Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Marketing Mass Effectu je lživý, stěžoval si hráč u vládního orgánu

aktualizováno 
Nezávislá obchodní organizace v USA potvrdila, že vývojáři Mass Effectu nedodrželi slib. Hráč vystupující pod přezdívkou El_Spiko totiž v Americe podal stížnost u Federální obchodní komise a nevládní organizace Better Business Bureau. A rozpoutal tak diskuzi nad korektností stávajících zakončení Mass Effectu 3.

Mass Effect 3

Vyjádření Federální obchodní komise Bonusweb nemá k dispozici. Nevládní organizace Better Business Bureau, která monitoruje obchod v Americe, však propagaci na svém webu označila za nepravdivou.

"Zažijte počátek, střed i závěr unikátního emocionálního příběhu, kde vaše rozhodnutí zcela ovlivňují zážitek (ze hry) a (mají) následky," píše se například na webu Masseffect.com.

Mass Effect

Mass Effect je sci-fi série her na hrdiny, ve které se klade důraz na individuální příběh každého z hráčů. Sérii v březnu uzavřel třetí díl, který od Bonuswebu získal hodnocení 75 % (čtete recenzi).

Mass Effect 3

Mass Effect 3

A organizace Better Business Bureau v reakci na toto prohlášení potvrdila, že marketing hry slibuje nesplněné. Prohlášení je podle organizace naprosto specifické, a nelze ho proto vykládat jinak či mylně.

Vývojáři z BioWare ostatně již přislíbili rozšiřující stahovatelný obsah Extended Cut, který zahrne nové scény, jež údajně nabídnou dodatečný kontext. Vývojáři též slibují hlubší vhled do zakončení osobního příběhu (více o obsahu).

Frustraci nad stávajícími konci hry ostatně na Bonuswebu vyjádřil čtenář Michal Dvořák. "Celou hru, celou sérii jsem vytvářel svět a osobu, které mně měly v tomto bodě umožnit získat konec, který si zasloužím, který bude odpovídat okolnostem a který jsem pomáhal vytvářet," píše v čtenářské recenzi.

"Místo toho mi jsou nabídnuty tři nesmysly, které ignorují nejen událostí této hry, ale i události her předchozích," popisuje Michal Dvořák své pocity ze hry (čtěte recenzi).

Čtenář ve svém textu zmiňuje, že řada zdánlivě zásadních rozhodnutí na konec neměla žádný vliv, a zbytečně tak připravil pět postav, které měly zaručit diametrálně odlišné konce. A podobné názory je možné často objevit též v rozličných diskuzích spjatých s Mass Effectem 3.

Ať už tedy stávající konce byly logické a pro pochopení vyžadovaly pečlivé sledování indicií, či byly jednoduše nesmyslné, Bioware nedodrželo svůj slib hráčům. A potenciálně nejepičtější herní série tak fatálně nezvládla poslední zatáčku před cílovou rovinkou.

Autor:




Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Další z rubriky

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Evil Within 2
Hrajte naši hru na nejnižší obtížnost, doporučuje slavný vývojář

Hororový Evil Within 2 si prý nejlépe vychutnáte na nejjednodušší obtížnost, tvrdí proti všem předpokladům legendární vývojář Shinji Mikami.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.