Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec Mafie v Čechách? Vývoj se údajně přesouvá do Kalifornie

  13:05aktualizováno  13:05
Pražská pobočka herního studia 2K Czech končí. Podle oficiálního prohlášení je cílem sloučení "zdrojů". Někteří vývojáři se tak přesouvají do Brna, kde vznikal druhý díl Mafie, a někteří se stěhují do kalifornského města Novato.

Ilustrační obrázek z druhého dílu gangsterky Mafia

Změna prý pomůže integraci 2K Czech s týmy, které za svou práci získaly rozličné herní ceny. "Součástí těchto změn je i úprava počtu zaměstnanců, která vede k eliminaci některých pozic," napsala společnost 2K v prohlášení pro britský magazín Eurogamer.

Podle proslulého novináře, který na serveru Twitter vystupuje pod přezdívkou Superannuation, je však situace komplikovanější. Superannuation totiž naznačuje, že se vývoj neohlášené Mafie 3 mohl přesunout z České republiky právě do Kalifornie.

Tam loni vzniklo nové studio pod vedením producenta Roda Fergussona, kterému se přičítají takřka magické dovednosti v dokončování projektů. Pomohl například vydání pět let vyvíjené střílečky BioShock Infinite a roky pracoval pro společnost Epic Games.

Do Fergussonem vedeného studia se již v minulosti přesunuli někteří přední vývojáři, kteří se dříve podíleli na projektech jako Prey 2, BioShock 2 či Starwars 1313. A podle novináře tam zamířili i lidé z vedoucích pozic v 2K Czech.

Superannuation navíc uvádí, že ho pod rouškou anonymity oslovil informátor. Ten tvrdí, že Mafia 3 již rok vznikala v českém studiu a měla být původně jednou z úvodních her pro konzole nové generace.

Podle novinářových informací však 2K Czech po dokončení Mafie 2 propustila citelný počet zaměstnanců a opětovný nábor pak probíhal pomaleji, než se očekávalo. Od plánů na vydání hry jako úvodního titulu pro konzole nové generace tak vydavatelství brzy opustilo.

Projekt navíc údajně nesplňoval kvalitativní nároky mateřské společnosti, a vývoj tak prý začíná nanovo, a to právě ve Fergussonově studiu.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Další z rubriky

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.