnes je tato technologie docela přežitá, takže se autoři vrhli do víru inovace a soustředili se na polygony (ty využívá drtivá většina současných 3D her). Díky tomu je možné si dění na bojišti libovolně přibližovat, oddalovat nebo natáčet. Kromě toho se ke slovu dostává i další nový prvek, kterým je možnost kontrolovat jednu konkrétní jednotku a řídit ji osobně. Maelstorm se tak po svém předchůdci opět hlásí o medaili za inovátorský přístup k RTS žánru. Jak to dopadne ve skutečnosti se uvidí někdy na podzim tohoto roku.