Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je mu šestnáct, hry nikdy nevytvářel, ale teď chce vydat předělávku Mafie

Exkluzivně aktualizováno 
Šestnáctiletý Amit Sharon z Německa se rozhodl, že vytvoří modernizovanou verzi kompletně celé hry Mafia: City of Lost Heaven. Zveřejnil video se záběry z první lokace a v exkluzivním rozhovoru pro Bonusweb přibližuje své ambice i plány.

Nechce hru vytvářet sám, plánuje ji vydávat po částech a hledá k tomu posily. Projekt vzniká za pomoci technologie Unreal Engine 4, dostupný má být zdarma a Amit tvrdí, že ukončení vývoje ze strany původního vydavatele nehrozí.

Jeho verzi Salieriho baru si můžete projít sami, ukázka je totiž volně ke stažení (Bonusweb za obsah souborů neručí). A pokud byste se na projektu chtěli podílet, můžete Amita kontaktovat na e-mailu as.mg42@gmail.com.

Mohl byste vysvětlit, proč modernizujete právě první díl? A proč to nevzniká jako modifikace Mafie 3?
Mafia 2 vypadá skvěle i dnes a její principy jsou stále moderní, proto jsem zvolil první díl. A modifikace Mafie 3 to není, jelikož jsem chtěl udělat projekt, který půjde spustit i bez další hry. A Mafia 3 stejně vznikla na Unreal Enginu 4, nevidím proto v tvorbě modifikace žádný smysl.

Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven
Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven
Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven
Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven

Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven

Když první Mafia vyšla, byl vám rok. Kde se ve vás bere ta láska k tak staré hře?
To je zajímavá otázka. V roce 2010 jsem u kamaráda zkoušel čerstvě vydanou Mafii 2 a do hry se zamiloval. Rodiče mi ji nechtěli koupit a říkali mi, ať si počkám na narozeniny. Otec si ale všiml, že jsem z toho zklamaný a věnoval mi své CD s první Mafií. A tam začala má posedlost starou hrou, která mě vede až k touze ji remasterovat.

Jak striktně se držíte předlohy? Bude to co nejpřesnější kopie, nebo spíše volnější interpretace ve stylu předělávky Half-Lifu známé jako Black Mesa?

Hra má být přesnou replikou, ale s grafikou na úrovni titulů nové generace. Příkladem té přesnosti je má ukázka. Každý jednotlivý prvek ze Salieriho Baru je součástí té demoverze. Dokonce i obrazy na zdech jsou kopií originálu. Vzal jsem například nekvalitní snímek lodě, který v baru visí na zdi, a našel téměř identickou fotografii na stránkách s bezplatnými snímky.

Využijeme ale některé prvky z moderních her s otevřeným světem. Například obchody s oblečením a domy, které slouží jako skrýše (tzv. safe houses).

Jak dlouho vám práce na Salieriho baru trvala a co na tom bylo nejobtížnější?
To je složitá otázka. Úroveň jsem chtěl vytvořit déle než dva roky, ale nikdy jsem neměl trpělivost začít se učit s Unreal Enginem 4. Když jsem se k tomu konečně odhodlal, zabralo mi to zhruba dva a půl měsíce. Byl to můj první projekt a spoustu jsem se toho musel naučit. Nejnáročnější na tom byla naprostá věrnost předloze.

Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven

Zmiňoval jste, že hledáte lidi, kteří vám s projektem pomohou. Kolik lidí potřebujete a jak dlouhý vývoj očekáváte?
Ano, hledám pomoc a sestavil jsem malý tým, ve kterém jsou kromě mě ještě dva 3D modeláři, jeden vývojář (pozn.red.: zřejmě programátor) a jeden člověk, který momentálně studuje engine. Potřebuji každopádně více grafiků a další experty na Unreal Engine 4, aby práce pokračovaly rychleji.

V současné době netušíme, jak dlouho celý vývoj zabere. Ale hru chceme vydávat po částech. Jakmile dokončíme oblast Little Italy, zveřejníme ji jako další demoverzi. A tak to bude i s dalšími částmi města, dokud ho nebudeme mít celé.

Protagonista původní hry Tommy

Protagonista původní hry Tommy

Nebojíte se, že si majitel práv vynutí konec projektu? Spoustě her zdarma se to stalo.
Toho se neobáváme. Právní stránku jsem zkoumal a kontaktoval kvůli tomu firmu 2K Czech. Ale to značku prý nevlastní, protože původní studio již neexistuje. Pokoušíme se však spojit s autorem hry Danielem Vávrou, abychom se ujistili, že máme zelenou.

Jaké pozice v rámci projektu zastáváte?
Starám se o komunikaci s médii a veřejností a pokouším se lidi přesvědčit, aby se k nám připojili. Kromě toho pracuji přímo na enginu hry.

Jaké jsou vaše předchozí zkušenosti s vývojem a grafikou?
Žádné předchozí zkušenosti vlastně nemám. V jedenácti letech jsem se v grafickém programu Maya naučil základy modelování. Ale to je asi tak všechno.

Autor:


Témata: Gmail


Nejčtenější

GWENT: The Witcher Card Game | Cinematic Trailer
Zaklínačova karetní hra Gwent se otevírá veřejnosti

Původně jen minihra ze třetího Zaklínače to dotáhla na samostatný titul. Ode dneška se může do bety karetního Gwentu přihlásit každý, kdo o to projeví zájem.   celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.