Nechce hru vytvářet sám, plánuje ji vydávat po částech a hledá k tomu posily. Projekt vzniká za pomoci technologie Unreal Engine 4, dostupný má být zdarma a Amit tvrdí, že ukončení vývoje ze strany původního vydavatele nehrozí.
Jeho verzi Salieriho baru si můžete projít sami, ukázka je totiž volně ke stažení (Bonusweb za obsah souborů neručí). A pokud byste se na projektu chtěli podílet, můžete Amita kontaktovat na e-mailu as.mg42@gmail.com.
Mohl byste vysvětlit, proč modernizujete právě první díl? A proč to nevzniká jako modifikace Mafie 3?
Mafia 2 vypadá skvěle i dnes a její principy jsou stále moderní, proto jsem zvolil první díl. A modifikace Mafie 3 to není, jelikož jsem chtěl udělat projekt, který půjde spustit i bez další hry. A Mafia 3 stejně vznikla na Unreal Enginu 4, nevidím proto v tvorbě modifikace žádný smysl.
Fandovská předělávka Mafia: City of Lost Heaven
Když první Mafia vyšla, byl vám rok. Kde se ve vás bere ta láska k tak staré hře?
To je zajímavá otázka. V roce 2010 jsem u kamaráda zkoušel čerstvě vydanou Mafii 2 a do hry se zamiloval. Rodiče mi ji nechtěli koupit a říkali mi, ať si počkám na narozeniny. Otec si ale všiml, že jsem z toho zklamaný a věnoval mi své CD s první Mafií. A tam začala má posedlost starou hrou, která mě vede až k touze ji remasterovat.
Jak striktně se držíte předlohy? Bude to co nejpřesnější kopie, nebo spíše volnější interpretace ve stylu předělávky Half-Lifu známé jako Black Mesa?
Hra má být přesnou replikou, ale s grafikou na úrovni titulů nové generace. Příkladem té přesnosti je má ukázka. Každý jednotlivý prvek ze Salieriho Baru je součástí té demoverze. Dokonce i obrazy na zdech jsou kopií originálu. Vzal jsem například nekvalitní snímek lodě, který v baru visí na zdi, a našel téměř identickou fotografii na stránkách s bezplatnými snímky.
Využijeme ale některé prvky z moderních her s otevřeným světem. Například obchody s oblečením a domy, které slouží jako skrýše (tzv. safe houses).
Jak dlouho vám práce na Salieriho baru trvala a co na tom bylo nejobtížnější?
To je složitá otázka. Úroveň jsem chtěl vytvořit déle než dva roky, ale nikdy jsem neměl trpělivost začít se učit s Unreal Enginem 4. Když jsem se k tomu konečně odhodlal, zabralo mi to zhruba dva a půl měsíce. Byl to můj první projekt a spoustu jsem se toho musel naučit. Nejnáročnější na tom byla naprostá věrnost předloze.
Zmiňoval jste, že hledáte lidi, kteří vám s projektem pomohou. Kolik lidí potřebujete a jak dlouhý vývoj očekáváte?
Ano, hledám pomoc a sestavil jsem malý tým, ve kterém jsou kromě mě ještě dva 3D modeláři, jeden vývojář (pozn.red.: zřejmě programátor) a jeden člověk, který momentálně studuje engine. Potřebuji každopádně více grafiků a další experty na Unreal Engine 4, aby práce pokračovaly rychleji.
V současné době netušíme, jak dlouho celý vývoj zabere. Ale hru chceme vydávat po částech. Jakmile dokončíme oblast Little Italy, zveřejníme ji jako další demoverzi. A tak to bude i s dalšími částmi města, dokud ho nebudeme mít celé.
Nebojíte se, že si majitel práv vynutí konec projektu? Spoustě her zdarma se to stalo.
Toho se neobáváme. Právní stránku jsem zkoumal a kontaktoval kvůli tomu firmu 2K Czech. Ale to značku prý nevlastní, protože původní studio již neexistuje. Pokoušíme se však spojit s autorem hry Danielem Vávrou, abychom se ujistili, že máme zelenou.
Jaké pozice v rámci projektu zastáváte?
Starám se o komunikaci s médii a veřejností a pokouším se lidi přesvědčit, aby se k nám připojili. Kromě toho pracuji přímo na enginu hry.
Jaké jsou vaše předchozí zkušenosti s vývojem a grafikou?
Žádné předchozí zkušenosti vlastně nemám. V jedenácti letech jsem se v grafickém programu Maya naučil základy modelování. Ale to je asi tak všechno.