Tak a je to tady zase. Mario stokrát jinak společně s dalšími provařenými postavičkami na nás opětovně útočí ze všech stran a na všech nintenďáckých platformách. K tomu se ještě přifařil jeho brácha Luigi a aby toho nebylo málo, budeme s sebou tahat ještě i baby verze obou kníratých šéfíků. To bude zase nuda. Kolikrát jen jsme si něco v tomhle stylu u některé z Mariových her už řekli? No, mnohokrát. A jak jsme povětšinou dopadli? No, jako dost špatní věštci. Ve velké většině případů se totiž jednalo přinejmenším o poměrně zábavné záležitosti.
Pro pořádně devastující týmový útok to občas chce bystré oko a přesné prsty.
Hra Mario and Luigi: Partners in Time samozřejmě není výjimkou. Navíc se jedná o povedený titul z ranku RPG her japonského střihu, což při jejich relativním nedostatku na nových handheldech potěší o to více. Navíc je hra tohoto stylu naprosto ideální pro přenosné hraní, takže předpoklady úspěchu jsou do jisté míry splněny dříve, než vůbec vytáhnete cartridge z krabičky. To je navíc podpořeno tradičním důrazem Nintenda na kvalitu jejich elitních her, takže výhledy jsou pozitivní.Podtitul Partners in Time naznačuje, že se dočkáme nějakého čachrování s časem, přičemž ve skutečnosti se dočkáme přímo časové turistiky. Ostatně to je taky vysvětlení toho, jak se Mario s Luigim vlastně mohou setkat se sebou samými v ještě plenkovém věku. Hrad princezny Peach a celé její království napadli zuřiví ufoni, ovšem v důsledku probíhajících pokusů s přenosem v čase se objeví časová díra, díky níž se vše zkomplikuje tak, že budete muset každou chvíli časem cestovat tam a zpět, navíc se postupně objeví řada dalších děr, vedoucích do jiných oblastí, no zkrátka skoro detektivní zápletka á la Nintendo :-). Děj jako takový ale není zase až tak důležitý, takže stačí vědět, že je potřeba sesbírat všechny fragmenty kobaltové hvězdy, která byla srdce přístroje na cestování časem. A málem bychom zapomněli, samozřejmě je potřeba zachránit princeznu Peach.
Jak již bylo řečeno, již v prvních fázích celé hry potkají Mario s Luigim své velmi mladé verze, z čehož vyplývá, že drtivou většinu hry chodíte ve čtyřech, což představuje víceméně klasickou RPG družinu, která je navíc okořeněna tím, že velcí nosí malé na zádech. Počet členů vaší skupiny se tak v jistém ohledu sice redukuje na pouhé dva, což ale rozhodně neznamená, že dvojice malých by byla nějakým způsobem méněcenná, do počtu či snad pouze pro efekt. V některých, řekněme exploračně adventurních fázích hry totiž nejenže můžete, ale poměrně často dokonce musíte obě dvojice rozdělit, abyste se dostali dál. Jedná se většinou o prozkoumávání míst, kam velcí nedokáží vyskočit, ale zato tam mohou vysadit prcky, nebo třeba situace, kdy je ke zprůchodnění některého místa postavit každou dvojici na jiné místo mapy, kde se nacházejí kupříkladu aktivační spínače.
Nintendo opět stvořilo výbornou záležitost, která má navíc i dost hloubky.
I v těchto fázích samozřejmě ale potkáváte různé nepřátelské potvory, a proto je potřeba, aby obě dvojice dokázaly bojovat autonomně. Boj je založen na poměrně povedeném tahově realtimovém systému, kdy si klasicky na tahy volíte akci kterou hodláte provést, ale poté ji správným namačkáním příslušných tlačítek můžete ještě zesílit či znásobit. Na včasném stisknutí tlačítka je navíc založen celý systém obrany, kdy je potřeba buď včas vyskočit nebo použít obrannou techniku. To v prvé fázi znamená, že dotyčnému útoku uhnete, ale při ještě přesnějším načasování skoku můžete i v obranné fázi útočící potvoře ubrat něco z jejího zdraví. Vedle klasických útoků jsou zde i různé útoky týmové, které jsou při správném provedení samozřejmě účinnější. Jedná se jak o spolupráci velký+malý, tak i o kooperaci v rámci rovnocenné dvojice. První případ je reprezentován třeba klasickým útokem, při němž skáče daná postavička klasicky po mariovsku protivníkovi na hlavu. Pokud ale zrovna bojujete ve čtyřech a útočíte s Luigim, ten se rozeběhne i s Baby Luigim na zádech a správným načasováním tisknutí tlačítek tak mohou v jednom tahu zaútočit oba. Druhý případ je pak reprezentován situací, kdy jedna z postaviček nakopne směrem k vybranému nepříteli želví krunýř, který se pak odrazí k postavičce druhé a ta jej musí nakopnout odrazem o nepřítele zpátky a tak pořád dál, dokud vám krunýř neuteče. Jeho rychlost se samozřejmě s každým dalším nákopem zvyšuje.
|
Celková hratelnost je příjemně vyvážená tak, že se hra jeví jako téměř dokonalý společník pro cesty středního a delšího dosahu: dá se hrát i po několika málo minutách, ale pokud můžete hře věnovat čas od času řekněme tak souvislou půlhodinku,
|
Mario & Luigi: Partners in Time | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|